Naar aanleiding van jouw advies:
heb ik eindelijk de tijd gevonden (en de grotere noodzaak*) om hiermee bezig te gaan.Wat je zou kunnen doen is de installatie in een nieuwe subfolder b.v. CMS, daaronder installeren en verwijzen naar een nieuwe DB of een andere prefix in de bestaande DB als je maar 1 DB hebt.
Je kunt dan zowel de oude als de nieuwe site benaderen, door site.nl of site.nl/cms in het adres op te vragen. Wanneer de nieuwe site goed is, kun je dan een verwijzing maken naar de nieuwe, waardoor de oude wordt overgeslagen, URL-forward. De oude omgeving hoeft dus niet te verdwijnen.
Je zou een mySQLdump kunnen maken, voor de data in de DB, deze dan middels mySQLdump in de nieuwe omgeving laden, zodat de data er weer is.......
Ronny
Heb een nieuwe map gecreëerd in de root (cms-ms) en daarin de nieuwste versie van CMS-MS geupload. Vervolgens de aangegeven installatieprocedure gevolgd, maar dan kom ik als leek natuurlijk allerlei problemen tegen. Allereerst krijg ik deze melding:
Nu kan ik me herinneren, dat jij me aangegeven hebt, waar ik dat in één van de php-bestanden kon aanpassen, maar ik kan me natuurlijk niet precies herinneren welke en op welke regel. Heb het hele forum (lees: mijn topics) doorgespit, maar ben het niet weer tegengekomen.Checking PHP memory limit (min 8M, recommend 16M)
You may not have enough memory to run CMSMS correctly, or with all of your desired addons. If possible, you should try to get your system admin to raise this value. Proceed with caution.
Dan moet ik nu een nieuwe database gaan aanmaken. De helpdesk van XS4ALL geeft aan, dat dat in de Service Center kan gebeuren, maar daar zie ik nergens de mogelijkheid een nieuwe aan te maken. Dan neem ik aan, dat we de beschikking hebben over slechts één database en 'weet' ik dat de mogelijkeheid er is om iets met 'tables' te doen. Krijg bij Install het volgende te zien:
en dan schrik ik van (Warning: Deletes existing data)Please complete the following fields:
Database Type: MySQL PostgreSQL 7/8
Database host address
Database name
Username
Password
Table prefix
Create Tables (Warning: Deletes existing data)
Install sample content and templates
Dan durf ik niet verder te gaan en weet niet wat ik nu moet doen. Jij had het toch nog over een sql-dump. of zo iets. Kan dat dan nog wel?
NB. Nog even voor de duidelijkheid: de site scheen/schijnt (?) een virus te hebben genaamd .rst.php en .rst.txt. Toen ik het downloade om te bekijken, herkende McAfee het meteen als virus en delete het natuurlijk. Is me wel gelukt om de tekst in een word-doc te bewaren. Alle door mij gevonden 'foute' bestanden heb ik van de server verwijderd.
Wat ik merk in de backend van de site is, dat bij mijn inlog (als admin) de Inhoudpagina gewoon leeg is. Dat is ook bij een collega zo, die dezelfde rechten heeft. Maar als ik inlog onder jouw inlog (die er nog steeds is

Kan je me weer verder op weg helpen, Ronny, zodat de schoolsite weer normaal toegankelijk is ook in backend.
Hopelijk lost deze nieuwe installatie ook de problemen op met TinyMCE en fotoalbum.
Zo raar, dat ik dit soort problemen (God zij dank) nog niet ben tegengekomen bij de Muurkrant-site. (Moet er niet aan denken)
Hopelijk hoor ik gauw weer iets van je. We gaan zo uit eten (buffet chinees, lekker), dan kijk ik daarna weer of je gelegenheid hebt gehad te reageren.
Met vriendelijke groet
Edida