[opgelost]website probleem na upgrade van PHP5.3 naar PHP5.4

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pedes
Power Poster
Power Poster

[opgelost]website probleem na upgrade van PHP5.3 naar PHP5.4

Post by pedes »

Ik heb een hoster en deze gaan wellicht binnenkort volledig over naar PHP5.3 .
Er staan daar nu nog enkele CMSMS websites met een oudere versie (vb.: 1.6 ; 1.7 ; 1.9.4.x ; 1.10.3 )

Weet iemand vanaf welke versie een CMSMS website wellicht problemen kan ondervinden bij het werken met PHP5.3 ?

Weet ook iemand of er problemen zijn met CMSMS versies waarbij PHP5.4 gebruikt zou worden ?

Mvg,
Peter
Last edited by pedes on Thu Jun 13, 2013 12:31 pm, edited 3 times in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: CMSMS versie vs PHP5.3 en PHP5.4

Post by Rolf »

Kun je zo niet zeggen. Ligt ook aan welke modules je gebruikt...
Ik heb nog geen problemen met 5.4 gezien, maar ook hier kunnen modules anders reageren. CG modules zullen wel werken, maar modules die al enkele jaren oud zijn heb je geen garantie.
Maar ivm veiligheid is het cms upgraden een must!
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
pedes
Power Poster
Power Poster

Re: CMSMS versie vs PHP5.3 en PHP5.4

Post by pedes »

ik heb een probleem met een CMSMS website na het upgrade van PHP5.3 naar PHP5.4.

De CMSMS versie is behoorlijk oud (v1.6), maar de admin van de website wilde hieraan geen aanpassing doen ??? had hier nochtans voor gewaarschuwd, maar het kwaad is geschied ...

Nu krijg ik uiteraard een hele berg errors en kan ik ook niet meer in het admin.

Iemand die weet waar ik begin aan dit probleem, zodat de website weer op de rails kan, zonder errors ...

Het gaat om deze site !

Alvast bedankt voor de reply,
Peter
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: website probleem na upgrade van PHP5.3 naar PHP5.4

Post by Rolf »

Lijkt me simpel, CMSMS upgraden!
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
RogierDamen
Forum Members
Forum Members

Post by RogierDamen »

Ik heb nu 9 websites na een upgrade van php naar v5.4 geupdate naar cmsms 1.11.7

De werkwijze die voor mij werkte:

Backup maken van het hele domein en lokaal plaatsen
De gehele root van je domein deleten
.htacces aanpassen met als eerste regels:

Code: Select all

<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
Eerst de .htacces naar de server kopiëren
Nu worden alle bestanden met de juiste rechten op de server geplaatst
Dan de backup naar de server terug kopiëren zonder de folders
- admin
- lib
- includes
- plugin

In dit geval moet je in die folders dus niet zelf bestanden hebben gezet, anders moet je die natuurlijk wel even kopiëren.

Als je de genoemde folders wel terug zet, kan het upgrade proces stoppen bij het upgraden van de database. Dan moet je alsnog de folders verwijderen en opnieuw gaan kopiëren of overgaan op een installatie (zonder schrijven van de tabellen!! en de database gegevens opnieuw opgeven)

De modules Captcha en Guestbook geven problemen in de oude versies, dus die verwijderen op de server of even hernoemen.
Guestbook werkt overigens niet meer. Je kunt hem later wel weer installeren want de bestaande berichten worden wel weergegeven maar nieuwe berichten kunnen niet worden toegevoegd (jammer)

Daarna cmsms v1.11.7 naar de server kopiëren en oude bestanden overschrijven

Vervolgens kiezen voor http://www.domein.nl/install/upgrade.php

Denk er om dat bij upgraden van oudere versies van cmsms in de sjablonen de tag {stylesheet} aangepast moet worden in {cms_stylesheet} en in de stylesheets het pad van de image tags aangepast moeten worden van [uploads/images] naar [../../uploads/images] anders werkt je website dus niet.

In het geval je na de installatie toch tegen errors aanloopt, is de kans zeer groot dat dit door een module wordt veroorzaakt. Hernoem de module(s) op de server en kijk wat er gebeurt. Sommige modules kun je opnieuw installeren met de laatste versie maar sommige werken definitief() niet meer.

Deze werkwijze heeft bij mij in alle gevallen gewerkt.
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

dank voor jullie antwoorden, upgrade naar CMSMS v1.7 is in principe de juiste methode, uiteraard zijn er nog enkele problemen, zoals de captcha module uitzetten en in de htaccess heb ik nog een lijntje moeten toevoegen om melding over E_DEPRECATED uit te schakelen.

gelukkig draait de site weer , thks !
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”