Er CMSMS og Surftown 2 uforenelige ting?

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Rulle
Forum Members
Forum Members

Re: Er CMSMS og Surftown 2 uforenelige ting?

Post by Rulle »

webform wrote: Jeg laver altid en lokal installation af en site før jeg installerer på "live" serveren. Hertil bruger jeg MAMP (Macintosh, Apache, Mysql og PHP) som servermiljø - Hvis du er på Windows eller Linux kan du bruge enten WAMP eller LAMP.

Med en lokal installation i MAMP har jeg ingen problemer med Safe Mode, og kan derfor udfører en "normal" installation af moduler ved brug af f.eks. xml-filer.
Efter installation på min lokale udgaver, tager jeg mappen for det modul jeg har installeret, og uploader til live-serveren. Går herefter ind i "admin -> udvidelser -> moduler" og klikker Installer. Så er modulet installeret i live-udgaven uden problemer med Safe Mode.

Nogle moduler tilbyder dog også at du kan downloade en pakket fil af modulet, som du kan uploade via FTP, uden at bruge en lokal installation først. Søg under "Downloads -> Modules" på denne site for at finde det modul du skal bruge og om der findes en pakket fil du kan bruge i stedet for XML!
Hej. Det var egentlig utrolig smart, jeg har også installeret WAMP og gjort det den vej rundt nu. Men kan man ikke gøre på samme måde med komplette temaer? Har nemlig fundet et flot tema, men kan ikke installere det på live versionen pga. php safe mode.

Jeg har installeret den på den lokale installation nu, så hvordan får jeg den på "live" versionen?
Rulle
Forum Members
Forum Members

Post by Rulle »

Det er selvfølgelig bare at oprette de forskellige stylesheets osv manuelt fandt jeg ud af  ;D
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

torstenk wrote: Hmm jeg troede ellers jeg havde svaret, men så må jeg lige skrive det igen.

Det er i disse to vinduer jeg er i tvivl om hvad du skriver.

Som du kan se skal man jo skrive sine indstillnger for serveren. Hvis man skriver for sin localhost kan man godt uploade XML filen, men så siger den jo fejl når den kommer op på serveren. Hvis du indtaster serverinfo siger den fejl når du vil logge ind på den lokalt.

Hvad gør du der?
Der lader jeg bare det stå til default (Hvad CMSMS og WAMP foreslår) - Når du flytter dine installerede modul mapper over på Live serveren, bruges Live serverens Config indstillinger hvilket Modulerne er ligeglad med!

Jeg går ud fra at du har lavet en installation på Live serveren og det er problemet med at installerer ekstra moduler vi taler om?
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

Rulle wrote: Det er selvfølgelig bare at oprette de forskellige stylesheets osv manuelt fandt jeg ud af  ;D
Jep det er ganske hurtigt at gøre det på den manuelle måde!

En anden mulighed er at installerer et MySQL dump fra din lokale installation!
torstenk
Forum Members
Forum Members

Post by torstenk »

webform wrote:
torstenk wrote: Hmm jeg troede ellers jeg havde svaret, men så må jeg lige skrive det igen.

Det er i disse to vinduer jeg er i tvivl om hvad du skriver.

Som du kan se skal man jo skrive sine indstillnger for serveren. Hvis man skriver for sin localhost kan man godt uploade XML filen, men så siger den jo fejl når den kommer op på serveren. Hvis du indtaster serverinfo siger den fejl når du vil logge ind på den lokalt.

Hvad gør du der?
Der lader jeg bare det stå til default (Hvad CMSMS og WAMP foreslår) - Når du flytter dine installerede modul mapper over på Live serveren, bruges Live serverens Config indstillinger hvilket Modulerne er ligeglad med!

Jeg går ud fra at du har lavet en installation på Live serveren og det er problemet med at installerer ekstra moduler vi taler om?
Ja jeg har lavet en installation på live serveren. Men jeg ved ikke hvordan jeg får det installerede tema over på min live installation?

Jeg har lavet to standard installationer både live og lokalt. Så installerer jeg temaet lokalt, og hvad gør jeg så for at overføre det til min live installation?
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

Når det er Temaer og ikke moduler vi taler om er der umiddelbart to fremgangsmåder:

1. Overflyt manuelt Sideskabelon, Stylesheet og Menumanager skabeloner fra lokal admin til live admin.

2. Lav et SQL dump af din lokal installation og installer og erstat i din live installation.
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”