[OPGELOST] Fatal Error Gallery na update

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Evert B.
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] Fatal Error Gallery na update

Post by Evert B. »

De site van mijn kameraad moest nodig worden geupdate, dit was namelijk nog 1.6 :o .
De update liep min of meer probleemloos; ik moest guastbook en Captcha wel verwijderen maar daarna deed de site het prima.

Toen wilde ik Gallery via module manager updaten, en dat resulteert in de volgende fout:

Code: Select all

Fatal error: Class 'Gallery_utils' not found in /.....frans-natuurfotografie.eu/public_html/modules/Gallery/function.importtemplate.php on line 291
Dit verwijst naar de volgende code uit dat bestand:

// check if the template already exists in the database, but not on initial install: $templates is set
$templateprops = isset($templates) ? FALSE : Gallery_utils::GetTemplateprops($tpldetails['name']);
Wat moet ik hier aan doen?!? Deze code verwijderen?!? Aanpassen?

Thanks Evert
Last edited by Evert B. on Fri May 18, 2012 7:26 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Fatal Error Gallery na update

Post by Jos »

Op zich is het niet zo heel erg dat dat stukje code op die plek niet uitgevoerd is. Je mist daardoor alleen de "gallerytree" template.

Maar mogelijk is de upgrade niet helemaal voltooid?
Snelste weg die ik nu even zie is om de file method.upgrade.php even aan te passen.
Het script is blijven steken net voor

case "1.4":
Alles wat daarboven staat zou je kunnen wissen, maar let op: laat alle regels met case "versienr": staan! Dus alleen de tussenliggende stukjes code verwijderen, opslaan en dan de upgrade opnieuw door te voeren.
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Re: Fatal Error Gallery na update

Post by Evert B. »

Jos wrote:Snelste weg die ik nu even zie is om de file method.upgrade.php even aan te passen.
Het script is blijven steken net voor

case "1.4":
Alles wat daarboven staat zou je kunnen wissen, maar let op: laat alle regels met case "versienr": staan! Dus alleen de tussenliggende stukjes code verwijderen, opslaan en dan de upgrade opnieuw door te voeren.
Jos... you're a pro!

Het is hiermee precies opgelost. Ik hoefde niet eens meer te upgraden, hij is nu reeds bijgewerkt.

THANKS!
EVert
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”