Multilanguage upgraden

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

Multilanguage upgraden

Post by brentnl »

Hallo,

ik kreeg van een klant de vraag waarom zijn website zo traag was. Na onderzoek bleek er in meerdere php bestanden wat aangepast te zijn in de broncode -> iets van 'life quality' ofzo werd geladen tijdens het openen van de site en/of admin. Dat zag je in de status balk.. in de broncode was het meer iets van base64 code, wat ik dus niet kon ontcijferen...

Anyway; de .php files heb ik opgeschoont, alleen nu wilde ik de site updaten aangezien versie 1.6.6 er nog op stond. Ik was alleen vergeten dat het een MLE versie betrof.

Wat is nu het slimste om te upgraden? Want MLE is maar tot versie 1.8.2 voortgezet toch?
manuel
Power Poster
Power Poster

Re: Multilanguage upgraden

Post by manuel »

Om veilig te zijn heb je min. 1.9.4.3 nodig dacht ik...
Misschien het perfecte moment om de site te herdoen? (met de MLE module http://dev.cmsmadesimple.org/projects/mlecms )

Greetings,
Manuel
Do you like your open source cms? Buy from the CMSMS partners || Donate
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken? Hoe kan ik pagina's/sjablonen/modules van 1.6.6 MLE overzetten naar 1.10.3 + MLE module?

Ga sowieso met de klant in overleg of Multilanguage nog wel per se moet, aangezien hij er niet op alle pagina's gebruik van maakt. Mocht dat zo zijn, hoe upgrade ik 1.6.6 MLE dan naar 'gewoon' 1.10.3?
manuel
Power Poster
Power Poster

Post by manuel »

Beste brentnl,

Als het niet zo'n grote website is met niet zo veel extra modules kan je hem misschien makkelijk "from scratch" opnieuw aanmaken en de inhoud gewoon knippen/plakken.
Dan heb je de garantie dat je een "cleane" installatie hebt.
Installeer 1.10.3 en installeer daarna direct alle modules die je nodig hebt, dan weet je onmiddellijk of er zich daar problemen voordoen.

Als het over te veel pagina's gaat kan je misschien de onderstaande module gebruiken op je hele pagina tree te exporteren/importeren:
http://dev.cmsmadesimple.org/projects/cgcontentutils
(neem altijd eerst een backup van je site! Let er wel op dat er geen iframes of andere brol in de inhoud van de pagina's is geplaatst die je dan automatisch mee importeert in je nieuwe site)

Wijzig ook ALLE wachtwoorden.

ps: in je template zal je al zeker de smarty code die de cms stylesheets oproept moeten wijzigen.

Met vriendelijke groet,
Manuel
Do you like your open source cms? Buy from the CMSMS partners || Donate
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”