workshops voor CMSMS

Dit board zal verschillende aankondigingen weergeven. Het is een reply-only board!

Moderator: velden

Edida
Power Poster
Power Poster

Re: workshops voor CMSMS

Post by Edida »

Hoi allemaal,

Onderstaand had ik al getypt, toen hier verder nog geen reactie waren, maar ben eerst druk geweest met kleinkind en foto's in album te plaatsen. Nu wilde ik het verzenden, ben ik plots al nummer 6 op de lijst met reacties. ;D

Maak nie saak nie (Afrikaans).  ;)

Wij waren netjes rond 18:00 weer terug in het Twentseland. ;D

Het was een leuke, leerzame en vooral heel gezellige dag.
En 't voelde meteen zo eigen allemaal met elkaar.
Verzorging: uitstekend

Iedereen hartelijk dank voor de fijne meeting en wellicht tot heel gauw bij gebruikersdag nr. 2  ;)

Foto's te zien op: http://edida.jalbum.net/CMS-MS-2009/
Edida
compufairy
Forum Members
Forum Members

Post by compufairy »

Hoi allemaal!

Ik vond het geweldig vandaag, en net als Oscar meld ik me bij deze aan voor de volgende keer  :D

Duketown rocks!!!

Veel geleerd (en gelachen), 100% de moeite waard. Van mij had het nog uren door mogen gaan.

Enne... Oscar: het is "Penny wise, pound foolish"...  ;D

Duketown, de aantekeningen die Robert Broen online heeft gezet (waarvoor dank!), zijn gelijk aan de aantekeningen die ik gemaakt had. Aanvulling mijnerzijds is daarmee overbodig geworden.

RonnyK, thanks a million voor de aanwijzingen voor een locale server, ik kan hierdoor deze zomer gewoon lekker verder werken onder de luifel van ons vakantiehuisje in Frankrijk, yipppeeee! (ja ja ja ja, in de documentatie van CMSMS staat ook hoe je een locale server installeert, maar als iemand je dat even laat "zien" dan is het toch anders *glimlach*)

Edida, dank voor de foto's en de daarmee gegeven tastbare herinnering aan deze leuke dag!

En alle anderen die aanwezig waren: het was een hele leuke ervaring om jullie te zien, te horen en te spreken.

Groetjes,

Anne-Mieke
"If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur..." (Red Adair)
Duketown

Post by Duketown »

Aan alle aanwezigen: wat heb ik het een bijzonder prettige dag gevonden. Op het moment dat je zo bij elkaar zit merk je dat het woordelijk over kunnen brengen van gedachten en kennis een andere dimensie aan een groep van internetters geeft. Ik heb op een positieve manier de verschillende mensen leren kennen.

Aan diegene die er niet bij waren: jullie hebben veel positieve energie gemist die uitging van de groep. Uit de reacties is al wel gebleken dat jullie een herkansing krijgen ;) om erbij te zijn.

Ik heb de presentatie die gisteren is gebruikt beschikbaar gemaakt.
De verjaardagen module die ik heb laten zien, kun je via mijn algemene site terugvinden. Deze zal tzt via de forge aangeboden worden, maar jullie hebben als nederlanders hier een primeur!

Duketown

PS. De lijst met kennisgebieden is via docs.google beschikbaar.
Voor de statistieken: 27 aanwezigen, 14 pc's (en nog een aantal in de tassen), 128 koffie/thee, 46 broodjes/tosti, totale duur 5 en half uur.
Last edited by Duketown on Sun Jan 25, 2009 7:38 pm, edited 1 time in total.
macha125
New Member
New Member

Post by macha125 »

Namens mij ook dank voor de organisatie inzet en de goede verzorging.
Het had voor mij ook leerzame momenten en super ....weer een vastlopertje opgelost.

Nog bedankt voor de tip waarvan ik nu pas weet waar ik mijn wensenlijstje mag posten, omdat ik zelf niet altijd handig in programmeren ben en beter ben in PHP strippen dan eraan toevoegen en daar ook mijn disipline niet naar toe wil verleggen was dit een welcome kennisgeving dat binnen deze Open Source gemeenschap genoeg vrijwilligers zijn die met hetzelfde doel dit CMS naar een hoger level willen brengen.
En de handige tip  die ik opdeed is dat er een plek is om nieuwe ideeen te posten zodat mischien een programmeur een nieuwe module kan produceren en er hopelijk zin en tijd aan wil  besteden.

Ik heb kort getwijfeld dit jaar of ik een uitstapje moest maken naar een ander CMS, maar na gisteren heb ik besloten dat ik dit niet ga doen
Wat mij met name opviel was de verassende werkwijze waarbinnen templates naar een nieuwe module kan worden omgezet daar stond ik toch perplex van.
Dat gaf mij een nieuwe inpuls om zeker verder met dit CMS systeem te gaan met als onderliggende gedachten dat ik als front-end developer niet in een antieke auto hoef te rijden waarvan de wegenwacht honderde keren de onderdelen moet komen fixen.
Ik heb ook de wens geuit dat het soms wel iets makkelijker van mij mag, de flexibiliteit is enorm maar soms een versimpeling met een eenvoudig knopje en "het doet het" is minder tijdrovend.
Zo een voorbeeld hiervan is de frontend users  modules die op mijn uitzoek lijst staat hiervoor moet ik een complete studie voor doen en dan maar afwachten of het fuctioneert van mag iets efficienter of zie ik het e.e.a over het hoofd.

Wens is ook dat er iets meer ingesprongen mag worden op de Mediarevolutie die nu aan de gang is en ik ga hierin stiekum hopen dat er weer wat van mijn wensenlijstje afgevinkt mag gaan worden.

Ik ben geen actief lid op het forum maar zie er nu toch meer de zin van in.

