Showtime Module jQuery Slideshow responsive/adaptive

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Showtime Module jQuery Slideshow responsive/adaptive

Post by pasmaskas »

Is er een manier om Slideshows in de Showtime Module mee te laten schallen in een responsive/adaptive webdesign? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

Op http://testingwebsite.nl/ ben ik wat aan het oefenen met responsive/adaptive webdesign voor toekomstige websites. Alleen zo als jullie kunnen zien schaalt de Slideshow niet mee helaas.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr pascal
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Re: Showtime Module jQuery Slideshow responsive/adaptive

Post by pasmaskas »

Oke ik heb in de ul van de jQuery template (showtime_jq.tpl) de class rslides toegevoegt en de css daarvoor aangemaakt en gekopelt aan mijn template. ik heb het javascript geupload en deze regel <__script__ src="responsiveslides.min.js"></__script> + het jQuery script ier bij geplaakt. Als het goed is moet dit genoeg zijn maar het werkt niet. Het deel met het function script heb ik ook al geprobeert alleen dit helt helaas ook niets. wat doe ik fout?
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

JQuery er uit gesloop jquery-1.4.2.js (naam gewijzigt zodat hij niet meer laad) dan jquery.cycle.all.min.js meest blijven omdat anders de slide het niet doet. Alleen helt helaas niet :(
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Ik heb van alles geprobeerd alleen ik sloop meer dan dat ik goed maak :P. Ik heb nu even wat anders gedaan om te voorkomen dat hij er uit schiet.

Code: Select all

.pics {
	max-width:100%;
	height:auto;
	border: 0;
	width: auto\9; /* ie8 */
}
Zo blijft de breedte van de div waar een slide in zit altijd passen alleen de afbeeldingen er in en de hoogte blijft het zelfde. Verder valt de volgende knop ook buiten beeld.

Misschien iemand verder een idee hoe ik er voor zorg dat het schaalt. Ik wil ook niet voor verassingen komen te staan als er een update komt van showtime en dan alles weg is of niet meer werkt dan moet ik alles weer opnieuw doen.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Zo als hendrik al zij is zijn topic verhuist naar hier (zijn topic: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 13&t=65329).

Ik hoop dat er een oplossing is of dat er een (makkelijk) alternatief is omdat responsive/adaptive webdesign tog wel de toekomst is lijkt mij.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”