[OPGELOST]Parse error

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

[OPGELOST]Parse error

Post by Sandy1971 »

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een site gemaakt en cmsms geinstalleerd op de hosting van vuurwerk van tele2 (linux) dit ging niet vanzelf maar opeens deed ie het! Nu heb ik het .htaccess bestand voor de pretty url's geupload en toen kreeg ik de melding:

Parse error: syntax error, unexpected T_OBJECT_OPERATOR in /home/users/z/w/zwinke/www/index.php on line 91

Het .htaccess heb ik ondertussen verwijderd maar hij geeft nog steeds die melding. Ik heb echt geen flauw idee wat nu te doen?

Alvast bedankt.

Groetjes, Sandy
Last edited by Sandy1971 on Mon Jun 11, 2012 6:03 pm, edited 1 time in total.
timdebuurman
Power Poster
Power Poster

Re: Parse error

Post by timdebuurman »

NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Hartstikke bedankt voor de link, ik ga het na het werk eens op het gemak doorlezen en laat even weten of het is gelukt.

Groetjes, Sandy
mcDavid
Power Poster
Power Poster

Post by mcDavid »

heb je gekeken wat er staat op regel 91 van dat bestand?
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Bedankt voor je reactie, daar heb ik wel even naar gekeken maar aangezien het gewoon gewerkt heeft tot ik dat .htaccess ging uploaden (kreeg niet de melding dat het al bestond in CuteFTP anders had ik wel een back-up gemaakt!) kan ik daar beter niks aan veranderen toch? Dus ik denk echt dat het aan het .htaccess ligt.

Ik ga vanavond even kijken naar die link Tim, nog hartstikke bedankt hiervoor.
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Ik ben alweer 2 uur bezig maar ik krijg het niet voor elkaar. Heb een heleboel geprobeerd in het .htaccess bestand te zetten ook wat in die link stond. Maar wat ik volgens mij wel steeds meer begrijp is dat vuurwerk met een een oudere php versie werkt en daar die foutmelding door komt. Nu heb ik ze al een mail gestuurd maar die zijn meest niet zo heel snel. Vorige keer was die error ineens weg dus ik denk dat ze het .htaccess hadden aangepast of aangemaakt. Dus als iemand een simpel antwoord heeft dan graag en anders wacht ik even de reactie van vuurwerk van tele2 af. Ik heb bij verschillende providers CMSMS geinstalleerd en nog nooit problemen gehad.

p.s. toen ik probeerde joomla te installeren (waar ik nog nooit mee heb gewerkt en dat liever ook niet doe!) kreeg ik de melding: Your host needs to use PHP 5.2.4 or higher to run Joomla 1.6. Dus ik denk dat ze niet up to date zijn! Ik heb ook al vorige versies geprobeerd van CMSMS maar dat lukte ook niet.

Groetjes, Sandy
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

bij sommige hostingbedrijven moet je iets in je .htaccess toevoegen om een nieuwere php versie te gebruiken. Informeer dus bij je host
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Bedankt voor je reactie Jos, zoiets dacht ik dus al. Ik heb maandagochtend een mail gestuurd naar tele2 maar nog geen reactie gehad dus ik wacht het nog even af.

Groetjes, Sandy
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Misschien heb je hier iets aan?
http://hiranthi.nl/wordpress/shopp-php4/

dus:

Code: Select all

AddHandler application/x-httpd-php5
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Harstikke bedankt voor je antwoord Jos, ik heb het geprobeerd maar hij doet het nog niet helaas, raar ook want dat was echt voor vuurwerk. Ik ga ze vandaag maar even bellen. Ik laat wel weten of het is opgelost.
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Ik heb het eindelijk opgelost :) Na heel veel googlen en van alles in het .htaccess te plaatsen was dit de oplossing:

Code: Select all

AddType application/x-httpd-php5 .php .php4 .php3 .php5
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Groetjes, Sandy
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”