hallo, ik heb vaker naar cms'n gekeken en er uiteindelijk voor gekozen een php cms te laten bouwen. blijkt echter net zo inflexibel als vele andere en peperduur in onderhoud (ik heb eigenlijk geen tijd om het allemaal zelf bij te houden) - ik vind de opmaak erg belangrijk als aandacht trekker
wil jij misschien naar mijn huidige cms kijken en een oordeel geven of zoiets eenvoudig(er) in cmsms kan (in de vorm van meerdere kleine single topic pages?)
vast bedankt!
[solved] kan ik mijn php cms eenvoudig omzetten naar cmsms?
Moderator: velden
[solved] kan ik mijn php cms eenvoudig omzetten naar cmsms?
Last edited by john99 on Wed Feb 29, 2012 12:56 pm, edited 1 time in total.
Re: kan ik mijn php cms eenvoudig omzetten naar cmsms?
Als je een url hebt naar je huidige site (ervan uitgaande dat de layout hetzelfde blijft) dan kunnen we hier wel een oordeel over geven of dat met CMSms mogelijk is.
Eigenlijk is het antwoord op voorhand al ja, maar laat eerst maar even zien, misschien heb je iets heel speciaals
Het "eenvoudige" houdt voor jou wellicht in dat je jouw site kunt exporteren, en vervolgens kunt importeren in CMSms.
Dat zal lastiger gaan, maar misschien kun je het huidige database schema hier plaatsen (tabellen en veldnamen) om eens te bekijken.
Als het niet teveel pagina's zijn (minder dan 50?) dan is het al snel lonend om gewoon per pagina te kopieren en te plakken.
Eigenlijk is het antwoord op voorhand al ja, maar laat eerst maar even zien, misschien heb je iets heel speciaals

Het "eenvoudige" houdt voor jou wellicht in dat je jouw site kunt exporteren, en vervolgens kunt importeren in CMSms.
Dat zal lastiger gaan, maar misschien kun je het huidige database schema hier plaatsen (tabellen en veldnamen) om eens te bekijken.
Als het niet teveel pagina's zijn (minder dan 50?) dan is het al snel lonend om gewoon per pagina te kopieren en te plakken.
kijk op:
http://isacfoundation.com/general/home.html
ga er maar vanuit dat er nu circa 50 pagina's op staan, de tabellen kan ik zelf niet in - ook veel nieuwstopics (aparte blogs/pagina's)
probleem van de site is dat er nu als het ware 4 verschillende sites in 1 zijn geschoven - die moeten uit elkaar
het mooiste zou natuurlijk zijn om 4 verschillende websites (front-ends) te hebben die alleen linken via linkjes in de zijbalk; maar wel met 1 cms/back-end
ik ben nog geen cms tegengekomen die dat kan
http://isacfoundation.com/general/home.html
ga er maar vanuit dat er nu circa 50 pagina's op staan, de tabellen kan ik zelf niet in - ook veel nieuwstopics (aparte blogs/pagina's)
probleem van de site is dat er nu als het ware 4 verschillende sites in 1 zijn geschoven - die moeten uit elkaar
het mooiste zou natuurlijk zijn om 4 verschillende websites (front-ends) te hebben die alleen linken via linkjes in de zijbalk; maar wel met 1 cms/back-end
Zolang de sites op het zelfde domein mogen staan kun je dat heel eenvoudig simuleren door gewoon verschillende templates te gebruiken. Zo niet dan is het veel makkelijker om gewoon 4 installaties te doen. Zou ook niet weten wat het voordeel is van alles in één cms beheren, behalve dat je maar één keer hoeft in te loggen.
Voor de rest is vrijwel iedere website met CMSMS te maken. Een template is in een mum van tijd gefixt als er al HTML-code bestaat. De rest is een kwestie van content invullen. Alleen als je specifieke functionaliteiten op je website hebt, waar geen bestaande modules voor zijn, dan wordt het veel werk.
Voor de rest is vrijwel iedere website met CMSMS te maken. Een template is in een mum van tijd gefixt als er al HTML-code bestaat. De rest is een kwestie van content invullen. Alleen als je specifieke functionaliteiten op je website hebt, waar geen bestaande modules voor zijn, dan wordt het veel werk.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 6:03 pm, edited 1 time in total.
Dit is geen enkel probleem met CMSmsjohn99 wrote:probleem van de site is dat er nu als het ware 4 verschillende sites in 1 zijn geschoven - die moeten uit elkaar
Dat is simpelweg een kwestie van de paginastructuur juist inrichten.
ISAC.eu
- Home
- Welcome
- About
- ...
ISAC Foundation
- Home
- Mission
- Accreditation
- ....
ISAC.nl
- nl Home
- nl Events
- nl Organisatie
- ...
ISAC Academy
- Home
- Program Overview
- ...
ik kom dus te weinig op het forum, maar bedankt voor je antwoorden
inmiddels 2 bestaande html/css sites (steeds enkele pagina's groot) omgezet naar cmsms sjabloon, 1 is online en de andere zit nog een klein snackje in, gaat deze week online
voldoende ervaring om te zien dat ik met de standaard installatie van cmsms die hele "monstersite" zonder veel moeite over kan zetten
met mijn eigen template is het inderdaad het makkelijkst om de 4 sites te splitsen (1 database, 4 losse installaties/subdomains) en de inhoud handmatig te kopieren.
Cheers!
inmiddels 2 bestaande html/css sites (steeds enkele pagina's groot) omgezet naar cmsms sjabloon, 1 is online en de andere zit nog een klein snackje in, gaat deze week online
voldoende ervaring om te zien dat ik met de standaard installatie van cmsms die hele "monstersite" zonder veel moeite over kan zetten
met mijn eigen template is het inderdaad het makkelijkst om de 4 sites te splitsen (1 database, 4 losse installaties/subdomains) en de inhoud handmatig te kopieren.
Cheers!