problemen met de module manager (opgelost)

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
freerk

problemen met de module manager (opgelost)

Post by freerk »

wie o wie kan mij helpen als ik wat wil downloaden uit de module manager doet hij dat niet en krijg ik het volgende bericht
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Instance of cms_filecache_driver already exists' in C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\modules\CGExtensions\lib\class.cms_filecache_driver.php:18 Stack trace: #0 C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\modules\CGExtensions\CGExtensions.module.php(77): cms_filecache_driver->__construct(Array) #1 C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\lib\classes\class.moduleloader.inc.php(83): CGExtensions->__construct() #2 C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\modules\ModuleManager\ModuleManager.module.php(1538): ModuleLoader->LoadModules(true) #3 C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\modules\ModuleManager\ModuleManager.module.php(1124): ModuleManager->_GetInstalledModules(true, true) #4 C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\modules\ModuleManager\ModuleManager.module.php(1181): ModuleManager->_DetermineUnfulfilledDependencies(Array) #5 C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\modules\ModuleManager\ModuleManager.module.php(316): ModuleManager->_DoRecursiveInstall('m1_', A in C:\domains\dorpsfeestureterp.nl\wwwroot\modules\CGExtensions\lib\class.cms_filecache_driver.php on line 18

wie heeft hier verstand van

freerk
Last edited by freerk on Mon Mar 07, 2011 6:11 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: problemen met de module manager

Post by Jos »

Lijkt me een CGExtensions probleem...
Welke versie gebruik je daarvan?
Ik kwam deze post tegen: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =8&t=49456
freerk

Post by freerk »

ik gebruik versie 1.21.5
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Dat is dus precies dezelfde versie als in het topic wat ik gevonden heb ;D

Draait je site op php versie 5.2.12+ ??
Wat je dan zou kunnen proberen is om het tar.gz bestand van de laatste versie van CGExtensions hier te downloaden: http://dev.cmsmadesimple.org/project/fi ... ackage-357

Deze uitpakken en via FTP overzetten naar de modules/CGExtensions directory (of eerst FTP-en en dan pas uitpakken, net wat je gewend bent)

Daarna kun je via de admin Uitbreidingen » Modules bij CGExtensions op een link klikken om te upgraden (hoop ik)

Maak voor de zekerheid maar eerst even een backup van alle bestanden en je database ;)
freerk

Post by freerk »

heb de nieuwste versie 1.23.2 gedownload maar krijg nog steets het zelfde bericht als ik iets wil downloaden
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ik mocht even met Freerk meekijken en het lag echt aan de CGExtensions module. Het nogmaals uploaden/installeren van de laatste versie bracht de oplossing.
Vdub

Re: problemen met de module manager (opgelost)

Post by Vdub »

ik heb ook problemen met de modulemanager, wat ik ook aanklik, er veranderd niks. Ik krijg dus ook geen lijst te zien met beschikbare modules, in FF geeft ie geen fout, in IE8 geeft ie een fout.

Code: Select all

Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.2; Tablet PC 2.0; .NET4.0C)
Tijdstempel: Sun, 13 Mar 2011 15:35:35 UTC

Bericht: Object vereist
Regel: 55
Teken: 3
Code: 0
URI: /admin/themes/NCleanGrey/includes/standard.js
Versie is een schone install van 1.9.4 "Faanui"
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Is gefixed... De patch staat in de eerste sticky post onder ProductSupport....

Ronny
Vdub

Post by Vdub »

kon de patch zo niet vinden, zag wel dat er een 1.9.4.1 was uitgekomen, heb deze gedownload aangezien de 12e die er nog niet op stond.

Nieuwe versie werkt echter goed. Thx.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Klopt, ik had de patch verwijderd aangezien de patch in 1.9.4.1 zat ;)

Ronny
Vdub

Post by Vdub »

Kon de advancedcontent niet downloaden via de modulemanager. gaf error, package corrupt?

Heb de XML handmatig gedownload en geïnstalleerd en dat ging wel goed.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”