Nog bedankt voor dit zeer goede initatief en dat er nog vele mogen volgen.
Last edited by macha125 on Sun Jan 25, 2009 9:08 am, edited 1 time in total.
Art-art

Post by Art-art »

Edida wrote: Foto's te zien op: http://edida.jalbum.net/CMS-MS-2009/
Leuk. Dank je wel. Die ene foto die ik maakte voegt hier niets aan toe.
Groeten.
fleur
Forum Members
Forum Members

Post by fleur »

Ik ben natuurlijk het laatste, maar toch: Duketown, bedankt voor de goede organisatie. Het was heel leerzaam en vond het jammer dat ik op tijd weg moest.
Hoop op een volgende keer.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Hallo allemaal,

Dit gaat niet goed hoor!! Al deze lovende reacties...  ;)
Maar ja, ik kan ook niets negatiefs bedenken...
Alles was perfect geregeld, tot aan de bewegwijzering toe!!!
Een enorme pluim voor Duketown en de andere sprekers.
(Duketown mag van mij in het forum de titel 'Workshop Guru' krijgen.)
Maar ik ben bang dat we door al deze positieve reacties de volgende keer toch echt in de Jaarbeurs terecht komen  ;D
Vandaar mijn zorgen, hahaha

Tot de volgende keer,

®olf  :D

(ps. het Forum lezen en reageren voelt toch ineens erg anders nu je de gezichten er achter kent. Beter overigens...)
Last edited by Rolf on Sun Jan 25, 2009 12:03 pm, edited 1 time in total.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
okkebasin
Forum Members
Forum Members

Post by okkebasin »

Ik sluit me volledig aan bij al het bovenstaande!

Duketown voor je statistieken; je hebt mijn PC wsl gemist, die is zn tas nl niet uitgeweest  ;D, daarvoor in de plaats was er ook nog een telefoon af en toe actief....
Kan je ook nog uitrekenen hoeveel kilometers er gereden zijn ::)? Ik had er 200!
Duketown

Post by Duketown »

Allemaal,

Lijst met deskundigheid/modules.
Ik heb met behulp van docs.google een spreadsheet op gezet met verschillende gegevens zoals tijdens de workshop door een ieder genoteerd.
Van een aantal kon ik via hun profile aan een mail adres komen (in totaal 10). Deze heb ik een uitnodiging gestuurd om het document te bekijken/wijzigen.
Bij het versturen van de uitnodiging was er kennelijk iets mis bij Google. Als je uitnodiging dubbel krijgt: sorry. Als je geen uitnodiging krijgt: sorry --> stuur een pm naar duketown at no.spam punt mantox punt nl (niet via CMSMS mail verkeer, want dan blijkt je mail adres hidden voor mij).

Duketown
Edida
Power Poster
Power Poster

Post by Edida »

Arthur, jij schreef:
Leuk. Dank je wel. Die ene foto die ik maakte voegt hier niets aan toe.
Groeten.
Als het een leuke foto is, mail me die dan, dan zet ik 'm in het album er nog bij  ;D

Voor de statistieken: wij (3pers) reden ongeveer 280km (2x 140km) in één voertuig (Skoda  ;))

NB. Als de intekenlijst voor deel 2 inderdaad al actief is, dan ben ik weer van de partij (als de datum me uitkomt natuurlijk.)  :P
Edida
realrock
Forum Members
Forum Members

Post by realrock »

duketown wrote: Allemaal,

Lijst met deskundigheid/modules.
Ik heb met behulp van docs.google een spreadsheet op gezet met verschillende gegevens zoals tijdens de workshop door een ieder genoteerd.
Van een aantal kon ik via hun profile aan een mail adres komen (in totaal 10). Deze heb ik een uitnodiging gestuurd om het document te bekijken/wijzigen.
Bij het versturen van de uitnodiging was er kennelijk iets mis bij Google. Als je uitnodiging dubbel krijgt: sorry. Als je geen uitnodiging krijgt: sorry --> stuur een pm naar duketown at no.spam punt mantox punt nl (niet via CMSMS mail verkeer, want dan blijkt je mail adres hidden voor mij).

Duketown
Ik kom er met de doorgestuurde links niet in:

We're sorry, peter@....does not have permission to access this spreadsheet.
okkebasin
Forum Members
Forum Members

Post by okkebasin »

Hier zelfde probleem, komt omdat mijn google account een ander e-mail adres is dan mijn cmsms account denk ik.
fleur
Forum Members
Forum Members

Post by fleur »

Ik had het probleem na het inloggen met een eigen google account. Toen vroeg Google iets van, "eigenaar vragen om toestemming" . Die vraag heb ik bevestigd en een dag later werkte de link en kwam ik meteen in de spreadsheet. (Waarschijnlijk nadat duketown eea heeft goedgekeurd)
gjr
Forum Members
Forum Members

Post by gjr »

Hallo allemaal,

Ook wij (Ronald en Gert-Jan) vonden het een zeer geslaagde bijeenkomst. Erg leuk om iedereen bezig met CMS MS eens in real life te ontmoeten. Onze gegevens in de spreadsheet zijn al bijgewerkt.

Wij hebben zeker interesse in de vervolg workshops, zeker wanneer de inhoud goed blijft en de frequentie niet al te hoog :)

Indien er nog vragen zijn over hosting mogelijkheden of kant en klaar installatie en update service, laat gerust iets van je horen in de PM's.

gr.

Ronald Meeuwissen
GJ-R
www.gj-r.nl
sumpson
Forum Members
Forum Members

Post by sumpson »

WoW! Ik woon in Rosmalen! (Hintham - wijn verlinden) en heb dit gemist..  :'(
Locked

Return to “Aankondigingen”