Ik zit met een vreemd gevalletje

Op de site die ik een paar maanden geleden installeerde (met een recente upgrade naar v1.1.2) ontbrak TinyMCE WYSIWYG Basic in de back-end bij het maken van pages. Met een beetje HTML kom je er wel. Het is echter wel onhandig om alles in HTML in te voeren en niet met tekst die je normaal kunt “lay-outen”.
Bij de extentions werd TinyMCE WYSIWYG Basic wel keurig genoemd. Ik kon hier alleen niet ontdekken wat ik aan moet vinken om deze editor zichtbaar te maken bij het maken van pagina’s.
Toch voor de zekerheid even een frisse 1.1.2 gedownd en geïnstalleerd op een testsite. Hier verscheen de mogelijkheid voor het opmaken van pagina’s keurig netjes in de bovenbalk van het invoerscherm van de pagina’s.
Gek is wel dat ik hier TinyMCE WYSIWYG Basic niet vermeld wordt onder extentions ….
Met de gedachte dat er iets mis was met de installatie van CMSMS door het upgraden heb ik CMSMS op de eerstgenoemde site fris geïnstalleerd (eerst mappen op de server- & betreffende MySQL databasetabellen verwijderd).
Zonder dat ik iets van de oorspronkelijke site had geïnstalleerd of restored heb, heb ik even gekeken hoe het met TinyMCE WYSIWYG Basic stond. De situatie is echter nog steeds dezelfde…..
Samenvattend:
Site 1:
Versie: 1.1.2
Extentions toont TinyMCE WYSIWYG Basic
Page toont geen opmaakmogelijkheid
Site 2:
Versie: 1.1.2
Extentions toont geen TinyMCE WYSIWYG Basic
Page toont wel een opmaakmogelijkheid (=TinyMCE WYSIWYG Basic)
Ra ra, hoe zit dat?