Hallo,
Welke module moet ik gebruiken om mensen van buitenaf zelf nieuwsberichten te laten plaatsen die wel eerst door de webmaster goedgekeurd moeten worden alvorens ze in het format verschijnen!
Jan-Willem
Zelf nieuwsberichten plaatsen
Moderator: velden
Re: Zelf nieuwsberichten plaatsen
Ik geloof wel dat het kan alleen geen idee hoe. Je zou het wel kunnen doen met formbuilder dat ze een foto kunnen uploaden met de tekst en titel of zo iets en dat na goed keuring het zelf te plaatsen.
Heb je al naar de help gekeken van de standaard aanwezige News module? action=fesubmit.
Zelf nooit gebruikt overigens
Deze functie zit in de Nieuws module, maar de functie is "deprecated". Er zitten namelijk aanzienlijke veiligheidsrisico's aan!velden wrote:Heb je al naar de help gekeken van de standaard aanwezige News module? action=fesubmit.
Je zou ook kunnen kijken naar de CGBlog module, deze heeft dezelfde functie met een verbinding naar de FrontEndUsers geloof ik... Iemand moet dus eerst aangemeld zijn om een artikel te kunnen plaatsen.
grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Gaat de functie action=fesubmit in cmsms 2.0 er uit? Of blijft het op eigen risico? Het is namelijk een best leuke functie voor nieuws websites die door iedereen die een artikel wil schrijven die kan plaatsen. Misschien is dat wel de grootste lek dat dat kan of licht het dieper?
Want als je het op concept zet word er pas wat geplaatst als iemand die ingelogt is het op publiek zet tog?
Want als je het op concept zet word er pas wat geplaatst als iemand die ingelogt is het op publiek zet tog?
De precieze details weet ik zo niet uit het hoofd, maar voor zover ik me kan herinneren wordt het nog niet in 2.0 verwijderd.
Probleem is dat de News module een CORE module is en dus niet afhankelijk kan zijn van een derde partij module als FrontEndUsers...
Iemand kan dus op een (verborgen) pagina het News formulier plaatsen om een artikel te plaatsen. Of deze nu in concept komt of niet, het is wel al opgeslagen in de database. Hackers kunnen dit misbruiken om "binnen" te komen! Ja, *als* je alle stappen goed doet en zelf FEU en CC gebruikt etc. is de kans minimaal, maar we kunnen er geen functie eis van maken binnen Core. Daarom hebben we de weloverwogen keus gemaakt om de functie te verwijderen en deze optie aan derde partij modules over te laten. Hoop dat de redernatie erachter duidelijk is...
Maar in CGBlog kan het wel, gebruik deze dus als je de FE-submit functie nodig hebt!
grt. Rolf
Probleem is dat de News module een CORE module is en dus niet afhankelijk kan zijn van een derde partij module als FrontEndUsers...
Iemand kan dus op een (verborgen) pagina het News formulier plaatsen om een artikel te plaatsen. Of deze nu in concept komt of niet, het is wel al opgeslagen in de database. Hackers kunnen dit misbruiken om "binnen" te komen! Ja, *als* je alle stappen goed doet en zelf FEU en CC gebruikt etc. is de kans minimaal, maar we kunnen er geen functie eis van maken binnen Core. Daarom hebben we de weloverwogen keus gemaakt om de functie te verwijderen en deze optie aan derde partij modules over te laten. Hoop dat de redernatie erachter duidelijk is...
Maar in CGBlog kan het wel, gebruik deze dus als je de FE-submit functie nodig hebt!
grt. Rolf
Duidelijk! je zou dus zo een open pagina kunnen beveilingen met frontendusers module of beter CGBlog kunnen gebruiken.
Wat een leuke discussie, ik wist bij het plaatsen van dit bericht niet wat er zou gaan gebeuren, ik kan zelf niet proggen, maar dit riekt naar meer! 

A. Klopt, MAAR een deprecated functie!! Niet aan te raden voor nieuwe website ontwikkeling.pasmaskas wrote:Duidelijk! je zou dus zo een open pagina kunnen beveilingen met frontendusers module of beter CGBlog kunnen gebruiken.
B. De beste en veiligste manier!!!