[SOLVED] editcontent super traag
Moderator: velden
[SOLVED] editcontent super traag
Hallo allemaal,
ben vrij nieuw hier (net geregistreerd). Heb meerdere cmsms websites en ben er zeer tevreden over.
Nu dan mijn probleem:
sinds een paar dagen is het bewerken van pagina's super traag. Daarmee wil ik zeggen: als ik op toepassen of versturen klik na het aanpassen van een pagina, duurt het letterlijk 120 seconden voor hij de pagina opslaat.
Qua mods of scripts is er niks aangepast in deze tijd, ook de servers geven geen gekke dingen aan. Wellicht hebben jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen.
Het vreemde daarbij is dat het op alle cmsms sites is die op dezelfde server staan. Ze draaien allemaal op versie 1.11.4
een oude versie heb ik erbij gezet om te kijken of die ook traag was, maar die was wel snel.
Mochten jullie meer informatie nodig hebben, laat het me weten, dan post ik het erbij
Bij voorbaat dank!
ben vrij nieuw hier (net geregistreerd). Heb meerdere cmsms websites en ben er zeer tevreden over.
Nu dan mijn probleem:
sinds een paar dagen is het bewerken van pagina's super traag. Daarmee wil ik zeggen: als ik op toepassen of versturen klik na het aanpassen van een pagina, duurt het letterlijk 120 seconden voor hij de pagina opslaat.
Qua mods of scripts is er niks aangepast in deze tijd, ook de servers geven geen gekke dingen aan. Wellicht hebben jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen.
Het vreemde daarbij is dat het op alle cmsms sites is die op dezelfde server staan. Ze draaien allemaal op versie 1.11.4
een oude versie heb ik erbij gezet om te kijken of die ook traag was, maar die was wel snel.
Mochten jullie meer informatie nodig hebben, laat het me weten, dan post ik het erbij
Bij voorbaat dank!
Last edited by rwilting on Thu Mar 14, 2013 7:36 pm, edited 1 time in total.
Re: editcontent super traag
Ook even de info: (vergeten erbij te zetten)
----------------------------------------------
Cms Version: 1.11.4
Installed Modules:
CMSMailer: 5.2.1
CMSPrinting: 1.0.3
FileManager: 1.4.3
MenuManager: 1.8.4
MicroTiny: 1.2.5
ModuleManager: 1.5.5
News: 2.12.10
Search: 1.7.7
ThemeManager: 1.1.7
CGExtensions: 1.31.3
Gallery: 1.6
FrontEndUsers: 1.21.2
CGFeedMaker: 1.0.17
SEOTools2: 1.1.1
FormBuilder: 0.7.3
TinyMCE: 2.9.12
CMSForms: 1.0.1
Twitter: 1.10
SiteMapMadeSimple: 1.2.7
CGSmartImage: 1.9.5
RSS2HTML: 1.2.5.2
vimeoplayer: 1.1
CustomContent: 1.8.3
Config Information:
php_memory_limit:
process_whole_template:
output_compression:
max_upload_size: 20000000
url_rewriting: mod_rewrite
page_extension:
query_var: page
image_manipulation_prog: GD
auto_alias_content: true
locale:
default_encoding: utf-8
admin_encoding: utf-8
set_names: true
Php Information:
phpversion: 5.2.17
md5_function: Aan (Waar)
gd_version: 2
tempnam_function: Aan (Waar)
magic_quotes_runtime: Uit (Onwaar)
E_STRICT: 0
memory_limit: 128M
max_execution_time: 30
output_buffering: Aan
safe_mode: Uit (Onwaar)
file_uploads: Aan (Waar)
post_max_size: 20M
upload_max_filesize: 20M
session_save_path: Geen controle omdat 'open_basedir' actief is
session_use_cookies: Aan (Waar)
xml_function: Aan (Waar)
xmlreader_class: Aan (Waar)
Server Information:
Server Api: apache2handler
Server Db Type: MySQL (mysqli)
Server Db Version: 5.5.28
Server Db Grants: Er is een "GRAND ALL" permissie gevonden, alles lijkt in orde.
Cms Version: 1.11.4
Installed Modules:
CMSMailer: 5.2.1
CMSPrinting: 1.0.3
FileManager: 1.4.3
MenuManager: 1.8.4
MicroTiny: 1.2.5
ModuleManager: 1.5.5
News: 2.12.10
Search: 1.7.7
ThemeManager: 1.1.7
CGExtensions: 1.31.3
Gallery: 1.6
FrontEndUsers: 1.21.2
CGFeedMaker: 1.0.17
SEOTools2: 1.1.1
FormBuilder: 0.7.3
TinyMCE: 2.9.12
CMSForms: 1.0.1
Twitter: 1.10
SiteMapMadeSimple: 1.2.7
CGSmartImage: 1.9.5
RSS2HTML: 1.2.5.2
vimeoplayer: 1.1
CustomContent: 1.8.3
Config Information:
php_memory_limit:
process_whole_template:
output_compression:
max_upload_size: 20000000
url_rewriting: mod_rewrite
page_extension:
query_var: page
image_manipulation_prog: GD
auto_alias_content: true
locale:
default_encoding: utf-8
admin_encoding: utf-8
set_names: true
Php Information:
phpversion: 5.2.17
md5_function: Aan (Waar)
gd_version: 2
tempnam_function: Aan (Waar)
magic_quotes_runtime: Uit (Onwaar)
E_STRICT: 0
memory_limit: 128M
max_execution_time: 30
output_buffering: Aan
safe_mode: Uit (Onwaar)
file_uploads: Aan (Waar)
post_max_size: 20M
upload_max_filesize: 20M
session_save_path: Geen controle omdat 'open_basedir' actief is
session_use_cookies: Aan (Waar)
xml_function: Aan (Waar)
xmlreader_class: Aan (Waar)
Server Information:
Server Api: apache2handler
Server Db Type: MySQL (mysqli)
Server Db Version: 5.5.28
Server Db Grants: Er is een "GRAND ALL" permissie gevonden, alles lijkt in orde.
