formbuilder: opties dropdown afhankelijk vorige selectie

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pedes
Power Poster
Power Poster

formbuilder: opties dropdown afhankelijk vorige selectie

Post by pedes »

ik weet niet of de titel duidelijk is...
Ik wil dus met formbuilder (of andere module als dit maar mogelijk is) formulier keuze maken.
vb. ik heb een drop down met 3 voertuigen
auto, fiets, bromfiets
Bij selectie van de auto wil ik kunnen verder gaan met het invullen over alles wat met auto's te maken heeft, of bij selectie van fiets wil ik verder gaan met alles wat met fietsen te maken heeft.

De voortgang dus laten afhangen van de selectie.

Iemand een tip hoe ik dit doe in formbuilder?

Hartelijk dank
Peter
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Re: formbuilder: opties dropdown afhankelijk vorige selectie

Post by andre_designer »

Is dit misschien wat?? http://dev.cmsmadesimple.org/projects/autos. Weet alleen niet of deze module compatibel is met de laatste versie van cms ms. Maar je kunt natuurlijk de developer een verzoek sturen of hij of zij de module compatibel maakt met de laatste versie van cms ms.

Verstandig is natuurlijk wel om eerst een backup te maken van cms ms EN database ivm als de module niet compatibel mocht zijn met het cms.
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

ik wil dus geen auto module... (ik heb deze trouwens al gebruikt in de nieuwste versie van cmsms, aan gepast en deze werkt ok)

maar wat ik wil is een formulier maken (in mijn vb. gewoon het auto;fiets;.. voorbeeld genomen, het kan ook wat anders zijn) waarbij de selectie uit een dropdown bepaald wat er kan ingevuld worden in het formulier...

Mvg,
Peter
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

okay, clear/duidelijk
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

niemand die ooit met formbuilder of op een andere manier gerelateerde dropdowns heeft moeten voorzien in een form?

iemand die me kan pointen naar een topic hierover?
Ik wil het binnen cmsms kunnen doen, omdat ik cmsms gewoon super vind.

Alvast dank,
Peter
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Begrijp ik het goed dat jij afhankelijk van de keuze van de eerste dropdown, een geheel ander formulier te zien krijgt?

Dus als iemand bijvoorbeeld 'auto' kiest dan krijg je een formulier met 'type brandstof', maar als iemand 'fiets' kiest dan krijg je een formulier met 'type zadel'.

Als dat zo is dan is het wellicht iets om met verschillende formulieren te gaan werken. Of, stopt alle velden in één formulier en toont/verbergt ze met behulp van javascript en css. Overigens wordt het dan wel lastiger om verplichte velden te gebruiken. Wellicht dat je wat controles moet doen in een UDT.

Eerlijk gezegd weet ik niet of er een andere manier is om het te doen met Form Builder.
willemiens
Forum Members
Forum Members

Post by willemiens »

Dus als iemand bijvoorbeeld 'auto' kiest dan krijg je een formulier met 'type brandstof', maar als iemand 'fiets' kiest dan krijg je een formulier met 'type zadel'.
Ik heb dit eigenlijk ook nodig voor mijn website. Hoe maak ik dit? Ik heb ook al gekeken naar formbuilder maar volgens mij zit dit er niet standaard in. Hoe moet ik zo'n formulier maken?

Groet,

Willemien
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Zou denk ik met jquery kunnen als het aantal dropdown velden in alle gevallen gelijk is. Zie bijvoorbeeld: http://jsfiddle.net/arunpjohny/2pza5/

Het veld "country" maak je dan compleet met keuzewaarden in Formbuilder en het veld "location" maak je alleen als type dropdown maar dan zonder keuzewaarden. Die keuzewaarden worden door jquery toegevoegd.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”