Wat vind jij van CMS:MS en hoe zie jij de toekomst van CMS:MS

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Ksya
New Member
New Member

Re: Wat vind jij van CMS:MS en hoe zie jij de toekomst van C

Post by Ksya »

CMSMS is voor zover ik heb gezien het simpelste CMS wat er is en dat wordt voor een groot deel bepaald door het gebruik van Smarty, want ik vind Smarty geweldig. Templates maken met Smarty is echt super makkelijk en zo heb ik dat bij andere CMS software niet gezien. Als ik kijk naar een theme van elk willekeurig CMS, dan zie ik dat dat niet makkelijk binnen een dag te maken is. Mijn huidige werkflow bestaat uit eerst een simpele HTML pagina maken en dan omzetten naar een template, wat eigenlijk alleen bestaat uit de variabele content vervangen door {content} en een paar andere tags.

Geweldig. Zolang CMSMS prima werkt blijf ik hier bij. Ik heb o.a. Joomla, Drupal, Concrete5 en Wordpress bekeken, maar bij elk van deze pakketten kan ik niet/moeilijk elke module naar het goede design omzetten. Met CMSMS heb je gewoon veel sneller een website in de lucht met het goede design.
huskywillem
Forum Members
Forum Members

Post by huskywillem »

na lange tijd een website programma gebruikt te hebben, voor de website van mijn vrouw's bedrijfje en meer en meer op problemen kwam, waarbij ik dan in de core van het programma wijzigingen moest gaan doorvoeren wat dan weer op andere problemen stuitte. ben ik op zoek gegaan naar wat anders, bij mijn zoektocht stuitte ik op CMSMS en dacht oh mischien dat ik daar wat mee kan. nu moet ik erbij vertellen dat ik het volledig als hobby doe en alleen voor mijn vrouw's website en basis kennis heb in html.
hetgene wat mij zeer goed aanstond was het gedeelte voor de eindverbruiker om maar zo te zeggen inloggen-wijzigen-klaar. nu leek mij dit eigenlijk te mooi om waar te zijn en heb toen het boek van Sofia Hauschildt in de lite versie besteld, en CMSMS gedownload, ben daar toen mee aan het spelen gegaan, nu werd mijn interesse toch wel heel sterk gewekt en heb toen het volledige boek besteld, waarin alle belangrijke aspecten aan de beurt komen.( er is dus wel degelijk informatie beschikbaar over CMSMS) en weer verder gespeeld met natuurlijk het boek ernaast. heb een basis layout genomen (sorry) en deze omgezet voor de website van mijn vrouw, toen ik deze zover klaar had zag ze deze en zei waarom laat je die niet zo, vind dat heel goed. nu is deze dus zo gebleven en ben heel tevreden ermee hetgene wat er door mij nu nog gedaan word is inloggen-wijzigen of invoegen- uitloggen. (krijg alleen de flash katalogus er niet in verwerkt maar dat komt ook wel)en als ik het goed interpreteer is dit ook de hele gedachtengang achter CMSMS, dat het voor de eindverbruiker eenvoudig is om zijn site te onderhouden.
nu is dit een heel verhaal geworden, maar kan zeggen ben er heel tevreden mee, en hoop ook dat CMSMS dan ook blijft bestaan.
groeten Willem.
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Ten eerste: cmsms bevalt me uitstekend. Ik heb geen ervaring met andere CMS-en dus kan niet goed vergelijken.

Dat is dan ook gelijk een punt van zorg voor me, want als cmsms op zou houden te bestaan, dan heb ik een acuut probleem; ik zou gelijk een nieuw cms moeten gaan zoeken er mee leren omgaan.

Iets waar ik me wel eens zorgen over maak is de compatibiliteit of ondersteuning van modules.
Twee modules die ik heel vaak gebruik zijn FormBuilder en ListIt2. Ik heb geen idee hoe ik binnen cmsms een form zou moeten maken zonder FormBuilder. Wat nu als een developer besluit hier niet meer verder aan te ontwikkelen en cmsms komt met een nieuwe versie van de core?

Wat betreft iets terug doen: ik probeer vooral regelmatig antwoorden op het forum te geven. Verder zou ik uiteraard bereid zijn te betalen voor een specifieke module. Hoewel ik geen idee heb wat zoiets zou kosten. Ik zit meer in het lagere segment te werken, dus veel bijzondere modules heb ik nog niet nodig gehad (hoewel FormBuilder natuurlijk wel een heel uitgebreide module is.)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”