Hallo en welkom op het forum.
Welke webhost zit je bij?
Welke Admin Theme gebruik je?
Grt. Rolf
Welke webhost zit je bij?
Welke Admin Theme gebruik je?
Grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Hoi Rolf,
Webhost is Versio, heb daar een reselleraccount, en zij konden niks geks vinden in de logs.
Admin Theme is NCleanGrey
Webhost is Versio, heb daar een reselleraccount, en zij konden niks geks vinden in de logs.
Admin Theme is NCleanGrey
- timdebuurman
- Power Poster
Dat het verschil zo duidelijk is tussen de versie van het CMS.
Je zou kunnen proberen op bij 1 van de websites de php-versie te verhogen naar 5.3.* ?
(Bij Versio dit in de htacces zetten:
<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
dan wel de rechten van de mappen goed zeten, dat is 755 voor de mappen en 644 voor de bestanden)
)
Je zou kunnen proberen op bij 1 van de websites de php-versie te verhogen naar 5.3.* ?
(Bij Versio dit in de htacces zetten:
<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
dan wel de rechten van de mappen goed zeten, dat is 755 voor de mappen en 644 voor de bestanden)
)
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
https://www.nextdoormedia.nl
Het kan zijn dat de module SitemapMadeSimple de boosdoener is.
Na iedere content wijziging zal deze een nieuwe sitemap genereren, bij grote websites kan dit enkele momenten duren...
Er zijn daar andere trucjes voor om een automatische sitemap te hebben, maar toch een snelle admin te hebben.
Na iedere content wijziging zal deze een nieuwe sitemap genereren, bij grote websites kan dit enkele momenten duren...
Er zijn daar andere trucjes voor om een automatische sitemap te hebben, maar toch een snelle admin te hebben.
Wellicht dat Sitemapmadesimple overbodig is daar ik ook seotools2 gebruik. die maakt ook automatisch een sitemap.xml aan..
ik zal hem er eens af gooien en kijken hoe de website daarop reageert.
Het vreemde blijft dat dit probleem ineens voorkomt, de website draait al een kleine 4 maanden mee, en pas sinds dit weekend is hij traag bij het editen van de content.
ik zal hem er eens af gooien en kijken hoe de website daarop reageert.
Het vreemde blijft dat dit probleem ineens voorkomt, de website draait al een kleine 4 maanden mee, en pas sinds dit weekend is hij traag bij het editen van de content.
Nadat ik php 5.3.* gebruik via de code in een .htaccess, krijg ik meerdere foutmeldingen:
Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_f79137fb1dec70b7daf4cbae10d121c6, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php on line 51
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 153
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 154
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 155
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 156
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 157
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 292
Rechten staan op: Mappen 755 en bestanden op 644
Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_f79137fb1dec70b7daf4cbae10d121c6, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php on line 51
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 153
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 154
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 155
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 156
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 157
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/chulp/domains/***.nl/public_html/include.php:51) in /home/chulp/domains/***.nl/public_html/index.php on line 292
Rechten staan op: Mappen 755 en bestanden op 644
Oh, hij doet het al, moest even de rechten resetten in DA.
Overigens vrij lastig dat mijn posts eerst gechecked moeten worden voor ze online komen..
Overigens vrij lastig dat mijn posts eerst gechecked moeten worden voor ze online komen..
Dat is nu over. Na 5 posts...rwilting wrote:Overigens vrij lastig dat mijn posts eerst gechecked moeten worden voor ze online komen..

Is een anti-spam maatregel. Dat is inderdaad lastig, ook voor ons! Maar we werden op een moment overspoeld door spam en daar kwam ook veel overlast en werk achterweg. Vandaar deze maatregel.
grt. Rolf
Lees ook http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 52&t=45569rwilting wrote:Oh, hij doet het al, moest even de rechten resetten in DA.
Mensen! De oplossing is gevonden!
Blijkbaar verstuurde SEOTools2 elke keer bij een contentwijziging een nieuwe sitemap naar Google. Nu ik deze optie uitgevinkt heb, doet ie het weer als vanouds.
Ik zal de topicnaam wijzigen in Solved
Ook wil ik jullie allen bedanken voor de geweldige hulp en suggesties. Alle sites draaien inmiddels op PHP 5.3 aangezien het toch een kleine moeite was om dit aan te passen. Kunnen we weer even door.
Thnx!
Blijkbaar verstuurde SEOTools2 elke keer bij een contentwijziging een nieuwe sitemap naar Google. Nu ik deze optie uitgevinkt heb, doet ie het weer als vanouds.
Ik zal de topicnaam wijzigen in Solved

Ook wil ik jullie allen bedanken voor de geweldige hulp en suggesties. Alle sites draaien inmiddels op PHP 5.3 aangezien het toch een kleine moeite was om dit aan te passen. Kunnen we weer even door.
Thnx!