[OPGELOST] Search module zoekt niet op alle woorden in cont.

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Loupol
Forum Members
Forum Members

[OPGELOST] Search module zoekt niet op alle woorden in cont.

Post by Loupol »

Goedemiddag,

Ik heb ontdekt dat de search module niet op alle woorden zoekt in de content, ook al komen die woorden er wel in voor.

Dit is de link naar mijn website: http://www.loupol.nl

Als je daar onder 2013 de pagina "verbouwing boven" bekijkt, zie je twee kolommen. In de rechter kolom zie je bijvoorbeeld het woord "sjouwen" staan. Als je dit in het zoekveld invult wordt er geen resultaat gevonden. Hetzelfde geldt voor "verfkwast".

Geef ik nu bijvoorbeeld "vergeelde" of "verademing" in, dan worden die woorden wel in die pagina gevonden.
Het lijkt er dus op dat niet alle woorden worden gevonden.

Ik heb de lijst met stopwoorden geheel verwijderd, alhoewel ik mij afvraag of dat er wel mee te maken heeft.

Zoals je merkt, ik ben slechts een hobbyist en hier houdt mijn kennis wel zo'n beetje op.

ik hoop dat iemand enig licht hierop kan werpen.

Alvast bedankt!

groet, Cees
Last edited by Loupol on Fri Jan 31, 2014 12:21 pm, edited 1 time in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: Search module zoekt niet op alle woorden in de content

Post by Rolf »

Heb je al eens op "herindexeer alle content" geklikt in de Zoekmachine admin pagina? Onderaan in de Opties tab.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Loupol
Forum Members
Forum Members

Post by Loupol »

Bedankt voor je reactie Rolf,
Ja, dat had ik eerder ook al geprobeerd. Maar ook gisteren nog nadat ik met de contentblokken had geëxperimenteerd.
Voor de zekerheid heb ik het voor het schrijven van dit bericht ook nog even geprobeerd, maar er verandert niets in de gevonden resultaten.
HarmO
Power Poster
Power Poster

Post by HarmO »

Al is geprobeerd om cache te verwijderen en daarna terug te indexeren
cache vind je terug bij "Site admin > system maintenance" en vervolgens de tab "cache and content".
Je kan daar direct ook de Content status zien en eventueel corrigeren.
Kind regards,
HarmO
Loupol
Forum Members
Forum Members

Post by Loupol »

Hallo Harm,
Bedankt voor het meedenken. Ik heb het geprobeerd en ook de status van de pagina hiërarchie gecontroleerd. Geen problemen en ook geen verbetering. Datzelfde heb ik ook onder beheer op de database tab gedaan. Helaas levert ook dit geen enkele verbetering op. Het blijft vreemd.

Nogmaals dank voor je reactie!
groet,
Cees
Loupol
Forum Members
Forum Members

Post by Loupol »

Nog een aanvulling: ik heb deze site ook als testwebsite op een afgeschermde andere webserver staan. Daar heb ik exact hetzelfde probleem. Dat doet mij de conclusie trekken dat het probleem niet zozeer in de database zit, maar in de wijze waarop de zoekmodule is ingesteld. Of zie ik dat verkeerd? Weet iemand of je nog meer bij de zoekmodule kunt instellen wat ik nu misschien over het hoofd zie? Ik heb ongeveer wel alle mogelijkheden onder het tabblad "opties" uitgeprobeerd.
groet,
Cees
Loupol
Forum Members
Forum Members

Post by Loupol »

Goedenavond,

Ik ben nog steeds bezig met dit vraagstuk, want het houdt me bezig.

Na uitgebreide analyse in mijn testomgeving heb ik nieuwe informatie gevonden. Ik kwam tijdens het testen vanuit verschillende opties tot de conclusie dat de UDT's die ik gebruik om foto's vanuit de gallery in te voegen, een rol spelen. En wel zo: alle tekst die tussen UDT's staat (dus twee foto's op de pagina) wordt niet geïndexeerd, alles wat er na staat wel.
Om te bekijken of het de UDT zelf is, of meer een smarty tag in het algemeen, heb ik i.p.v. mijn UDT voor de gallery, de UDT voor de versie info van CMSMS gebruikt.
Dat resulteerde in hetzelfde effect.

