Zoals je je het in de eerste alinea beschrijft, is het idd. Ter illustratie zie de volgende link
https://www.uisge-beatha.eu/2017/04/Lew ... ement.html Onder het artikel staat:
In het fotoalbum is een fotoverslag te vinden: Lewmar ramen vervangen.
Dit laatste zou ik door een foto willen vervangen waar dan op kan worden geklikt en er, net als bij de foto's in het artikel, een popup komt met de class 'floatbox' en waarin dan een slideshow kan worden getoond met alle foto's die in die betreffende folder zitten. Hoe dat in Floatbox werkt staat in de eerste post, mocht je dat willen terugzien.
Een blogartikel kan uit foto's van meerdere Gallery subfolders bestaan. Het komt vaker voor dat meerdere artikelen foto's uit dezelfde subfolder hebben. Bijv. aan de schroef zijn er twee verschillende dingen gedaan, deze beschrijf ik in twee artikelen, maar de foto's komen uit een en dezelfde subfolder. Dat die in eenzelfde slideshow worden getoond, dat is voor ok. Het tonen van de foto per Gallery is prima.
Ik heb ook zitten denken om de Facebook-foto te gebruiken; in het cgblog-artikel heb ik een "field definition" gemaakt waarmee ik een foto kan selecteren die dan als og:image gebruikt wordt bij het plaatsen van het artikel op FB. Dit idee is verder niet uitgewerkt omdat ik al langer artikelen schrijf dan ik "lid" ben van FB en er dus veel cgblog-artikelen nog zonder FB-image zijn (ruim 200.....)
Structuur van de folder is:
uploads/images/Gallery/
- Winter1617
--- Kompas vullen
--- Lummelbeslag
--- etc.
- Zomer2016
--- Vakantie 2016
--- Dek schilderen
--- Boot dopen
--- etc.
- etc.