workshops voor CMSMS
Moderator: velden
-
- Forum Members
workshops voor CMSMS
Geïnspireerd door wat op het forum voor canon gebruiker al heel gewoon is, namelijk het op gezette tijden houden van workshops.
Bij eosdigitaal kan zo'n workshop bestaan uit het gezamenlijk bezoeken van een evenement of het inhuren van modellen om te fotograferen.
Hoe een Workshop er voor CMSMS gebruikers er uit zou moeten of kunnen zien weet ik zo 123 niet maar, er is kennis genoeg in huis hier om een hele interessante dag ergens te organiseren lijkt me.
Misschien iets voor na de vakantie?
De eerste is inmiddels geweest kijk hier voor de tweede workshop
Bij eosdigitaal kan zo'n workshop bestaan uit het gezamenlijk bezoeken van een evenement of het inhuren van modellen om te fotograferen.
Hoe een Workshop er voor CMSMS gebruikers er uit zou moeten of kunnen zien weet ik zo 123 niet maar, er is kennis genoeg in huis hier om een hele interessante dag ergens te organiseren lijkt me.
Misschien iets voor na de vakantie?
De eerste is inmiddels geweest kijk hier voor de tweede workshop
Last edited by Oscar Luijben on Fri Jan 30, 2009 3:28 pm, edited 1 time in total.
Re: workshops voor CMSMS
Ik ben hier voorstander van.
Heb nog wel wat hulp nodig om los te komen en te experimenteren.
Vooral opmaak layout en stylesheet vind ik een interessante workshop om mee te beginnen.
Hoop hier in de toekomst meer van te horen.
Heb nog wel wat hulp nodig om los te komen en te experimenteren.
Vooral opmaak layout en stylesheet vind ik een interessante workshop om mee te beginnen.
Hoop hier in de toekomst meer van te horen.
Ik sluit me graag bij mijn voorganger aan.
Ik wil heel graag meer leren van CMSMS. Heb echt gewoon een goede uitleg nodig om er mee verder te kunnen.
dus jaaaaaaaaaaa, graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!
WORKSHOPS!!!

Ik zie wel, dat de eerste suggestie al heel lang geleden gepost is, hier. Maar wellicht is de tijd nu rijp. Toch?
Ik wil heel graag meer leren van CMSMS. Heb echt gewoon een goede uitleg nodig om er mee verder te kunnen.
dus jaaaaaaaaaaa, graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!
WORKSHOPS!!!

Ik zie wel, dat de eerste suggestie al heel lang geleden gepost is, hier. Maar wellicht is de tijd nu rijp. Toch?
Edida
Het lijkt mij ook wel eens leuk om hier iets te doen dat meer een groepsgevoel zal opleveren.
Ik heb als idee om ergens in bijvoorbeeld in een internet winkel een keer samen te komen.
PC's genoeg lijkt mij en als de winkel niet al te groot is, huren we gewoon de hele toko voor een bepaalde tijd (dit in het kader van: als je niet groot denkt, kan je ook niet groot worden).
De locatie is in zo'n geval altijd lastig. Ik doe een gooi: Utrecht of Breda (voor onze Belgische vrienden iets makkelijker bereikbaar).
Duketown
Ik heb als idee om ergens in bijvoorbeeld in een internet winkel een keer samen te komen.
PC's genoeg lijkt mij en als de winkel niet al te groot is, huren we gewoon de hele toko voor een bepaalde tijd (dit in het kader van: als je niet groot denkt, kan je ook niet groot worden).
De locatie is in zo'n geval altijd lastig. Ik doe een gooi: Utrecht of Breda (voor onze Belgische vrienden iets makkelijker bereikbaar).
Duketown
Goed idee, dat zie ik wel zitten. Lijkt me erg interessant!
Lijkt me ook een goed idee. Wat betreft de locatie wordt het al een stuk makkelijker als mensen een laptop meenemen waar CMSms op staat (localhost) .... Utrecht kan zeker en dan vooral op een Zaterdag!!!!
En carpoolen is ook een optie.
Ik kom uit de regio Twente (Edida en Oscar???)
En carpoolen is ook een optie.

Last edited by erpee on Tue Sep 09, 2008 4:35 pm, edited 1 time in total.
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
Ja, carpoolen vind ik ook oké!
Heb helaas niet zo'n schootdingetje. Vind het ook niks om mee te werken - mijn vingers schijnen altijd de verkeerde toetsen te raken, waardoor ik iedere keer m'n cursor kwijt ben.
Maar dat hoeft de pret niet te drukken. Ik leer wel van het toekijken, als dat moet.
Zaterdag is voor mij ook oké, maar wel graag ruim van de voren plannen i.v.m. overvolle agenda en zo.
Hoop dat er nog meer belangstellenden zijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd'. Ja, toch?

Heb helaas niet zo'n schootdingetje. Vind het ook niks om mee te werken - mijn vingers schijnen altijd de verkeerde toetsen te raken, waardoor ik iedere keer m'n cursor kwijt ben.

Maar dat hoeft de pret niet te drukken. Ik leer wel van het toekijken, als dat moet.

Zaterdag is voor mij ook oké, maar wel graag ruim van de voren plannen i.v.m. overvolle agenda en zo.

