Hallo iedereen,
Is er een manier om erachter te komen vanaf welke versie bepaalde modules niet meer compatible zijn met PHP 5.3 en dus een upgrade nodig hebben? Ik wil namelijk in kunnen schatten hoeveel tijd ik kan/moet rekenen aan de upgrades, en dan is het handig om te weten hoevel modules ook een upgraden nodig hebben.
Ik heb al bij verschillende modules gekeken in de changelogs e.d. maar daar staat vaak weinig over php versies bij.
Reden hiervoor is dat mijn webhost binnenkort overstapt naar PHP 5.3 en er nog een aantal klanten van mij zijn die hele oude CMS versies hebben draaien. Tja, ze wilden geen onderhoudscontract... De oudste heeft 1.5.3 draaien... De rest zo rond de 1.9.4.2.
Bij een andere klant, bij weer een andere host, draait een website op 1.6.6 (?!) zonder problemen op PHP 5.3, nadat ik via htaccess wat foutmeldingen uitschakelde (E_DEPRECATED) o.i.d. Maar daar staan bijna geen extra modules op.
Alvast bedankt.
Lijst van modules compatibiliteit php 5.3...?
Moderator: velden
- timdebuurman
- Power Poster
Re: Lijst van modules compatibiliteit php 5.3...?
Tja,
Zonder onderhoudscontract ben je toch niet verantwoordelijk voor het blijven functioneren van die websites?
Een emailtje naar de betreffende eigenaren van de websites met uitleg over het mogelijk gaan des-functioneren van de website vanwege de upgrade, plus natuurlijk een prijsopgave voor het upgraden van de website erbij lijkt me in dit geval de meest logische oplossing.
Hier op het forum is zover ik weet ook geen ondersteuning voor verouderde versies van CMSMS of de moduels.
gr Tim
Zonder onderhoudscontract ben je toch niet verantwoordelijk voor het blijven functioneren van die websites?
Een emailtje naar de betreffende eigenaren van de websites met uitleg over het mogelijk gaan des-functioneren van de website vanwege de upgrade, plus natuurlijk een prijsopgave voor het upgraden van de website erbij lijkt me in dit geval de meest logische oplossing.
Hier op het forum is zover ik weet ook geen ondersteuning voor verouderde versies van CMSMS of de moduels.
gr Tim
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
https://www.nextdoormedia.nl
Dank je voor de reactie.
Er zal ook zeker een mailtje naar de desbetreffende klanten om aan te geven wat een upgrade zal gaan kosten. Ik vroeg me alleen af, of er zo'n compatibiliteits lijst is voor modules, die vanaf php 5.3 niet meer werken.
Gr. Ralf
Er zal ook zeker een mailtje naar de desbetreffende klanten om aan te geven wat een upgrade zal gaan kosten. Ik vroeg me alleen af, of er zo'n compatibiliteits lijst is voor modules, die vanaf php 5.3 niet meer werken.
Gr. Ralf
Nee, deze is er niet...RvdS wrote:Ik vroeg me alleen af, of er zo'n compatibiliteits lijst is voor modules, die vanaf php 5.3 niet meer werken.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -