Website crash in IE8
Moderator: velden
Website crash in IE8
Ik heb al jaren een website lopen die altijd prima heeft gewerkt echter met de invoering van IE8 gebeuren er rare dingen als in de url aanklikt :o.
Echter is het zo dat als ik het een aantal keer opnieuw probeerd het vaak uiteindelijk wel weer lukt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen.
P.S in het verleden heeft de website waar achtergrondgeluid bij zit via flash ook wel eens gehapperd.
website url: www.sogm.nl
versie CMS Made Simple 1.2.3 "Black Rock"
Echter is het zo dat als ik het een aantal keer opnieuw probeerd het vaak uiteindelijk wel weer lukt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen.
P.S in het verleden heeft de website waar achtergrondgeluid bij zit via flash ook wel eens gehapperd.
website url: www.sogm.nl
versie CMS Made Simple 1.2.3 "Black Rock"
Last edited by hendrik on Fri Apr 16, 2010 11:17 am, edited 1 time in total.
Re: Website crash in IE8
Ik denk dat je van iedereen hier te horen krijgt dat je moet upgraden.
Wel backuppen! cmsms en database!
Is dat geen linke soep ?Silvie wrote: Ik denk dat je van iedereen hier te horen krijgt dat je moet upgraden.
Ik heb al vaak gelezen dat het upgraden fout gaat.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:17 pm, edited 1 time in total.
Eh ja.arnoud wrote: Updaten naar nieuwste versie van CMS MS kan zeker geen kwaad. In Updaten zit altijd een risico maar zoals Silvie terrecht opmerkt maak je hierbij natuurlijk een backup. Los daarvan:
Ik heb je website vluchtig gecontroleerd in IE8 en had hierbij geen last van browser crashes. Wanneer je in IE8 op F12 klikt krijg je een debugging console, hierin heb ik tijdens het testen geen error's waargenomen.
Browser problemen gaan veelal gepaard met fouten in de css of xhtml code. Om dit te voor sogm.nl te controleren heb ik de website door de W3C validator heen gehaald. Tot mijn grote verbazing was een markup check in z'n geheel niet mogelijk op http://validator.w3.org ik kreeg de volgende foutmelding:
Het blijkt dat je webserver voor IE8 en de W3C-validator andere HTTP headers stuurt (Content-Encoding 'none' / Accept-Encoding: gzip, deflate) dan voor bijvoorbeeld FireFox (Content-Encoding 'gzip' / Accept-Encoding: gzip, deflate).Code: Select all
A fatal error occurred when attempting to decode response body from http://www.sogm.nl/. Either we do not support the content encoding specified ("None"), or an error occurred while decoding it. The error was: Don't know how to decode Content-Encoding 'none'
Ik meen dat IE8 inmiddels wel met compressie kan omgaan. De http header verschillen zijn vreemd maar IE8 blijft natuurlijk een MS-product.
Maar als het verhaal nu goed gelezen heb zit er een probleem in de webserver van mijn provider ?
Of heb ik het dan fout.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:17 pm, edited 1 time in total.
Nee hoor...hendrik wrote: Is dat geen linke soep ?
Niet upgraden is pas gevaarlijk, omdat eventuele security bugs in de techniek van de website niet worden gerepareerd.
Eerst een backup maken zoals Silvie aangeeft en dan kan er niets fout gaan!hendrik wrote: Ik heb al vaak gelezen dat het upgraden fout gaat.
Maar natuurlijk zijn er topics in het forum over verkeerd gelopen upgrades... En bijna altijd gaat het hier om websites waar héél lang niets mee gedaan is. Doe regelmatig upgrades en er is echt niets aan de hand.
Van alle goed verlopen upgrades vind je niets in het forum en dat zijn er vééél meer dan de enkele waar het niet goed gaat...
Grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Rolf wrote:Nee hoor...hendrik wrote: Is dat geen linke soep ?
Niet upgraden is pas gevaarlijk, omdat eventuele security bugs in de techniek van de website niet worden gerepareerd.
Eerst een backup maken zoals Silvie aangeeft en dan kan er niets fout gaan!hendrik wrote: Ik heb al vaak gelezen dat het upgraden fout gaat.
Maar natuurlijk zijn er topics in het forum over verkeerd gelopen upgrades... En bijna altijd gaat het hier om websites waar héél lang niets mee gedaan is. Doe regelmatig upgrades en er is echt niets aan de hand.
Van alle goed verlopen upgrades vind je niets in het forum en dat zijn er vééél meer dan de enkele waar het niet goed gaat...
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, ik ga het vanavond eens proberen..
Grt. Rolf
Evenals Arnoud ook bij mij geen crashes/problemen met je site in IE8arnoud wrote: Ik heb je website vluchtig gecontroleerd in IE8 en had hierbij geen last van browser crashes.
Bij mij wel hoor!
IE 8
windows 7
Op mijn pc met win xp gaat het wel goed.
IE 8
windows 7
Op mijn pc met win xp gaat het wel goed.
Om het leuk te maken, ik draai hier met W7 en in IE8 geen problemen te zien 
Zit wat dat betreft dus niet echt een lijn in...
®olf

Zit wat dat betreft dus niet echt een lijn in...
®olf
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
IE8 versie 8.0.6001.18702 8) En ik hoor overigens geen vogeltjes fluiten
Last edited by Jos on Fri Apr 16, 2010 5:19 pm, edited 1 time in total.
HahahahJos wrote: IE8 versie 8.0.6001.18702 8) En ik hoor overigens geen vogeltjes fluiten

De flash module die de bouwer van de website gebruikt heeft gaf al eens eerder problemen en kwam dan met
de melding dat er een flash pluging probleem was.
Ik heb toen een vriendelijk verzoek aan de website bouwer gedaan (die deze site kosteloos voor onze stichting gebouwd had ) of hij er eens na zou willen kijken.
Hier is echter niets meer van gekomen.
Ik heb een stil vermoede dat er toch een link tussen de twee problemen zit.
----------