Ik wil de nieuwsmodule gebruiken als agenda.
Ik heb een (samenvattings)sjabloon gemaakt die de plaatsingsdatum gebruikt als datum van het evenement. Bij een evenement dat plaats vindt op 7 oktober vul ik dus als plaatsingsdatum in: 7 oktober.
Bij elke jaarwisseling in de lijst van agenda-items wil ik het jaar afgebeeld hebben op het beeldscherm en bij elke maand wil ik de naam van de maand afgebeeld zien, met daaronder alle agenda-items van die maand.
Ik heb problemen met het op juiste wijze vullen van mijn variabelen voor jaar en maand met de waarden die worden gevonden in de data van de posts, omdat ik Smarty niet goed snap (en ook PHP niet, vrees ik).
Inmiddels heb ik de oplossing (zie onderaan).
Heeft iemand een idee waar ik een goede handleiding/tutorial kan vinden over Smarty-variabelen, hoe je die gebruikt, vergelijkt, overschrijft?
smarty.net vertelt me niet wat ik nodig heb. Op het forum vind ik het ook niet.
Wat ik zoek is het volgende:
• In de news-module samenvattingssjabloon wil ik een variabele $maand introduceren, die in eerste instantie wordt gevuld met een dummy waarde.
Code: Select all
{assign var='maand' value='dummymaand'}
• Daarna wil ik elke keer dat er in de lijst berichten een nieuwe maand wordt aangetroffen (in de $entry->postdate) de waarde van $maand overschrijven met de naam van de maand van die entry.
Dit laatste lukt me niet. Ik gebruik nu deze formulering
{assign var='maand' value='dummymaand'}
{assign var='entrymaand' value='dummyentry'}
{foreach from=$items item=entry}
{$entrymaand->$entry->postdate|date_format:"%B"}
{if $maand !== $entrymaand}
{assign var='maand' value=$entrymaand}
{/if}
Warning: substr() expects parameter 1 to be string, object given in /home/(...)
Frank