Installeringsproblemer Topic is solved

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
lenny

Installeringsproblemer

Post by lenny »

Hej har netop overført alt til webhotellet og chmodet de filer og mapper der står i quickguiden men jeg har stadig 3 gule knapper?

Checking if session.save_path is writable

Checking if ini_set works

Checking for tokenizer functions

Ovenstående er dem jeg får fejl på, jeg er kunde hos one.com. Er der ikke nogen der kan skære det ud i pap?

/Lennart  ???
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Installeringsproblemer

Post by Silmarillion »

Hej Lennart

De 3 gule advarsler du får har alle 3 med opsætningen af serveren at gøre, dvs. du ikke umiddlebart selv har nogen "magt" over dem. Det er alle 3 dog kun advarsler, dvs. et cmsms-baseret site muligvis sagtens kan virke selvom de er gule. Jeg arbejder selv på et 1.0.2-baseret som host'es hos one.com og jeg har ingen problemer, så jeg tror bare du skal ignorere advarslerne og fortsætte installationen.

Håber det virker for dig.

Mange Hilsener
Morten/Silmarillion
lenny wrote:
Hej har netop overført alt til webhotellet og chmodet de filer og mapper der står i quickguiden men jeg har stadig 3 gule knapper?

Checking if session.save_path is writable

Checking if ini_set works

Checking for tokenizer functions

Ovenstående er dem jeg får fejl på, jeg er kunde hos one.com. Er der ikke nogen der kan skære det ud i pap?

/Lennart  ???
lenny

Post by lenny »

Hej Morten

Nå ok cool nok så vil jeg ikke bruge mere tid på det.

Men hvad med databasen skal jeg selv oprette sådan en, og hvis jeg skal det hvilket program kan jeg så bruge?

Jeg har prøvet, at indtaste de informationer jeg fik fra mailen fra one.com for at skabe forbindelse men det virkede ikke.

/Lennart
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hej igen

Såvidt jeg husker har du i mailen fra one.com både fået oplyst et database-navn, typisk á la mitdomaene.dk, og et database-brugernavn der er det samme, og et password. Herudover skal du angive "localhost" som server, og det burde virke...

m.
lenny

Post by lenny »

Hej Morten

Ja men du har da ret!

Jeg indtastede informartionen fra mailen en gang til, og uncheckede de to boxe der dukker op senere, og det virkede.
Jeg står nu i trin 5 af indstalleringen, og når jeg klikker på linket til mit site så får jeg bare en fejl HTTP 404 - Filen blev ikke fundet.

Jeg har været inde, og se om jeg manglede, og chmod noget, og det var der men det ændrede ikke noget ved mit problem?

Har du en ide om hvad det kan være?

/Lennart
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hej Lenny

Hmm, det lyder ret sært... Prøv at tjek at der ligger en "index.php"-fil i dit rod bibliotek. Hvis der gør, så må du kontakte one.com's support, for det er temmelig unormalt. Hvis der ikke gør, må der være gået noget galt med din overførsel af system...

håber det hjælper...

m.
lenny

Post by lenny »

Startede forfra igen igen men nu virker det vist! Har ihvertfald modtaget mailen kan logge ind m.m. Jeg ved ikke hvad der gik galt i forrige forsøg.

/Lennart
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”