[OPGELOST] verschillende templates voor verschillende nieuws

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
rodeto
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] verschillende templates voor verschillende nieuws

Post by rodeto »

Ik ben bezig met de nieuwsmodule en ik wil graag dat de verschillende categorieën ook met een verschillend artikelsjabloon getoond worden. Ik kan echter op geen enkele manier dat voor elkaar krijgen. Wat ik ook doe, alle categorieën blijven de standaard template gebruiken.
Ik heb het hele forum al afgestruind maar kom hier niks over tegen.

Wie kan mij hierbij helpen?
Last edited by rodeto on Thu Aug 29, 2013 12:10 pm, edited 1 time in total.
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: verschillende templates voor verschillende nieuwscategor

Post by velden »

Kun je iets meer toelichten hoe je te werk gaat?

Worden de categorieen expliciet aangeroepen? Of toon je een overzicht van alle nieuwsartikelen en wil je bij het doorklikken naar het detail overzicht dat dan bepaald wordt welk template er verschijnt? Of...?

En laat ook even weten welke versie cmsms en news je gebruikt.
rodeto
Power Poster
Power Poster

Post by rodeto »

Ik heb CMS versie 1.11.7 en News module 2.12.12
Ik heb een overzicht van alle nieuwsberichten uit een bepaalde categorie op een pagina staan die via {news category="Nieuws" detailpage="nieuws" summarytemplate="sample2"} wordt aangeroepen.
Datr gaat allemaal goed. Alleen als ik de volledige artikelen wil tonen dan lukt het mij niet om dat met een aparte sjabloon te doen. Ik heb het al geprobeerd door "detailtemplate" toe te voegen aan de code maar dat gaf geen verbetering. En volgens de toelichtingen die ik heb doorgenomen is dat wel het commando waar het mee zou moeten werken.
De sjabloon die ik wil gebruiken is aangemaakt en staat ook gewoon in het overzicht.
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Een paar wild guesses:

detailtemplate="blabla" : template bestaat ook daadwerkelijk in het overzicht van DETAIL templates?

gebruik je pretty urls/mod_rewrite i.c.m. .htaccess file? Je zou eens kunnen proberen of het werkt als je dat uitschakelt (dus in config.php aanpassen en .htaccess renamen.)

Verder lijkt het wel te kloppen wat je doet, hoewel ik niet met categorien heb gewerkt.
rodeto
Power Poster
Power Poster

Post by rodeto »

Erg bedankt voor je reactie. Het heeft inderdaad met de pretty url te maken. Zodra ik die uitzet werkt het inderdaad naar behoren.
Alleen werkt de pretty url dan niet meer voor de hele site. Iets waar ik ook niet direct op zit te wachten. Dus dat maar weer aangezet.

En door hier verder op te zoeken kwam ik op het forum uit op een post waarin iemand adviseert om in de admin onder systeem onderhoud, tab website buffer en content, de pagina hierarchie posities en de routes bij te werken. En daarna werkt en de pretty url en de detailtemplate...

Het is even zoeken maar dan heb je ook wat ;)

Dank voor de hulp.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”