Hoop dat er nog meer belangstellenden zijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd'. Ja, toch?

Edida
Ik heb ook wel belangstelling voor een workshop. Komt een aankondiging op dit forum, als het doorgaat?
Ben toch echt benieuwd wie de organisatie hiervan oppakt. Of gaat het gewoon niet gebeuren? 
Zou jammer zijn. D'r is blijkbaar best wel belangstelling

Zou jammer zijn. D'r is blijkbaar best wel belangstelling

Edida
Ik bump deze post maar even.
wellicht kan kan RonnyK hier een tijdelijke Sticky van maken of een pm naar alle gebruikers sturen om echt even te inventariseren wie wil en wát men wil.
Uiteindelijk wil ik best de organisatie van het geheel op me nemen.
wellicht kan kan RonnyK hier een tijdelijke Sticky van maken of een pm naar alle gebruikers sturen om echt even te inventariseren wie wil en wát men wil.
Uiteindelijk wil ik best de organisatie van het geheel op me nemen.
Nou heren,
Voel je vrij. Bij deze geef ik mezelf vast op!
(als ik kan tenminste).

Voel je vrij. Bij deze geef ik mezelf vast op!

(als ik kan tenminste).

Edida
Beste mensen,
Hij is nu sticky
Ik wil voorstellen dat iedereen die workshops wil volgen zich hier aanmeldt. Dit alles graag met de volgende gegevens:
* naam
* wat wil je leren
* wat kun je ons leren
* waar kom je vandaan? (met het oog op de locatie)
* kun je in het weekend (met voorkeur: zaterdag)
Hij is nu sticky

Ik wil voorstellen dat iedereen die workshops wil volgen zich hier aanmeldt. Dit alles graag met de volgende gegevens:
* naam
* wat wil je leren
* wat kun je ons leren
* waar kom je vandaan? (met het oog op de locatie)
* kun je in het weekend (met voorkeur: zaterdag)
Op het duitstalige forum van CMSMS vond ik:
http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,26903.msg130142
Een onderdeel daaruit is:
Ab Nachmittag Tag 1:
1) Leute stellen ihre Sites vor und erzählen ein bisschen darüber mit welchen Mitteln sie welche Anforderungen gelöst haben. 15 Minuten pro Site.. wirklich nur ganz kurz.
2) Diskussionsrunde: Diskussionen über Lösungswege, Anwedungsfälle, Fachsimpeln, Einsteiger-Beratung
Ab Morgens Tag 2 bis Nachmittags
3) Kleine Themenworkshops: Modul- + Plug-In-Entwicklung, Content Management, HTML und CSS, Nutzung bestehender Möglichkeiten (Kreativer Umgang mit Bordmitteln), Hosting + Sicherheit
Volgens mij een hele leuke opstart:
Vertel iets over een site die je zelf hebt gemaakt en met welke middelen.
Vervolgens workshop/discussie deel over Content Management, CSS en hosting (wil ik iets van leren). Een ander deel kan over module en UDT ontwikkeling gaan (kan ik iets over vertellen).
Duketown ('s-Hertogenbosch) en ik kan vanaf december in het weekend (zeg ik nu heel vrolijk terwijl de feestdagen er dan weer zijn).
http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,26903.msg130142
Een onderdeel daaruit is:
Ab Nachmittag Tag 1:
1) Leute stellen ihre Sites vor und erzählen ein bisschen darüber mit welchen Mitteln sie welche Anforderungen gelöst haben. 15 Minuten pro Site.. wirklich nur ganz kurz.
2) Diskussionsrunde: Diskussionen über Lösungswege, Anwedungsfälle, Fachsimpeln, Einsteiger-Beratung
Ab Morgens Tag 2 bis Nachmittags
3) Kleine Themenworkshops: Modul- + Plug-In-Entwicklung, Content Management, HTML und CSS, Nutzung bestehender Möglichkeiten (Kreativer Umgang mit Bordmitteln), Hosting + Sicherheit
Volgens mij een hele leuke opstart:
Vertel iets over een site die je zelf hebt gemaakt en met welke middelen.
Vervolgens workshop/discussie deel over Content Management, CSS en hosting (wil ik iets van leren). Een ander deel kan over module en UDT ontwikkeling gaan (kan ik iets over vertellen).
Duketown ('s-Hertogenbosch) en ik kan vanaf december in het weekend (zeg ik nu heel vrolijk terwijl de feestdagen er dan weer zijn).
Wel, ik heb me in principe al opgegeven. Hopelijk houden we het wel een beetje centraal.
Leuk wel, dat ze dat in Duitsland ook meteen oppikken - heb al gezegd: als het niet te ver weg is, dan wil ik daar ook wel proberen bij te zijn.
Een mens is nooit te oud om te leren en uitgeleerd raken we denk ik nooit.
Wat is trouwens UDT
Leuk wel, dat ze dat in Duitsland ook meteen oppikken - heb al gezegd: als het niet te ver weg is, dan wil ik daar ook wel proberen bij te zijn.

Een mens is nooit te oud om te leren en uitgeleerd raken we denk ik nooit.

Wat is trouwens UDT

Edida