Uiteindelijk heb ik een kale template, zonder java, CSS of extra content blokken, gemaakt en op basis daarvan in een nieuwe pagina het experiment herhaald in het TinyMCE editor veld: resultaat is hetzelfde.

Om precies te zijn: als ik in het editor veld de tag {breadcrumbs} plaats, daarna het woord "aardappel" en daarna de UDT met versie info, dan wordt het woord "aardappel" niet gevonden. Als ik dan één van de twee tags weghaal, wordt het woord "aardappel" wél gevonden.

Ik ben er aldoor van overtuigd geweest dat je deze tags straffeloos in het editor scherm van TinyMCE kan/mag gebruiken.
Maar mijn voorzichtige conclusie nu is dus dat het indexeren wordt beïnvloed door het gebruik van UDT/Smarty tags in het editor scherm van TinyMCE.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik het eventueel kan oplossen?

Alvast bedankt!
Cees

Ik gebruik:
CMSMS 1.11.9
TinyMCE 2.9.12
Search 1.7.11

Reeds geprobeerd:
(zowel op de live site als in de test site, die elk op een geheel eigen server en domein draaien)
cache legen
tabellen repareren
database repareren
herindexeren
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Wil je jouw HTML template hier eens posten? Layout >> Templates
Image
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Nee laat maar. Ik heb het even getest maar wat ik uit wilde proberen werkt niet...
Kan me niet herinneren of dit altijd zo geweest is, of dat dit een bug is...

ps. werkt wel op http://buispost.eu/pneumatic-city-mail/ ... -city-mail
Het duitse woord "Übersetzung" komt voor in de duitstalige tab en dat is een aparte content blok. Die vindt hij dus wel... :-\
Image
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Het werkt WEL!! Ik deed de test verkeerd.

Dus toch nog wél de vraag, post je template eens in het forum!!
Image
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Ik denk dat je een hele goede analyze hebt gedaan. Heel nuttig.

Heb eens naar de code gekeken van de search module en denk dat daar dit gedrag wel door te verklaren valt.

Er mogen in dit forum echter geen wijzigingen in de code worden geplaatst (terecht) en ik weet natuurlijk ook niet of ik gelijk heb en alle mogelijke gevolgen overzie.

Daar heb je dus niet veel aan maar dan weet je in ieder geval dat het dus niet aan jou ligt (mijn inziens).
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

@velden mail me jouw code change even, zal kijken of ik het in 2.0 kan meenemen.

Grt. Rolf
Image
Loupol
Forum Members
Forum Members

Post by Loupol »

Beste Rolf, Velden,

Bedankt voor het zo actief meedenken, en het doet me ook wel goed dat ik uit jullie laatste bijdragen merk dat de fout mogelijk niet bij mij ligt. Dan kan ik het verder los laten en rustig de nieuwe versie afwachten. Het is ook geen mega probleem, het hield me gewoon bezig.
Ik laat het nu voorlopig even rusten.

Wat ik mij nog wel afvraag: Rolf had gevraagd om de template te uploaden. Wil je die nog steeds hebben of is de vraag inmiddels achterhaald?

En ten slotte: wat doe ik met deze feed, zal ik er [OPGELOST] voor zetten of laat ik hem gewoon staan?

Groet,
Cees
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Template zal niet relevant zijn. Probleem lijkt veroorzaakt te worden door de Search module die alles vanaf de eerste { t/m de laatste } niet doorzoekt.

Dat is niet goed mijn inziens. Gisteren hebben we het voorgelegd aan één van de core developers (Rolf heeft ook meegekeken/gelezen) en die onderkende het probleem wel, maar gaf aan dat de oplossing niet in 1.11.x versie van cmsms zal worden geimplementeerd. Er wordt natuurlijk volop gewerkt aan CMSMS 2.0 dus daar gaat de aandacht naar toe.

Ik wil de oplossing hier niet posten (ondanks dat het een wijziging van slechts één karakter is) maar als je een installatie hebt waar je kunt testen mag je me een PM sturen. (tenzij dat tegen de forum regels is)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”