TinyMCE onzichtbaar

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Art-art

TinyMCE onzichtbaar

Post by Art-art »

Hallo,

Ik zit met een vreemd gevalletje  :-\ :
Op de site die ik een paar maanden geleden installeerde (met een recente upgrade naar v1.1.2) ontbrak TinyMCE WYSIWYG Basic in de back-end bij het maken van pages. Met een beetje HTML kom je er wel. Het is echter wel onhandig om alles in HTML in te voeren en niet met tekst die je normaal kunt “lay-outen”.
Bij de extentions werd TinyMCE WYSIWYG Basic wel keurig genoemd. Ik kon hier alleen niet ontdekken wat ik aan moet vinken om deze editor zichtbaar te maken bij het maken van pagina’s.

Toch voor de zekerheid even een frisse 1.1.2 gedownd en geïnstalleerd op een testsite. Hier verscheen de mogelijkheid voor het opmaken van pagina’s keurig netjes in de bovenbalk van het invoerscherm van de pagina’s.
Gek is wel dat ik hier TinyMCE WYSIWYG Basic niet vermeld wordt onder extentions ….

Met de gedachte dat er iets mis was met de installatie van CMSMS door het upgraden heb ik CMSMS op de eerstgenoemde site fris geïnstalleerd (eerst mappen op de server- & betreffende MySQL databasetabellen verwijderd).

Zonder dat ik iets van de oorspronkelijke site had geïnstalleerd of restored heb, heb ik even gekeken hoe het met TinyMCE WYSIWYG Basic stond. De situatie is echter nog steeds dezelfde…..

Samenvattend:
Site 1:
Versie: 1.1.2
Extentions toont TinyMCE WYSIWYG Basic
Page toont geen opmaakmogelijkheid

Site 2:
Versie: 1.1.2
Extentions toont geen TinyMCE WYSIWYG Basic
Page toont wel een opmaakmogelijkheid (=TinyMCE WYSIWYG Basic)

Ra ra, hoe zit dat?  ???
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: TinyMCE onzichtbaar

Post by RonnyK »

Arthur,

heb je in beide omgevingen wel de rechten goed gezet. Daar hoort namelijk te staan of je wel/niet TinyMCE mag wijzigen. Overigens staat in je "gebruikersinstellingen", in het engels "User preferences", de standaard editor per gebruiker, het kan zijn dat je daar "None" hebt staan, terwijl je "TinyMCE" zou willen. Overigens kun je in de instellingen van TinyMCE aangeven (uit mijn hoofd het bovenste vinkje) dat het toegestaan is, om tabellen te maken vanuit TinyMCE.

Ronny
Art-art

Post by Art-art »

Hallo Ronny,

De instellingen in de rechten van de groups waren inderdaad niet helemaal gelijk. Hetzelfde gold voor de "user preferences".
Ik heb alles gelijk getrokken. Ik kan TinyMCE Basic nu ook zien bij de extentions.
Alle instellingen staan gelijk (m.b.t.: Group permissions, Extentions: TinyMCE Basic & User Preferences). Ik zie 'm echter nog steeds niet terug bij het vullen van pagina's met context.
Ik weet niet waar ik nog meer met rechten kan spelen. Heb je nog suggesties?

Groeten, Arthur
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Arthur,

je zou eens in de omgeving waar hij niet goed werkt, TinyMCE kunnen uninstallen en vervolgens verwijderen, via "Modules". Daarna de map TinyMCE vanuit CMSMS1.1.2 weer kunnen uploaden, waarna je via Modules de TinyMCE kunt installen.

Ronny
Art-art

Post by Art-art »

Hallo Ronny,

Alles gedaan zoals je voorstelde. De-installeren gaat probleemloos....
Gek genoeg slaagt de upload via de modulemanager van de xml-file niet. Ik krijg een blad met alleen kop CMSMS verder een blauw blad.
Met FTP vanuit het installatie pakket uitgevoerd. Dat ging wel.
Vervolgens netjes geïnstaleerd. Alles lijkt OK, maar...
Problem is echter nog niet opgelost.
Zoals ik al schreef heb ik ook alles al geherinstalleerd.

Ik zit nu te denken dat het iets met rechten die deprovier geeft te amken heeft. Dat zou me aan de andere kant verbazen omdat XS4ALL bekend staat als een provider die ongeveer niets onmogelijk maakt.

Mijn handen zitten nog steeds in m'n haar.

Arthur
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Arthur,

kun je eens proberen als je de module TinyMCE en alle onderliggende bestanden/directories naar 755 zet (qua rechten). Dus via FTP.

Ronny
Art-art

Post by Art-art »

Hallo Ronny,

Ze stonden op 775. Heb er nu (inclusief de onderliggende mappen en files) 755 van gemaakt. Geen resultaat.
Ik ben bang dat er gegevens, die verstoren, achterblijven, ook als er gewist wordt en opnieuw geïnstalleerd.
Ik ga nu, bijgelegenheid, proberen om een 2e CMSMS te installeren in een andere map (deze zit ook niet in de root maar onder een map "cms") en met een andere tabel prefix.

'K hou je op de hoogte.

30 minuten later:
Heb nu CMSMS vers geïnstalleerd (via shell) in een niet eerder gebruikte map. Verder nieuwe tabellen aangemaakt. Ook met nog niet eerder gebruikte tabelprefix (kan maar over één mySQL database beschikken). Alle rechten op 775 (met alle risico's, just for the test).
Hetzelfde probleem. Zou het kunnen dat de provider een setting heeft op Java on/off (want daar draait TinyMCE Basic toch op?).
Last edited by Art-art on Tue Sep 18, 2007 4:24 am, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”