FormBuilder en FEU $username variabele doorgeven naar db Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Orthim

FormBuilder en FEU $username variabele doorgeven naar db

Post by Orthim »

Inmiddels al het grootste gedeelte van het onderstaande gefixt, maar nog niet alles. Zie m'n laatste post :)
Sinds een paar dagen ben ik bezig om cmsms te tweaken op de manier hoe ik het graag wil zien, maar ik loop tegen een probleempje op met de module Frontend Users.

Het aanmaken van users en groepen is geen probleem, maar het toekennen van rechten aan die groepen en gebruikers is dat wel. Hoe krijg ik het voor elkaar om het CSSmenu zo te laten functioneren dat wanneer een gebruiker niet aangemeldt is, hij/zij/het nergens anders heen kan dan naar 'Home' of 'Register'?

Ook wil ik graag weten hoe ik deze module zo kan aanpassen dat ik in mijn CSSmenu verschillende knoppen kan maken en links kan toekennen zodat bijvoorbeeld onder de kop "Settings" de children van dit kopje linken naar pagina's met de verschillende functies van FEU - user settings, afmelden, die dingen.

Dan nog 2 vragen. Externe hyperlinks in het menu verwerken; hoe doe ik dat? Pagina's aanmaken is makkelijk, maar er is geen invoerveld of vinkje om aan te geven dat het een externe hyperlink wordt.

Ten slotte: hoe SMF te implementeren in CMSMS, zoals gedaan op deze site? Moeten er dan extra gebruikers worden aangemaakt in het forum, of is er een functie om FEU/SMF gebruikers te linken?

Groet, Orthim
Last edited by Orthim on Fri Aug 03, 2007 11:29 am, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: FEU en pagina's toekennen, SMF implementeren

Post by RonnyK »

Orthim,

Om naast FEU ook aparte menu's te gebruiken voor de verschillende gebruikersgroepen, moet je CustomContent naast FEU gebruiken. Door CC kun je afhankelijk van de groep waartoe een aangelogde gebruiker behoort, verschillende menus, en dus toegankelijke pagina's tonen.

De vraag over de knoppen begrijp ik niet goed, volgens mij staat in de help van de FEU-module welke parameters je mee kan geven in de aanroep en zitten die allemaal (m.b.t. aanloggen/afloggen/setttings) ertussen, deze kun je dus als link plaatsen.

Om een externe link (in het menu) op te nemen, kun je bij "Content Type" voor link kiezen, je kunt dan de URL en target meegeven. Als je de pagina wil openen in je eigen site, kun je beter {pi_iframe} of {embed} gebruiken, waardoor de externe link wordt geopend in je {content}-gebied.

Om SMF te gebruiken is er op dit moment nog geen "bridge" om de gebruikers te laten overstappen FEU/SMF. Deze staat op de lijst van to-do's van een aantal developers, maar met een lage prioriteit. Op dit moment zijn dus gescheiden logins/pws nodig. Je kunt overigens de SMF wel weer via de iframe logica, anders zou je namelijk SMF naast CMSMS in een nieuw scherm te zien krijgen.

Ronny
Muske
Forum Members
Forum Members

Post by Muske »

@RonnyK: zijn er nu wel een "bridge" om de gebruikers te laten overstappen naar phpbb2 met behulp van FEU en CC?

Heb naar modules van phpbbx gekeken maar nee.
Orthim

Post by Orthim »

Bedankt voor je reactie Ronny!

CustomContent had ik al geinstalleerd staan, maar nog niet gebruikt. Daar kan ik idd heel eenvoudig de pagina's mee beschermen en de content verbergen en weergeven naar gelang de aanmeld rechten. Ik zit dan nog steeds met m'n menu. Even uitwijden over dat menu. Ik gebruik de volgende menustructuur (children aangegeven onder)

[Home] [Forum] [Roster] [Personal] [Guild] [Login]

[Personal]
--[Mail]
--[Settings]
--[Character]
[Guild]
--[Bank]
--[Schedule]
--[Information]

Wat ik dan wil doen is dat wanneer de gebruiker niet aangemeld is, alleen [Home] [Forum] [Calender] [Login] komt te staan en wanneer de gebruiker aangemeldt is, [Login] veranderd in [Logoff].

