Problemen bij install Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
iStevo

Problemen bij install

Post by iStevo »

Goedemiddag,

Ik probeer voor een collega cmsms op zijn hosting te installeren.
Na installatie kom ik op pagina waar je taal kan kiezen en hierna krijg ik een wit blad.

Ben al even aan het zoeken, maar kom er voorlopig niet uit
Iemand een idee welke richting ik uit moet?
iStevo

Re: Problemen bij install

Post by iStevo »

Na enkele dagen vloeken en doen staat install eindelijk online.
Probleem is dat ik chmod's niet kon aanpassen en afhankelijk was van hostingprovider (ben verplicht die te gebruiken).

Nu is mijn probleem bijna opgelost.
Ik wil nog pretty url's maar dat lukt ook niet.

Ik heb $config['url_rewriting'] = 'mod_rewrite'; in mijn config bijgeschreven en .htaccess toegevoegd (vanuit doc/htaccess.txt).
Ook {metadata} staat binnen mijn head section.

Bij alle andere sites was dit geen probleem, moet ik terug naar de hosting of kan ik dit zelf oplossen??
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Kun je iets beter specificeren wat er wel en niet werkt?
iStevo wrote:Ik heb $config['url_rewriting'] = 'mod_rewrite'; in mijn config bijgeschreven
Dit moet als resultaat hebben dat alle links (bijvoorbeeld in je menu) 'pretty' worden. Dus als je erop klikt kom je uit op een pretty url. De pagina zal echter nog niet bestaan.
iStevo wrote: en .htaccess toegevoegd (vanuit doc/htaccess.txt).
Dit zorgt ervoor dat je site de pretty url aanroep kan vertalen naar een url die CMSms wel kan interpreteren. Als je nu op een menu-link klikt zal de pagina wel gevonden worden.
iStevo wrote:Ook {metadata} staat binnen mijn head section.
deze tag zorgt voor een <base href=...> regel in je html code, wat mogelijke relatieve urls in je site op het juiste spoor zet.
iStevo

Post by iStevo »

Jos wrote:Kun je iets beter specificeren wat er wel en niet werkt?
In het admin gedeelte zet hij de links om naar pretty (als ik op vergrootglas sta zie ik dat hij naar pagina www.domein.be/nl/contact verwijst) en als ik erop klik, dan opent hij die pagina als een 404
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Dan mankeert er iets aan je htaccess
zit je cmsms install in een subdirectory? Dat moet je dan in je htaccess instellen

of draait je site op een windows server? Dan werkt htaccess sowieso niet
iStevo

Post by iStevo »

neen, website staat niet in submap.
Morgen bij hostingpartner informeren als het een windowsserver is. Kan ik het oplossen als het een windowsserver is?? Het is inderdaad een windows server

Heb nog iets ontdekt, ik kan geen bestanden verwijderen (via afbeeldingsbeheer).
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

iStevo wrote:neen, website staat niet in submap.
Morgen bij hostingpartner informeren als het een windowsserver is. Kan ik het oplossen als het een windowsserver is?? Het is inderdaad een windows server

Heb nog iets ontdekt, ik kan geen bestanden verwijderen (via afbeeldingsbeheer).
Mooi klaar mee, een Windows server, geen wonder dat je geen chmod kunt gebruiken. Zeker weten dat je geen andere hosting wilt gebruiken daarvoor?

M.b.t. bestanden verwijderen via afbeeldingsbeheer: dat heb ik hier op het forum eerder gelezen en werd bevestigd (laatste versie).

http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 88#p288488
mcDavid
Power Poster
Power Poster

Post by mcDavid »

Jos wrote:of draait je site op een windows server? Dan werkt htaccess sowieso niet
Dat is niet waar, als het een apache server is moet htaccess gewoon werken. Je moet dan ff aan je hoster vragen hoe je het bestand moet noemen, kan bijv. gewoon "htaccess" zijn of "htaccess.txt".

Het wordt er allemaal niet makkelijker op iig.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”