Ik probeer een FormBuilder 0.7.2. te installeren in een site (upgrade naar 1.9.4.3) waar al een 0.5.11 aanwezig was.
XML-bestand gedownload, en via 'Installeer module via xml-bestand, met wel/niet aangevinkt de optie 'Bestaande modules overschrijven' krijg ik alleen maar een foutmelding 'module al is geïnstalleerd'.
(Reden van niet bijwerken via de reguliere bijwerkoptie is dat ik ander FB 0.7.4 geïnstalleerd krijg; bij een andere site zit ik daardoor ook met probleempjes)
Kan iemand vertellen wat er fout gaat, hoe je dan wel een lagere module-versie dan de laatste installeert?
Groet, wietze
[Opgelost] Hoe installeer je een module via XML-bestand
Moderator: velden
[Opgelost] Hoe installeer je een module via XML-bestand
Last edited by wbvds on Fri Nov 01, 2013 4:34 pm, edited 1 time in total.
Re: Hoe installeer je een module via XML-bestand
Uiteraard begin je met een backup van je filesystem en database!
Dan zou je kunnen overwegen om de module compleet te downloaden (.tgz bestand denk ik) en die over de huidige module heen te kopieren. Daarbij overschrijf je de bestaande bestanden als dat wordt gevraagd.
Met een beetje geluk kun je dan in 'Modules' kiezen voor upgrade/update.
Ik ben niet 100% zeker of deze aanpak gaat werken dus nogmaals: zorg voor een backup!
Dan zou je kunnen overwegen om de module compleet te downloaden (.tgz bestand denk ik) en die over de huidige module heen te kopieren. Daarbij overschrijf je de bestaande bestanden als dat wordt gevraagd.
Met een beetje geluk kun je dan in 'Modules' kiezen voor upgrade/update.
Ik ben niet 100% zeker of deze aanpak gaat werken dus nogmaals: zorg voor een backup!
[opgelost] Hoe installeer je een module via XML-bestand
Het werkt, dank je wel!
Net even iets anders uitgevoerd dan je voorstelde: heb inhoud van 0.7.2 gekopieerd naar map modules, onder map Formbuilder1 naast map Formbuilder.
Daarna namen veranderd/gewisseld en in backend de 'bewerk'functie gedaan, en dan komt 0.7.2 naar voren.
Formulier op het front is weer aanwezig.
Blijf het wel vreemd vinden dat je het zo moet doen, meende toch echt te begrijpen dat je in zulke situaties de functies binnen het Modules-scherm moet gebruiken.
Dank voor je tip!
Groet, Wietze
Net even iets anders uitgevoerd dan je voorstelde: heb inhoud van 0.7.2 gekopieerd naar map modules, onder map Formbuilder1 naast map Formbuilder.
Daarna namen veranderd/gewisseld en in backend de 'bewerk'functie gedaan, en dan komt 0.7.2 naar voren.
Formulier op het front is weer aanwezig.
Blijf het wel vreemd vinden dat je het zo moet doen, meende toch echt te begrijpen dat je in zulke situaties de functies binnen het Modules-scherm moet gebruiken.
Dank voor je tip!
Groet, Wietze