hi allemaal
Ik heb een formulier toegevoegd aan mijn website d.m.v formbuilder maar nu met het toevoegen van captcha module aan mijn smarty -tag krijg ik de volgende foutmelding
Warning: Parameter captcha is not known by module FormBuilder dropped in /home/p16678/domains/gravesteyn.com/public_html/lib/misc.functions.php on line 1629
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. Is er iets fout gegaan met installeren van de captcha module of met het toevoegen van de smarty-tag aan het formulier .De smarty-tag is {FormBuilder form='contact-formulier' captcha=1}. Het formulier werkt wel en de captcha is wel toegevoegd aan het formulier werkt wel en in formbuilder staat captcha wel aangevinkt.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik deze error melding weg kan krijgen.?
Alvast bedankt.
foutmelding in formulier met het toevoegen van captcha
Moderator: velden
-
- Forum Members
Re: foutmelding in formulier met het toevoegen van captcha
Hoe kom je erbij om captcha=1 als parameter toe te voegen? Waar heb je dat gevonden?
-
- Forum Members
Ik heb dit over genomen uit het guestbook module en automatisch gedacht dit ook bij het formulier ook zo zou moeten maar dat is dus niet zo. stupid my!! denkfout van mij. Ben nog niet zo bedreven in cms made simple. Maar wat ik dan eigenlijk niet begrijp dat bij de vorige site die heb gebouwd ik geen error melding krijg. Hmmm ja, dat zal wel zijn om dat daar error_reporting op de hosting uit staat geschakeld i guest. nou ja, ik heb het op beide sites captcha=1 weggehaald en nu werkt het op beide sites goed. weer wat geleerd!! Geen captcha=1 toevoegen aan het formulier in formbuilder.Jos wrote:Hoe kom je erbij om captcha=1 als parameter toe te voegen? Waar heb je dat gevonden?
Weer wat geleerd
Dank je wel, jos.
altijd even de module help lezen als je een nieuwe module installeert.
Daar staat altijd helemaal onderaan beschreven welke parameters een module kent.
Die parameters kunnen (zullen) voor elke module anders zijn. Elke overeenkomst is gebaseerd op puur toeval

Die parameters kunnen (zullen) voor elke module anders zijn. Elke overeenkomst is gebaseerd op puur toeval

-
- Forum Members
tja, jos even niet goed gelezen. ben wel eens te moe om lezen en wat ik ook wel ook wel eens lastig vind is dat een hele hoop in het engels is en aan gezien mijn engels niet vloeiend is, is het wel eens lastig om te lezen en te begrijpen.
wat ik al eens in een ander topic opperde. Is niet een idee om een videotutorialsite op te zetten waar alle modules aan hand van een video uit worden gelegd en hoe ze werken en wat ze precies. Ik ben het helaas niet machtig anders zou ik het misschien zelf doen.
wat ik al eens in een ander topic opperde. Is niet een idee om een videotutorialsite op te zetten waar alle modules aan hand van een video uit worden gelegd en hoe ze werken en wat ze precies. Ik ben het helaas niet machtig anders zou ik het misschien zelf doen.
Dat is denk wat voor iedereen geldt, anders was het wellicht al gedaan. De één schort het aan kennis, de ander aan tijd.. zo heeft iedereen wel wat...andre_designer wrote:Ik ben het helaas niet machtig anders zou ik het misschien zelf doen.

-
- Forum Members
tja ,helaas dat is éénmaal zo!! bij mij schort het aan kennis (Het is pas de derde site die ik maak met cms made simple) en een ook wel een beetje aan tijd en aan een beetje aan durf het moet dan toch een beetje goed uitgelegd worden en duidelijk gesproken worden. Maar op zichzelf zou het opsteker zijn als er zo'n site kwam.
Verder vind cms made simple een goed systeem waar je van een statische site relatief simpel naar een dynamische site omzet. Ik vind best wel lastig om er achter te komen welke module ik nodig heb om iets te bereiken en wat en hoe zo'n module dan werkt.
Vandaar het idee voor een videotutorial site.
Verder vind cms made simple een goed systeem waar je van een statische site relatief simpel naar een dynamische site omzet. Ik vind best wel lastig om er achter te komen welke module ik nodig heb om iets te bereiken en wat en hoe zo'n module dan werkt.
Vandaar het idee voor een videotutorial site.
Klopt! Ik ben nog geen sitelayout tegengekomen die niet in CMSms te realiseren is.andre_designer wrote:Verder vind cms made simple een goed systeem waar je van een statische site relatief simpel naar een dynamische site omzet.
Kan ik me iets bij voorstellen. Om hier achter te komen raad ik je aan om regelmatig de showroom te bekijken van nieuwe sites die met CMSms gemaakt zijn. Met een beetje geluk heeft de webdesigner er bijgezet welke modules hij gebruikt heeft.andre_designer wrote:Ik vind best wel lastig om er achter te komen welke module ik nodig heb om iets te bereiken
Verder is de Forge voor mij een bron om modules te leren kennen. Dat begint met "Top 10 Project Downloads". Ook kijk ik vaak naar de lijst met "Latest File Releases", want dat zijn de modules die actief ontwikkeld worden.
Installeer ze gewoon eens en speel er wat mee

Dat vind je altijd in de module help.andre_designer wrote:en wat en hoe zo'n module dan werkt.

Maar soms wil je net wat anders dan door de module-ontwikkelaar in is voorzien. Het komt heel veel voor dat modules op vlakken ingezet worden wat de ontwikkelaar nooit heeft kunnen bedenken. Neem het de moduleontwikkelaar dan ook niet kwalijk dat hij niet alle mogelijkheden gedocumenteerd heeft. Gebruikers zijn wat dat betreft echt megacreatief. Maar in die gevallen dat je net wat anders wilt, kan in 9 van de 10 keer smarty je helpen. http://www.smarty.net/docsv2/en/