Hallo,
ik heb een site in opbouw die tweetalig is met daarin de ecommerce-oplossing van Calguy.
Vraag 1
Wanneer ik een detail-pagina van een produkt heb en ik klik op de taalkeuze naar het voorbeeld van Rolf, dan spring ik terug naar het produktoverzicht.
Is er ergens een oplossing beschreven?
Of zijn er ideeen hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Vraag 2
Voor de overzichts-presentatie van de produkten is een tabel gebruikt. Nu heb ik een normale (summary) lijst gemaakt in een andere pagina (niet in het menu (page=schlauchtst)) en de detail-pagina-link in die tabel opgenomen. Wanneer ik nu op "in de winkelwagen" klik spring ik naar de summary-pagina, dat kan ik alleen voorkomen door de bij de module "Cart" bei instellingen vast te leggen dat ik dan bij de pagina met de winkelwagen kom, zo is het nu.
Hoe kan ik voorkomen dat ik van de detailpagina op een andere pagina landt bij het aanklikken van de knop "in de winkelwagen"?
De site in opbouw is te zien op:
http://wp10987838.wp193.webpack.hosteurope.de
De tabel is bij schläuche/hoses te zien.
Bij voorbaat dank voor tips,
Jan
ecommerce en meertaligheid
Moderator: velden
Re: ecommerce en meertaligheid
Hoi Jan
Heb zelf nog geen meertalige e-commerce website gemaakt, maar heb je wat aan deze uitleg? http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 61#p259861 Dit gaat over het meertalig maken van CGBlog...
Je zit nu natuurlijk wel met veel veldnamen die anders zijn...
Maar met de "$lang" UDT zou je toch wel iets moeten kunnen maken...
grt. Rolf
Heb zelf nog geen meertalige e-commerce website gemaakt, maar heb je wat aan deze uitleg? http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 61#p259861 Dit gaat over het meertalig maken van CGBlog...
Je zit nu natuurlijk wel met veel veldnamen die anders zijn...

grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Hallo Rolf,
ik heb dat gister nagekeken maar dat is niet van toepassing op de e-commerce oplossing van Calguy.
Zoals het nu opgebouwd is zal het zeer waarschijnlijk niet mogelijk zijn om op nivo van een produkt-detail-overzicht tussen talen te wisselen. Dat zal waarschijnlijk ook niemand doen, dus laat ik het zo, echter als iemand een idee heeft sta ik er voor open.
Overigens is de aanpasbaarheid van deze modules extreem, het gevolg is wel dat inrichten veel tijd kost.
Met vriendlijke groet,
Jan
ik heb dat gister nagekeken maar dat is niet van toepassing op de e-commerce oplossing van Calguy.
Zoals het nu opgebouwd is zal het zeer waarschijnlijk niet mogelijk zijn om op nivo van een produkt-detail-overzicht tussen talen te wisselen. Dat zal waarschijnlijk ook niemand doen, dus laat ik het zo, echter als iemand een idee heeft sta ik er voor open.
Overigens is de aanpasbaarheid van deze modules extreem, het gevolg is wel dat inrichten veel tijd kost.
Met vriendlijke groet,
Jan
Ik gebruik de Products module zelf alleen voor http://www.smakelijketenzonderzout.nl/natriumtabel. Ik gebruik daar echter maar beperkte custom velden.
Maar op zich zou je wel met meerdere (taal) velden kunnen aanmaken, maar of het nog overzichtelijk is...
Detail sjabloon
Maar op zich zou je wel met meerdere (taal) velden kunnen aanmaken, maar of het nog overzichtelijk is...

Detail sjabloon
Code: Select all
{if $lang == "de"}
-- Duitstalig sjabloon/veld --
{else}
-- Engelstalig sjabloon/veld --
{/if}
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Hallo Rolf,
die oplossing had ik ook bedacht.
Het probleem is dat het voor de klant ook nog enigermate overzichtelijk moet zijn dus werk ik met hierarchy waar een engelstalige twijg en een duitstalige twijg is.
Het probleem is dat bij de pagina's die nog komen een wisselend aantal produkten op de pagina staan met een produktpresentatie die niet op een standaardmanier is ingevoerd, soms een tabel, soms alleen beschrijving soms voor 1 produkt soms voor meer, tot 44, produkten, en dat in 2 talen.
Daarvoor maak ik liever aparte pagina's, dan dek ik de tweetaligheid eenvoudiger af.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groeten,
Jan
die oplossing had ik ook bedacht.
Het probleem is dat het voor de klant ook nog enigermate overzichtelijk moet zijn dus werk ik met hierarchy waar een engelstalige twijg en een duitstalige twijg is.
Het probleem is dat bij de pagina's die nog komen een wisselend aantal produkten op de pagina staan met een produktpresentatie die niet op een standaardmanier is ingevoerd, soms een tabel, soms alleen beschrijving soms voor 1 produkt soms voor meer, tot 44, produkten, en dat in 2 talen.
Daarvoor maak ik liever aparte pagina's, dan dek ik de tweetaligheid eenvoudiger af.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groeten,
Jan