Hej Ramsing
Lad mig for det første sige, hvor fedt et projekt jeg synes I har kastet jer ud i med den side. Hvis der er noget som helst jeg kan gøre for at hjælpe, så vil jeg meget gerne!
Jeg har selv rodet med Mambo, og det er en af grundene til at jeg nu er blevet tilknyttet det projekt, bla. som udvikler, for M. var da alt for klodset en dinosaur at rode med.
Som udgangspunkt ville jeg mene at dette projekt vil passe jer ret godt. Det er meget nemt at sætte op og gå til. Og vedligeholdelsen når man først er glad for layout'et er som slogan'et siger "as easy as taking a holiday". Det sagt, så er der hjørner af systemet der kan føles lidt grove til tider, men nu er vi også kun lige nået på den anden side af version 1.0. Jeg vil dog med glæde hjælpe til med at tilpasse systemet til det I har brug for.
For nu at tage dine punkter et for et:
Dansk sprog: selv hovedsystemet og en stor del af kerne-modulerne er oversat. Jeg har såmænd oversat det meste selv, så det er desværre mig I skal brokke jer til, hvis der er grumme fejl. Hvad der evt. ikke er oversat kan hurtigt blive det. Der er lavet et temmelig fikst online-oversættelses system så det er nemt klaret for enten jer selv eller mig. Det kan vi komme tilbage til, hvis det blir relevant.
Protal der er MEGET nem at konfigurerer: Så snart du har gennemført installationen på 5 punkter, har du et site, der ikke ser dårligt ud, er nemt at ændre i designet på, og hvor ændringer i indholdet/sidestrukturen er meget få klik væk.
Download sektion: Der er flere måde at lave en sådan på, men det er bestemt muligt. Såvidt jeg ved er det pt ikke et modul, der håndterer statistik med hvad der blir download'et hvor tit, men det kan være jeg tager fejl.
Linksamling: Det er meget nemt at lave en side med links, desuden er der flere moduler, der håndterer links på forskellige måder, f.eks. tillader besøgende at kommentere links osv. Jeg har ikke selv brugt modulerne, men ved der er noget derhenad...
Kalender: Jeg er medudvikler på et kalendermodul, der er ret enkelt at håndtere
Kontaktside: Der er ret enkelt sat op uden brug for kodning
Mulighed for et nyhedsbrev: Der er moduler til håndtering af nyhedsbrev. Jeg har ikke prøvet det selv, men ved det eksisterer.
Mulighed for lidt grafik (logo): Det er meget enkelt at lægge lidt grafik ind
Hvis det er noget I er interesserede i, vil jeg meget gerne være behjælpelig med at få jer rigtigt igang. At få gjort opmærksom på OSS i enhver mulig sammenhæng ligger også mig meget på sinde.
Mange Hilsener
Morten/Silmarillion
ramsing wrote:
Hej,
jeg er reelt lidt på spanden og prøver om der er hjælp at hente her.
Lang historie kort: Sammen med en kollega har jeg lavet et site der handler om brugen af OpenSource i folkeskolen. Vi har samlet en masse brugbare programmer og deler ud af disse så meget som vi kan komme til. Vi er forøvrigt begge ansat i folkeskolen.
Alt hvad vi laver er 100% gratis og det er noget folk kan li´. Det startede meget småt, men efterhånden har vi mange henvendelser. Vores site har derfor brug for at blive opdateret lidt.
Vores nuværende site er bygget i Mambo, men det er alt for stort og komplext for os. Vores energi lægger vi et andet sted - webstedet skal bare virke og være nemt at gå til.
Er det her systemet vi bør bruge??
Vi har brug for:
- Dansk sprog
- Protal der er MEGET nem at konfigurerer
- Download sektion
- Linksamling
- Kalender
- Kontaktside
- Mulighed for et nyhedsbrev
- Mulighed for lidt grafik (logo)
Hvis dette er muligt med dette system, er der så een der vil komme med et bud på de plugins jeg bør bruge og hvor jeg finder dem?
Håber der er nogen der har et godt bud.
Mvh
Ramsing