Opgelost: Invoegen afbeelding via TinyMCE in versie 10.1

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
npwal
Forum Members
Forum Members

Opgelost: Invoegen afbeelding via TinyMCE in versie 10.1

Post by npwal »

Goeiedag,
ik heb de nieuwe editor MicroTiny en TinyMCE beiden uitgeprobeerd en heb toch liever TinyMCE. Maar blijkbaar kan ik geen afbeeldingen invoeren in de pagina met versie 2.9.4 van TinyMCE. Als ik klik op het icoontje "afbeelding invoegen" krijg ik wel het correcte popupschermpje maar als ik dan wil bladeren naar de juiste afbeelding, raak ik niet verder dan de mappen. Klikken op die mappen doet niks.
Daarentegen werkt invoegen van een afbeelding wel in MicroTiny... Het is echt niet handig om steeds te moeten wisselen tussen de 2. :-\
Kan iemand me helpen? Alvast hartelijk dank!
mvg
Veerle
Last edited by npwal on Wed Nov 02, 2011 8:53 pm, edited 1 time in total.
Calimer0

Re: Invoegen afbeelding via TinyMCE in versie 10.1

Post by Calimer0 »

Je moet dan eventjes "Gebruik statische configuratiebestand" aanvinken in de geavanceerde instellingen van TinyMCE
npwal
Forum Members
Forum Members

Post by npwal »

Ik heb die "Gebruik statische configuratiebestand" aangevinkt, maar dat is precies de oplossing niet: de werkbalk is dan verdwenen en de pagina staat volledig in HTML, maw ik heb eigenlijk geen editor meer. Of is er nog één of andere parameter die ik dan moet veranderen? Ik zie ook niet direct het verband tussen de uitleg bij Statisch configuratiebestand en het probleem om geen afbeeldingen te kunnen selecteren of de mappen met afbeeldingen te kunnen openen.
npwal
Forum Members
Forum Members

Post by npwal »

Toch in orde met het aanvinken van "Gebruik statische configuratiebestand"... was vergeten dat je onderaan de Wysiwyg aan en uit kon zetten, daar mee kreeg ik de werkbalk terug. En het invoeren van afbeeldingen werkt nu ook!
bedankt!
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Re: Opgelost: Invoegen afbeelding via TinyMCE in versie 10.1

Post by frankmanl »

Dat statische configuratiebestand leidde bij mij alleen maar tot ellende.
Het probleem is gerapporteerd als bug in TinyMCE, en er is ook al een fix die het werkelijk oplost, zonder dat je instellingen in je eigen configuratie hoeft te wijzigen.
't Is een kwestie van 1 regel code toevoegen in 1 bestand van TinyMCE.
Zie http://dev.cmsmadesimple.org/bug/view/7072

Frank
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”