FEU wordt aangeroepen met smarty tags en alle functies zitten op dat moment onder [Login], waaronder dus Settings en Log Off. Ik wil Settings naar [Personal]>[Settings] verkassen, maar als ik FEU via smarty oproep, dan komt het hele verhaal van 'change settings' en 'log off' er te staan. Hoe kan ik FEU change settings aanroepen zonder al de overbodige opties?

Ik kan het ook wel zelf doen door gewoon een tag aan te maken die de verschillende info uit de database trekt via FormBuilder, maar als het kan zonder zelf alles te hoeven doen zou dat ook fijn zijn. Wat bij mij al een nieuwe vraag oproept: via formbuilder een formulier maken is makkelijk, maar op welke manier kan ik 'm de db laten updaten? Is dat een speciale smarty-tag? Normaal gesproken als ik een webzijde maak, maak ik dit soort dingen allemaal zelf, maar om mezelf tijd en moeite te besparen, gebruik ik nu CMSMS, maar ook dat is nog even allemaal uitzoeken :)

Alvast bedankt, Orthim
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Ik kan niet aangeven hoe je FEU en CC makkelijk kan includen. Ik heb het nergens geinstalleerd staan. Je zou eens kunnen zoeken op het algemene board. Ik heb daar wel wat scripts voorbij zien komen. Ik denk dat je daar ook meer hulp kan verwachten, aangezien ik op het NL deel weinig vragen/antwoorden over deze combinatie heb gezien.

Ronny
Orthim

Post by Orthim »

Dan ga ik het daar eventjes proberen. Bedankt iig voor je reactie!
Orthim

Post by Orthim »

Nou na wat grondig leeswerk in de help van FrontEndUsers heb ik ontdekt hoe je die settings toe kan kennen aan je eigen link. Ik heb dan nog geen oplossing gevonden voor het verbergen van knoppen in het menu wanneer een gebruiker niet is aangemeldt. Dat komt nog wel, nadat ik een oplossing heb gevonden voor het volgende:

Bij het maken van een formulier in FormBuilder maak ik gebruik van FEU's $username variabele, om, wanneer er aangemeldt is, een waarde in een tabel van mijn database toe te voegen. Maar ik heb op geen mogelijkheid het nog voor elkaar gekregen om die $username waarde door te geven naar de user tag die ik ervoor geschreven heb.

Ik heb gebruik gemaakt van een eigen , maar deze geheel genegeerd door FormBuilder, dus dat schoot ook niet echt op.
Toen via FormBuilder zelf een hidden tag ingevoegd, {$username} ingevoerd en laten evalueren als smarty-tag ding, waarbij ik dus FrontEndUsers aangeroepen heb, om die variabele beschikbaar te stellen. Echter wanneer ik mijn formulier dan inlaadt, komt er alleen maar een error te staan van smarty:

string(130) "Smarty error: [in evaluated template line 1]: syntax error: unrecognized tag: $username (Smarty_Compiler.class.php, line 446)"
string(117) "Smarty error: [in evaluated template line 1]: syntax error: unrecognized tag '' (Smarty_Compiler.class.php, line 590)"

en daarbij zag ik dat hij $username veranderd in $username. Fijn, dat ie 'm omzet in htmlspecialchars, maar had niet gehoeven. Enig idee hoe ik dit wél kan laten werken?

n.b.: Grappig hoe ik op het forum overal lees van 'had site up in 20 minutes and it works great!' ~ ik was alleen al 8 uur bezig met het volledig revampen van m'n gewone en css templates... ^^
Last edited by Orthim on Fri Aug 03, 2007 1:38 pm, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: FormBuilder en FEU $username variabele doorgeven naar db

Post by RonnyK »

Sorry,

ik heb weinig verstand van het PHP/Smarty gedeelte. Ik heb op het forum wel topics gelezen over "pass variables" en andere, waarbij gebruik werd gemaakt van Smarty, o.a. "capture". Op het NL-forum is "Dee" vaak aanwezig, hij heeft wel kennis van de programmatuur-kant (laatste paar weken overigens niet gezien, zal wel op vakantie zijn).

Verder zou je kunnen kijken of Calguy een antwoord heeft, hij is vaak aanwezig en de bouwer van FEU en CC. Hij heeft vaak goede tips om bepaalde oplossingen te bouwen.

Ronny
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”