Website crash in IE8

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

hendrik
Forum Members
Forum Members

Re: Website crash in IE8 [opgelost]

Post by hendrik »

Hallo allemaal ik had eindelijk tijd om mijn CMS te update naar de nieuwste versie.
Dit ging totaal fout !
Ik heb eerst alle files overschreven met de files uit de nieuwe versie
De update uitgevoerd (moest nog de config.php vrijgeven) en toen ik de site ging bekijken was de totale lay-out weg
helemaal blank met lettertjes, mijn newsfeed hobbelde ergens midden op mijn scherm.
Toen ik in het admin paneel wilde inloggen werkte het mij bekende paswoord niet meer en kwam er ook dus niet meer in.

Gelukkig had ik net voor de update een prima back-up gemaakt en heb deze maar weer terug gezet.
Ik heb wek een screen capture gemaakt van de foutmeldingen en die staat hierhttp://www.sogm.nl/foutmelding na update sogm.jpg en http://www.sogm.nl/foutmelding na update2 sogm.jpg

Er zit wel een losse database in de site ik weet niet of dit het probleem kan veroorzaken ?

Wie herkent dit probleem  ???.

Update:
Sinds ik een backup van de sites gemaakt en deze backup weer terug gezet heb heb ik geen website crash meer gehad  ;D.
Maar dan blijft nog wel de wens om naar een huidige versie van cms ms om te zetten.
Last edited by hendrik on Thu Jan 13, 2011 9:42 am, edited 2 times in total.
deactivated010521

Re: Website crash in IE8

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:19 pm, edited 1 time in total.
hendrik
Forum Members
Forum Members

Post by hendrik »

arnoud wrote: Wat bedoel je met een losse database?

Ben je van mysql overgestapt naar sqllite?

Zie in je screendumps namelijk sqllite_create_function error's.
Het probleem is dat deze website gebouwd is door een ervaren website bouwer die er nu geen tijd meer voor heeft.
Als ik het mij goed herinner heeft hij de database er in gebouwd door een te trage database van de webhosting.
Ik ben maar een hobbyist met beperkte kennis van het bouwen van deze prachtige website`s
Dus zit ik nu met dit probleem, ik zal hem toch graag up to date maken.

P.s de sites lopen gewoon bij een webhosting (webruimtehosting.nl) en dus heb ik niks te kiezen
Last edited by hendrik on Wed May 05, 2010 6:48 pm, edited 1 time in total.
TD__
Forum Members
Forum Members

Post by TD__ »

Je zult het volgende vast wel gedaan hebben, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik foutmeldingen kreeg ik als ik er een nieuwe versie overheen had geplaatst. Je moet dan namelijk nog /install/upgrade.php gaan. Die even draaien en weg foutmeldingen... ;)
hendrik
Forum Members
Forum Members

Post by hendrik »

TD__ wrote: Je zult het volgende vast wel gedaan hebben, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik foutmeldingen kreeg ik als ik er een nieuwe versie overheen had geplaatst. Je moet dan namelijk nog /install/upgrade.php gaan. Die even draaien en weg foutmeldingen... ;)
Dit heb ik inderdaad gedaan, /install/upgrade.php gedaait en in dat proces moest ik nog het config file vrijgeven dit heb ik gedaan en de procedure voltooid.
Ik heb mij uiteraard gehouden aan de zeer duidelijke handleidinghttp://wiki.cmsmadesimple.org/index.php/User_Handbook/Installation/Upgrading/nl gehouden.

Helaas wordt er niet gesproken over wat er gebeurd met het aangepaste thema van de site.
Last edited by hendrik on Wed May 05, 2010 9:06 pm, edited 1 time in total.
TD__
Forum Members
Forum Members

Post by TD__ »

Welke PHP-versie draai je dan?
Het kan zijn dat je door je PHP-versie niet direct kan upgraden naar 1.7.1, heb ergens anders gelezen dat van een oudere versie dan 1.7 upgraden met een PHP-versie lager dan 5.2.12 wel eens fout wil gaan.

Je mag mij natuurlijk ook even een PB'tje sturen met tijdelijke inloggegevens voor CMSMS en FTP, dan zal ik proberen te upgraden (zorg wel eerst dat je een back-up hebt gemaakt van je installatie).
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”