[OPGELOST] Gallery permission issue
Moderator: velden
Re: Gallery permission issue
dat zou ik ook wel willenJos wrote:Ik wou dat ik er meer verstand van had

Maar je kunt me dus ook niet vertellen hoe Gallery aan zijn chmod komt? Hij moet toch een bepaalde instelling gebruiken of anders moet er toch een mogelijkheid zijn die standaard setting te overrulen met een custom CHMOD?
Dit probleem komt mij heel bekend voor.
Ik had het ook en heb het op kunnen lossen door de map eigenaar te resetten in directadmin.
Deze staat na het aanmaken van de map door Gallery op "apache" en is daarom niet toegangkelijk.
Daarna de map op 777 te zetten en de images via de ftp in de map uploade.
Zeer omslachtig natuurlijk, maar werkt.
Gr.
Hendrik
Ik had het ook en heb het op kunnen lossen door de map eigenaar te resetten in directadmin.
Deze staat na het aanmaken van de map door Gallery op "apache" en is daarom niet toegangkelijk.
Gr.
Hendrik
De eigenaar is geen apache in mijn geval maar gewoon de FTP gebruiker, ook is de map al succesvol geCHMOD naar 777, dus dat zit wel goed...hendrik wrote:Dit probleem komt mij heel bekend voor.
Gr.
Hendrik
Echter vind ik uploaden via FTP te lastig voor klanten. Zeker aangezien de upload methode van Gallery normaal gesproken super werkt, inclusief resizen/aanmaken van thumbs en dergelijke.
Ja daar heb je helemaal gelijk in.brentnl wrote:De eigenaar is geen apache in mijn geval maar gewoon de FTP gebruiker, ook is de map al succesvol geCHMOD naar 777, dus dat zit wel goed...hendrik wrote:Dit probleem komt mij heel bekend voor.
Gr.
Hendrik
Echter vind ik uploaden via FTP te lastig voor klanten. Zeker aangezien de upload methode van Gallery normaal gesproken super werkt, inclusief resizen/aanmaken van thumbs en dergelijke.
Er is duidelijk iets mis met Galley v. CMS MS 1.9.2
Ik gebruik CMSMS 1.8.1hendrik wrote:Er is duidelijk iets mis met Galley v. CMS MS 1.9.2

naar mijn idee is het juist oke als de eigenaar op apache staat 

Nee dat klopt niet.
Ik denk wel dat het verschillen is per provider maar bij de hosting provider die ik heb is het normaal dat de files op
je gebruikersnaam staan.
De naam waar je ook mee inlog bij je directadmin.
Nu gebeurd het regelmatig dat bij het upladen van files he naam op apache komt te staan.
Dan moet je de eigenaar van het file resetten via het filebeheer in je directadmin.
Wan anders zou het file zijn met als eigenaar de server.
En het is maar goed dat de gebruikers van de hosting ruimte de apache files niet kunnen bewerken..
Gr.
Hendrik
Ik denk wel dat het verschillen is per provider maar bij de hosting provider die ik heb is het normaal dat de files op
je gebruikersnaam staan.
De naam waar je ook mee inlog bij je directadmin.
Nu gebeurd het regelmatig dat bij het upladen van files he naam op apache komt te staan.
Dan moet je de eigenaar van het file resetten via het filebeheer in je directadmin.
Wan anders zou het file zijn met als eigenaar de server.
En het is maar goed dat de gebruikers van de hosting ruimte de apache files niet kunnen bewerken..
Gr.
Hendrik
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:22 pm, edited 1 time in total.
Maar even OT; is er iemand die nog iets weet wat ik zou kunnen proberen?
Hulp gevraagd bij de webhost die safe_mode niet uit wilt zeggen:
zou er iets met function.chmod.php toegevoegd kunnen worden aan de code van gallery die alle foto's alsnog een chmod van 644 meegeeft ofzo? (ipv 600)
Code: Select all
Volgens een aantal personen die dit 'probleem' ook hebben kan dit niet opgelost worden.
http://nl3.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php
Tenzij u na de upload de file chmod met:
http://nl3.php.net/manual/en/function.chmod.php
Dit moet dan wel gebeuren door dezelfde gebruiker.
De reden is dat anders het zou kunnen gebeuren dat hackers iets uploaden en uitvoeren.
Je zou dit kunnen proberen, geen garanties dat het helpt
In de file function.upload.php vind je ergens bijna onderaan de aanroep: move_uploaded_file
Direct na die regel zou je kunnen invoegen:

In de file function.upload.php vind je ergens bijna onderaan de aanroep: move_uploaded_file
Direct na die regel zou je kunnen invoegen:
chmod(str_replace('/', DIRECTORY_SEPARATOR, $_SESSION['rootpath'] . $filename), 0777);
Ha, zoiets had ik zelf ook al geprobeerd alleen kwam ik niet verder als: chmod($_FILES['Filedata']['tmp_name'], 0777); (en dat was gewoon puur gokken want ik weet niets van php)
maar jou oplossing werkt al gedeeltelijk Jos! De fullsize image krijgt idd chmod 777 mee. Nu de thumbnail nog.
maar jou oplossing werkt al gedeeltelijk Jos! De fullsize image krijgt idd chmod 777 mee. Nu de thumbnail nog.
mooi
Voor de thumbnail zou je deze regel op dezelfde plek kunnen toevoegen:

Voor de thumbnail zou je deze regel op dezelfde plek kunnen toevoegen:
chmod('../../' . $thumbname, 0777);
ja hoor, werkt als een tierelier!
Super bedankt!
Super bedankt!