cmsms 2.0 vraagjes

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Locked
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

cmsms 2.0 vraagjes

Post by pasmaskas »

Ik ben lekker aan het rommelen in CMSMS 2.0 aleen ik loop nu tegen wat dingetjes aan.

Het menu werkt niet via {menu} ik zie nu ook 2 opties staan MenuManager:Navigatie en Navigation:Navigatie. Ook bij de modules staat dan MenuManager niet meer word geupdate. Gaan we over naar Navigator? en zo ja hoe werkt het en met welke smarty? En kan ik het oude menu sjabloon blijven gebruiken of moet ik er dingen in aanpassen?

Gevonden! Alleen moet mijn menu sjabloon erop aanpassen

Ik werk vaak in meerdere tabbladen om onderdelen te editen aleen nu heb ik het probleem dat als ik perongeluk een tab sluit waar ik een design element in aan het editen was dat er een geel uitroepteken naast het sjabloon komt dat deze al geedit word. Deze gaat neit meer weg en kan er dan ook niet meer in! Iemand ene oplossing? Ik kan zo niet verder rommelen!

Half gevonden ik heb de lock op 0 gezeg alleen dat slotje blijft er achter staan en kan hem alleen edite als ik daar op druk en kan hem niet verwijderen is daar een oplossing voor?

Tot nu toe vind ik de veranderingen even wennen omdat alles nu neit meer per module gegroepert is maar daar wennen we wel aan! Het is zo wel makelijker templates maken als alle designs bij elkaar zitten.

Gr Pascal
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: cmsms 2.0 vraagjes

Post by Rolf »

Het grappige is dat een grote klacht binnen de CMSMS gemeenschap was dat alle templates zo verspreidt waren over de Admin... Nu alles bij elkaar staat in een module, vind men het ook lastig :) Tja...
Het is alleen wennen, ook voor ons! Al jaren doe je een "truukje" volgens een bepaalde manier en nu is dat anders. Mensen zijn gewoontedieren... Maar de grote lijn hier is een echte verbetering!

In CMSMS 2.0.1 is het lock mechanisme aangepast. Het CMS zal de openstaande pagina's en templates controleren of ze nog actief zijn. Zet straks (in 2.0.1) het pagina overzicht maar aan en open in een andere browser tab een pagina.
De pagina zal in het overzicht worden gelockt.
Sluit je de browser tab van de pagina, zal na 30 seconden ook in het overzicht de pagina weer vrijgegeven worden...
Ook deze functie was een wens van de CMSMS gebruikers en ook hier geldt even wennen ;)

Groet, Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Rolf wrote:Het grappige is dat een grote klacht binnen de CMSMS gemeenschap was dat alle templates zo verspreidt waren over de Admin... Nu alles bij elkaar staat in een module, vind men het ook lastig :) Tja...
Het is alleen wennen, ook voor ons! Al jaren doe je een "truukje" volgens een bepaalde manier en nu is dat anders. Mensen zijn gewoontedieren... Maar de grote lijn hier is een echte verbetering!
Dat is inderdaad waar. Ik doe een hoop ook zonder echt na te denken en pas alleen aan wat nodig is om hem werkent te krijgen naar de look van de website. Nu allees zo bij elkaar staat is het idd wennen maar ik denk dat het straks weer allemaal gewoon is geworden.
Rolf wrote:In CMSMS 2.0.1 is het lock mechanisme aangepast. Het CMS zal de openstaande pagina's en templates controleren of ze nog actief zijn. Zet straks (in 2.0.1) het pagina overzicht maar aan en open in een andere browser tab een pagina.
De pagina zal in het overzicht worden gelockt.
Sluit je de browser tab van de pagina, zal na 30 seconden ook in het overzicht de pagina weer vrijgegeven worden...
Ook deze functie was een wens van de CMSMS gebruikers en ook hier geldt even wennen ;)
Daar ben ik blij om! Ik heb de locks allebij al op 0 gezet omdat ik niet verder kon en dat is iritant als je er lekker in zit. Ik moest wle ngo even wachten tot ik ze kon stelen :P. verdwijnt het sleuteltje ook? of blijft dat zo.

