Nieuwe module: Gallery
Moderator: velden
Re: Nieuwe module: Gallery
Welke instellingen heb je gekozen als schaalmethode voor de thumbs?
In options staat 640*480 (zou voor portrait dus eigenlijk 480*640 moeten zijn, maar wat doe je dan bij landscape?) en Fancybox als default template.
Even getest, maar het leeglaten van de velden is wel toegestaan, echter als ik dan probeer een image te uploaden, dan verschijnt er geen scherm waarmee ik een bestand van mijn computer kan selecteren.
Een testje met 480*640 en het 'updaten thumbnails', laat nog steeds alle thumbnails in w=640 en h=480 zien.
Gregor
Even getest, maar het leeglaten van de velden is wel toegestaan, echter als ik dan probeer een image te uploaden, dan verschijnt er geen scherm waarmee ik een bestand van mijn computer kan selecteren.
Een testje met 480*640 en het 'updaten thumbnails', laat nog steeds alle thumbnails in w=640 en h=480 zien.
Gregor
Last edited by Gregor on Mon Jun 21, 2010 9:45 am, edited 1 time in total.
@Gregor
Als ik je wensen zo lees, hanteer jij voor de miniaturen een breedte van 640 (voor landscape) en een hoogte van 640 (voor portrait. Dat kun je dan ook zo instellen (breedte=640 en hoogte=640)
Kies vervolgens de herschaal methode "schalen". Waarschijnlijk staat dit nu op "bijsnijden"?
Met de methode "schalen" blijven de proporties van de afbeelding altijd gelijk en worden breedte en hoogte als maximumwaarde gehanteerd.
Met de methode "bijsnijden" worden de breedte en hoogte als exacte instelling gehanteerd en wordt (na herschalen) het overtollige van de afbeelding afgesneden
Als ik je wensen zo lees, hanteer jij voor de miniaturen een breedte van 640 (voor landscape) en een hoogte van 640 (voor portrait. Dat kun je dan ook zo instellen (breedte=640 en hoogte=640)
Kies vervolgens de herschaal methode "schalen". Waarschijnlijk staat dit nu op "bijsnijden"?
Met de methode "schalen" blijven de proporties van de afbeelding altijd gelijk en worden breedte en hoogte als maximumwaarde gehanteerd.
Met de methode "bijsnijden" worden de breedte en hoogte als exacte instelling gehanteerd en wordt (na herschalen) het overtollige van de afbeelding afgesneden
@Lexus
Jij noemt specifiek ajax, maar in feite doel je erop dat je foto's pas wilt laden op het moment dat ze nodig zijn. Volgens mij doet bijv AE-Gallery dit.
Gallery geeft je alle informatie die je nodig hebt, te weten de url naar de grote afbeelding. Het is aan jou wat je daarmee doet door middel van een gallery-template. Als jij daar ajax in wilt bouwen dan kan dat.
Jij noemt specifiek ajax, maar in feite doel je erop dat je foto's pas wilt laden op het moment dat ze nodig zijn. Volgens mij doet bijv AE-Gallery dit.
Gallery geeft je alle informatie die je nodig hebt, te weten de url naar de grote afbeelding. Het is aan jou wat je daarmee doet door middel van een gallery-template. Als jij daar ajax in wilt bouwen dan kan dat.
Jos, Ik gebruik versie 1.3 en zie in het tabblad options geen herschaalmogelijkheid. Of praten wel langs elkaar heenJos wrote: @Gregor

Gregor
Last edited by Gregor on Mon Jun 21, 2010 12:49 pm, edited 1 time in total.
Sorry ik dacht dat je het had over thumbnails. Daarvoor vind je de instellingen in de template-settings. Nu heb ik ook pas door dat 640px voor een thumb wel erg groot is 
De breedte en hoogte die je ziet in het tabblad Opties zijn voor het herschalen van de grote foto's, voordat ze geupload worden. Daar kun je volstaan met breedte=640 en hoogte=640. Het gaat hier om maximum afmetingen, zoals er ook bij staat.

De breedte en hoogte die je ziet in het tabblad Opties zijn voor het herschalen van de grote foto's, voordat ze geupload worden. Daar kun je volstaan met breedte=640 en hoogte=640. Het gaat hier om maximum afmetingen, zoals er ook bij staat.
Ok, maar hoe kan het dan dat ik een foto op mijn Mac in portrait zie staan, na het plaatsen in Gallery op zijn kant zie staan (en ik dus eigenlijk mijn hoofd moet draaien om de foto te bekijken
)?
De instelling bij options pas ik aan. Thnkx.
Gregor

De instelling bij options pas ik aan. Thnkx.
Gregor
De uploadfunctie van Gallery draait geen foto's, dus wellicht wordt de draaing in de mac niet in de afbeelding zelf opgeslagen?
Dit is bizar. Foto's direct uit de camera, foto's waar nodig recht gezet, verkleind en vervolgens gekopieerd naar een folder binnen de Gallery folder -> foto's allemaal in landscape, ook die in portrait staat.Jos wrote: De uploadfunctie van Gallery draait geen foto's, dus wellicht wordt de draaing in de mac niet in de afbeelding zelf opgeslagen?
Foto's uit de camera in iPhoto geladen, waar nodig recht gezet, verkleind en vervolgens via de upload functie in Gallery geladen -> alles staat correct

Goed, ik wet de workflow voor de volgende keer. Dank je wel Jos.
Gregor
Zie ik hier een nieuw feature aankomen voor de volgende versieJos wrote: De uploadfunctie van Gallery draait geen foto's, dus wellicht wordt de draaing in de mac niet in de afbeelding zelf opgeslagen?

Gregor
was al voorgesteld door Arnoud (met een heleboel extra ideeën) Heb momenteel echter even andere prioriteiten 

Kan ik me voorstellen Jos. Het lijkt me ook een hele klus om zo'n module te bouwen en daarna te onderhouden en uit te breiden.
Gregor
Gregor
-
- Forum Members
Heren ..
er iets raars aan de hand op 1 van mijn CMS sites
ik krijg onderstaande in beeld dus gallery instaleren gaat mis
deinstal en install werkt niet
wie kan tips geven
zie bijlage
er iets raars aan de hand op 1 van mijn CMS sites
ik krijg onderstaande in beeld dus gallery instaleren gaat mis
deinstal en install werkt niet
wie kan tips geven
zie bijlage
raar...
heb je op dit moment al wel of geen foto's in de map uploads/images/Gallery staan?
heb je op dit moment al wel of geen foto's in de map uploads/images/Gallery staan?
-
- Forum Members
hoi
er staan een 4 tal foto's in die dir .
ik kan de niet verwijderen krijg ik volgende melding
er staan een 4 tal foto's in die dir .
ik kan de niet verwijderen krijg ik volgende melding