[OPGELOST] Gallery permission issue
Moderator: velden
[OPGELOST] Gallery permission issue
Als ik via de backend in gallery een plaatje upload, krijgt hij CHMOD 600 mee als rechten zegmaar. Er wordt dan ook geen thumbnail getoond, en ook het plaatje is niet zichtbaar in de gallery. Pas als ik handmatig de bestanden chmod naar bijv 664 geeft hij ze weer.
De folder 'uploads' en alle onderliggende mappen zijn al gechmod naar 777, dus daar ligt het niet aan.
Ik denk zelf dat het ligt aan safemode (deze staat aan) maar de webhost weigert deze uit te zetten...
Is er iets anders wat ik kan doen?
De folder 'uploads' en alle onderliggende mappen zijn al gechmod naar 777, dus daar ligt het niet aan.
Ik denk zelf dat het ligt aan safemode (deze staat aan) maar de webhost weigert deze uit te zetten...
Is er iets anders wat ik kan doen?
Last edited by brentnl on Mon Feb 14, 2011 10:32 pm, edited 1 time in total.
Re: Gallery permission issue
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:21 pm, edited 1 time in total.
Safemode is het in iedergeval niet. Mijn host weigert hetzelfde, maar ik heb dat probleem niet bij het uploaden van platen via Gallery.
Ik kan me herinneren dat er iets over het juist instellen van permissies in het Gallery topic staat: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 1&start=60
Op welk van de 28 pagina's weet ik niet, dat wordt ff een stukje lezen dus
^^ Wat Arnoud zegt, dus
Ik kan me herinneren dat er iets over het juist instellen van permissies in het Gallery topic staat: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 1&start=60
Op welk van de 28 pagina's weet ik niet, dat wordt ff een stukje lezen dus

^^ Wat Arnoud zegt, dus
Make your community a better place!
File creation mask op 002 ipv 022 of zelfs 000 bood geen uitkomst..arnoud wrote:Je kan misschien nog wat tornen aan umask: Website beheer -> Algemene Instellingen {Uitgebreide setup}
Zie kopje 'File Creation Mask' op: http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php ... l_Settings
Het rare is dat ik eerst een #Error 2032 kreeg bij het uploaden, en die error lijkt spontaan verdwenen, waarbij er dus alleen dit permissie probleem overbleef...
Zal het gallery topic wel even doorspitten.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:22 pm, edited 1 time in total.
Ja daar kwam ik ook achter, maar om de één of andere reden is dat probleem nu verholpen... Of denk je dat die CHMOD 600 daar ook een afgeleide error van is?arnoud wrote:(denk dat het een mod_security probleem is).
Ik had voor die #Error 2032 geprobeerd een htaccess file te maken met "SecFilterEngine Off" , hierbij kreeg ik een internal 500 error. Dus die htaccess heb ik maar weer weggehaald.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:22 pm, edited 1 time in total.
hoi,
misschien dit proberen in de config.php
Peter
misschien dit proberen in de config.php
mvg,#Permissions for uploaded files. This only really needs changing if your
#host has a weird permissions scheme.
$config['default_upload_permission'] = '777';
Peter
- Gaat het uploaden van plaatjes via de ImageManager (standaard cmsms uploader) goed? Ja (chmod 775, zoals ingesteld in de config.php)
- Kan je na het uploaden van plaatjes (Via ImageManager) de Gallery module thumb files creeeren? ja, wordt al gelijk door imagemanager aangemaakt (CHMOD 664)
- Als je via de Gallery upload functie plaatjes upload komen deze dan in de Gallery map te staan? ja, alleen zie je geen thumbnail en heeft zowel de thumb als het origineel een CHMOD 600.
kortom, het ligt dus aan Gallery..
- Kan je na het uploaden van plaatjes (Via ImageManager) de Gallery module thumb files creeeren? ja, wordt al gelijk door imagemanager aangemaakt (CHMOD 664)
- Als je via de Gallery upload functie plaatjes upload komen deze dan in de Gallery map te staan? ja, alleen zie je geen thumbnail en heeft zowel de thumb als het origineel een CHMOD 600.
kortom, het ligt dus aan Gallery..
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:22 pm, edited 2 times in total.
Helaas, geen verschil..
----------
arnoud wrote:Ook met de cms_move_uploaded_file? was nog even aan het editen.
Code: Select all
Fatal error: Call to undefined function cms_move_uploaded_file() in /vol/www/domein.nl/modules/Gallery/function.upload.php on line 111

Klopt, function.upload.php wordt niet op de cmsms manier aangeroepen, maar rechtstreeks vanuit een ander script. Daardoor zijn cms-eigen functies en variabelen niet beschikbaar.
Als er een chmod toegevoegd moet worden, dan hoor ik het graag... Ik kan me herinneren dat er een FR of BR is geweest waardoor ik het juist weggehaald heb. de chmod kan echter nooit met de ingestelde umask rekening houden, omdat die variabele dus voor function.upload.php niet bekend is... geloof ik
Als er een chmod toegevoegd moet worden, dan hoor ik het graag... Ik kan me herinneren dat er een FR of BR is geweest waardoor ik het juist weggehaald heb. de chmod kan echter nooit met de ingestelde umask rekening houden, omdat die variabele dus voor function.upload.php niet bekend is... geloof ik

maar waar bepaald Gallery die CHMOD 600 dan van?Jos wrote:Klopt, function.upload.php wordt niet op de cmsms manier aangeroepen, maar rechtstreeks vanuit een ander script. Daardoor zijn cms-eigen functies en variabelen niet beschikbaar.