Gr Pascal
sjoerdd87
Forum Members
Forum Members

Post by sjoerdd87 »

pasmaskas wrote:Ik ben lekker aan het rommelen in CMSMS 2.0 aleen ik loop nu tegen wat dingetjes aan.

Het menu werkt niet via {menu} ik zie nu ook 2 opties staan MenuManager:Navigatie en Navigation:Navigatie. Ook bij de modules staat dan MenuManager niet meer word geupdate. Gaan we over naar Navigator? en zo ja hoe werkt het en met welke smarty? En kan ik het oude menu sjabloon blijven gebruiken of moet ik er dingen in aanpassen?

Gevonden! Alleen moet mijn menu sjabloon erop aanpassen

Ik werk vaak in meerdere tabbladen om onderdelen te editen aleen nu heb ik het probleem dat als ik perongeluk een tab sluit waar ik een design element in aan het editen was dat er een geel uitroepteken naast het sjabloon komt dat deze al geedit word. Deze gaat neit meer weg en kan er dan ook niet meer in! Iemand ene oplossing? Ik kan zo niet verder rommelen!

Half gevonden ik heb de lock op 0 gezeg alleen dat slotje blijft er achter staan en kan hem alleen edite als ik daar op druk en kan hem niet verwijderen is daar een oplossing voor?

Tot nu toe vind ik de veranderingen even wennen omdat alles nu neit meer per module gegroepert is maar daar wennen we wel aan! Het is zo wel makelijker templates maken als alle designs bij elkaar zitten.

Gr Pascal
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan met die navigatie?

Het is mij ook gelukt, maar vroeger kon je in de menumanager nog wat dingen aanpassen nu kan ik geen navigatie manager vinden?

Gr. Sjoerd
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

sjoerdd87 wrote:
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan met die navigatie?

Het is mij ook gelukt, maar vroeger kon je in de menumanager nog wat dingen aanpassen nu kan ik geen navigatie manager vinden?

Gr. Sjoerd
Het word nu beschouwt als template met als type Navigator::Navigatie ik heb mijn menu dan ook aangepast naar die nieuwe vorm.

Code: Select all

{function name=Nav_menu depth=1}{strip}
<ul id="menu">

{foreach $data as $node}

{assign var='aclass' value=''}

{if $node->current}
      {assign var='aclass' value=$aclass|cat:'currentpage'}
    {/if}

{if $node->type == 'sectionheader'}

<li><a href="{$smarty.server.REQUEST_URI}#"> {$node->menutext} </a>

{if isset($node->children)}
          {Nav_menu data=$node->children depth=$depth+1}
        {/if}

</li>

{else if $node->type == 'separator'}

<li> <hr> </li>

{else}

<li><a class="{$aclass}" href="{$node->url}"{if $node->target ne ""} target="{$node->target}"{/if}> {$node->menutext} </a>

{if isset($node->children)}
          {Nav_menu data=$node->children depth=$depth+1}
        {/if}

</li>

{/if}

{/foreach}

</ul>

{/strip}{/function}

{if isset($nodes)}
{Nav_menu data=$nodes depth=0}
{/if}
Je moet dan ook nu de {menu} regel vervangen met {Navigator}
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Ik ben nu voor het eerst een website aan het maken met CMSMS 2.0, en de nieuwe Design Manager is fantastisch...
Je zit in 1 module waar alle templates zitten, dus zowel pagina, module als menu templates. Maar wil je even iets in de stylesheet aanpassen, vind je dat daar OOK!!!
Koppelen van stylesheets aan templates... uhh designs(!!) gaat ook direct, geen aparte handelingen meer!

Wennen? JA. Wil ik terug? NEE!!!!

Daarbij moet ik zeggen dat ik niet de standaard inhoud van CMSMS laat mee installeren, dat scheelt al heel veel (overbodige) templates etc. Bomen en het bos...
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Locked

Return to “Dutch - Nederlands”