Interactive kaart, is dit mogelijk in cms ms ?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
hendrik
Forum Members
Forum Members

Interactive kaart, is dit mogelijk in cms ms ?

Post by hendrik »

Beste Mensen,

Ik ben voornemens om een interactieve kaart op een pagina van mijn website te zetten.
::) Het idee:
Een op een jpg / png gebaseerde "floorplan" kaart waarbij bepaalde nader in te stellen coördinaten op de kaart een Active reactie zal geven bij het passeren van de muispijl.
De reactie bij het passeren van een bepaald coördinaat zal dan moeten zijn het op-poppen van bv een "snap shot" venster of een nader in te stellen (tekst)venster.
Het lijkt dus op een muisover effect alleen uitgebreider..

Heeft iemand een idee of dit misschien mogelijk in CMS ms ?
deactivated010521

Re: Interactive kaart, is dit mogelijk in cms ms ?

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:26 pm, edited 1 time in total.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Lastig, lastig. Niet alleen in CMSMS, maar in het algemeen om interactieve kaarten op website's te krijgen.

Dat kan goed gaan zolang je alleen met punten werkt op de kaart (hier staat 1 huis)
Lijnen worden al lastiger (straten, sloten)
Werkelijke gebiedjes (shapes) word lastig:
Het vervelende is dat een kaart nooit precies vierkanten heeft om de coördinaten voor de hover in vast te leggen. Je zult dus met polygonen het gebied moeten waarop gereageerd wordt.

Één optie is MapPublisher. Ooit een blauwe maandag gebruikt. Echt onhandig, omslachtig en 1999 qua code, maar uiteindelijk heb je klikbare kaart. (misschien is er inmiddels al een nieuwere versie die het makkelijker maakt)

Veel makkelijkere optie zou zijn om met een GIS pakket een webpagina te exporteren en die achter een iframe te hangen. (enige nadeel is de kosten van een GIS licentie, mocht je daar niet over beschikken).

EDIT: een kleine zoektocht, bracht me deze link: http://www.ammap.com
Ziet er niet onaardig uit en lijkt me werkbaar
(kost wel een hoop geld, maar ik denk niet dat je hier gratis software voor gaat vinden)
Make your community a better place!
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

Opensource club die werkt aan geografische kaarten: http://blog.openstreetmap.nl/
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”