Nieuwe module: Gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Welke instellingen heb je gekozen als schaalmethode voor de thumbs?
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

In options staat 640*480 (zou voor portrait dus eigenlijk 480*640 moeten zijn, maar wat doe je dan bij landscape?) en Fancybox als default template.

Even getest, maar het leeglaten van de velden is wel toegestaan, echter als ik dan probeer een image te uploaden, dan verschijnt er geen scherm waarmee ik een bestand van mijn computer kan selecteren.
Een testje met 480*640 en het 'updaten thumbnails', laat nog steeds alle thumbnails in w=640 en h=480 zien.

Gregor
Last edited by Gregor on Mon Jun 21, 2010 9:45 am, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

@Gregor

Als ik je wensen zo lees, hanteer jij voor de miniaturen een breedte van 640 (voor landscape) en een hoogte van 640 (voor portrait. Dat kun je dan ook zo instellen (breedte=640 en hoogte=640)
Kies vervolgens de herschaal methode "schalen". Waarschijnlijk staat dit nu op "bijsnijden"?

Met de methode "schalen" blijven de proporties van de afbeelding altijd gelijk en worden breedte en hoogte als maximumwaarde gehanteerd.

Met de methode "bijsnijden" worden de breedte en hoogte als exacte instelling gehanteerd en wordt (na herschalen) het overtollige van de afbeelding afgesneden
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

@Lexus

Jij noemt specifiek ajax, maar in feite doel je erop dat je foto's pas wilt laden op het moment dat ze nodig zijn. Volgens mij doet bijv AE-Gallery dit.

Gallery geeft je alle informatie die je nodig hebt, te weten de url naar de grote afbeelding. Het is aan jou wat je daarmee doet door middel van een gallery-template. Als jij daar ajax in wilt bouwen dan kan dat.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Jos wrote: @Gregor

Als ik je wensen zo lees, hanteer jij voor de miniaturen een breedte van 640 (voor landscape) en een hoogte van 640 (voor portrait. Dat kun je dan ook zo instellen (breedte=640 en hoogte=640)
Kies vervolgens de herschaal methode "schalen". Waarschijnlijk staat dit nu op "bijsnijden"?

Met de methode "schalen" blijven de proporties van de afbeelding altijd gelijk en worden breedte en hoogte als maximumwaarde gehanteerd.

Met de methode "bijsnijden" worden de breedte en hoogte als exacte instelling gehanteerd en wordt (na herschalen) het overtollige van de afbeelding afgesneden
Jos, Ik gebruik versie 1.3 en zie in het tabblad options geen herschaalmogelijkheid. Of praten wel langs elkaar heen ??? De foto's, daarvan zorg ik dat ze een verhouding hebben 640*480 of 480*640, afh. of het landscape of portrait foto's zijn, voordat ik ze in de folder plaats. The thumbnail size onder Global Settings, daar staat 96*96. Ik weet niet of je daar op doelt.

Gregor
Last edited by Gregor on Mon Jun 21, 2010 12:49 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Sorry ik dacht dat je het had over thumbnails. Daarvoor vind je de instellingen in de template-settings. Nu heb ik ook pas door dat 640px voor een thumb wel erg groot is  :P

De breedte en hoogte die je ziet in het tabblad Opties zijn voor het herschalen van de grote foto's, voordat ze geupload worden. Daar kun je volstaan met breedte=640 en hoogte=640. Het gaat hier om maximum afmetingen, zoals er ook bij staat.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Ok, maar hoe kan het dan dat ik een foto op mijn Mac in portrait zie staan, na het plaatsen in Gallery op zijn kant zie staan (en ik dus eigenlijk mijn hoofd moet draaien om de foto te bekijken ;) )?

De instelling bij options pas ik aan. Thnkx.

Gregor
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

De uploadfunctie van Gallery draait geen foto's, dus wellicht wordt de draaing in de mac niet in de afbeelding zelf opgeslagen?
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Jos wrote: De uploadfunctie van Gallery draait geen foto's, dus wellicht wordt de draaing in de mac niet in de afbeelding zelf opgeslagen?
Dit is bizar. Foto's direct uit de camera, foto's waar nodig recht gezet, verkleind en vervolgens gekopieerd naar een folder binnen de Gallery folder -> foto's allemaal in landscape, ook die in portrait staat.
Foto's uit de camera in iPhoto geladen, waar nodig recht gezet, verkleind en vervolgens via de upload functie in Gallery geladen -> alles staat correct  :-\

Goed, ik wet de workflow voor de volgende keer. Dank je wel Jos.

Gregor
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Jos wrote: De uploadfunctie van Gallery draait geen foto's, dus wellicht wordt de draaing in de mac niet in de afbeelding zelf opgeslagen?
Zie ik hier een nieuw feature aankomen voor de volgende versie  ;D

Gregor
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

was al voorgesteld door Arnoud (met een heleboel extra ideeën) Heb momenteel echter even andere prioriteiten  :P
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Kan ik me voorstellen Jos. Het lijkt me ook een hele klus om zo'n module te bouwen en daarna te onderhouden en uit te breiden.

Gregor
raveranger
Forum Members
Forum Members

Post by raveranger »

Heren ..

er iets raars aan de hand op 1 van mijn CMS sites

ik krijg onderstaande in beeld  dus gallery instaleren gaat mis
deinstal en install werkt niet

wie kan tips geven
zie bijlage
Attachments
naamloos.JPG
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

raar...
heb je op dit moment al wel of geen foto's in de map uploads/images/Gallery staan?
raveranger
Forum Members
Forum Members

Post by raveranger »

hoi

er staan een 4 tal foto's in die dir .
ik kan de niet verwijderen krijg ik volgende melding

Attachments
wissen.JPG
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”