NMS verstuurd niet
Moderator: velden
NMS verstuurd niet
Ik heb 2x geprobeerd een nieuwsbrief te versturen voor een klant naar een lijst van 145 mail adressen. Zelf krijg ik de nieuwsbrief wel maar voor de rest niemand. Wat zou er fout kunnen zijn?
Re: NMS verstuurd niet
Heel veel, maar zonder meer technische informatie zou ik niet weten watSilvie wrote:Wat zou er fout kunnen zijn?

grtz. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Bij het versturen opent het aparte venster, daaronder staat tijdens het versturen alle broninformatie van de opgemaakte nieuwsbrief. Na een aantal minuten is de nieuwsbrief weg, en is de broninfo verdwenen. Krijg keurig de melding dat de nieuwsbrief is verstuurd.
Dat is het enige dat me opvalt.
Rolf wat wil je nog meer weten?
Dat is het enige dat me opvalt.
Rolf wat wil je nog meer weten?
welke instellingen heb je gebruikt bij cmsmailer en bij nms? Probeer bij nms eens met pop3 te sturen
Ik had alleen cmsmailer ingevuld. Waarschijnlijk daar de fout? Moet ik nu dezelfde gegevens bij nms - voorkeuren invullen als dat ik bij cmsmailer gedaan heb? En wat bedoelen de hiermee:
Administrator Reageer naar Adres: ....?
Administrator Reageer naar Adres: ....?
Vul sowieso Admin E-mail adres in (mocht je dat nog neit gedaan hebben). Administrator Reageer naar Adres kan je leeg laten. Probeer eens met pop3 gegevens.
Voor welke mail methode heb je gekozen bij cmsmailer?
Voor welke mail methode heb je gekozen bij cmsmailer?
ik heb voor cmsmailer gekozen voor smtp. Het mailadres wat bij de website hoort serverpoort 25
smtp authenticatie vinkje uit. Testbericht werkt naar behoren.
Bij NMS voorkeuren heb ik hetzelfde emailadres gebruikt.
Ik heb weer een testmail verstuurd, naar een groep van alleen mijzelf met verschillende adressen, en hij komt alleen bij mijn hoofdmailadres aan.
smtp authenticatie vinkje uit. Testbericht werkt naar behoren.
Bij NMS voorkeuren heb ik hetzelfde emailadres gebruikt.
Ik heb weer een testmail verstuurd, naar een groep van alleen mijzelf met verschillende adressen, en hij komt alleen bij mijn hoofdmailadres aan.
Na nog tig keer getest, doet hij het dus nog steeds niet. Ik weet nu niet meer wat in anders kan doen.
Rolf? Zou je mee willen kijken?
Rolf? Zou je mee willen kijken?
Dat lukt me nu even niet...Silvie wrote:Rolf? Zou je mee willen kijken?
Heb weinig ervaring met NMS, dus weet ook niet of ik veel zou kunnen doen.
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
-
- Power Poster
NMS verstuurt feitelijk wel vermits het aankomt op je hoofdemailadres. Die groep van emailadressen zijn toevallig toch geen aliassen horende bij dat emailadres? In dat geval zou het kunnen dat die ergens wordne tegengehouden. Maak om goed te testen eens een paar gratis emailadressen zoals yahoo- en een hotmailadres aan en steek die in een groep en kijk wat er dan gebeurt.
Dit heb ik al gedaan Staartmees.
Ik zie nu een melding onderaan de verzendvenster
SMTP Error: The following recipients failed: ...@mailadres.nl
Ik zie nu een melding onderaan de verzendvenster
SMTP Error: The following recipients failed: ...@mailadres.nl
-
- Power Poster
haal dat emailadres eens uit die lijst en probeer nog eens; mogelijk zit er een fout in dat mailadres.
Staartmees, het mailadres is goed. Maar ben achter iets anders gekomen. Waarschijnlijk wordt alle mail gezien als spam. de mail komt nl. wel in de spambox van mijn gmail aan. Ik heb mijn provider gemailt met de vraag of het bij hun instellingen kan liggen.
-
- Power Poster
waarschijnlijk worden de mailservers van je provider nogal veel gebruikt voor het verzenden van spam en stata die nu geblacklisted. Daar kan je niet veel aan doen.
Ik geef het nog niet op. Het kan inderdaad spamfilters zijn. Maar wat ook niet werkt is de module manager: Er is een probleem opgetreden tijdens het communiceren met de moduleserver
Ik heb cmsms geupgrade naar versie 1.10.3 voor ik NMS installeerde. NMS versie 2.3.8 deze is wat ouder maar ik durf nu nog niet te upgraden omdat ik geen vinkje kan zetten bij deze module overschrijven.
Wat is wijsheid? Upgraden via Installeer module via XML-bestand zonder vinkje bij overschrijven?
Ik heb cmsms geupgrade naar versie 1.10.3 voor ik NMS installeerde. NMS versie 2.3.8 deze is wat ouder maar ik durf nu nog niet te upgraden omdat ik geen vinkje kan zetten bij deze module overschrijven.
Wat is wijsheid? Upgraden via Installeer module via XML-bestand zonder vinkje bij overschrijven?