Beste Leden,
Ik ben nieuw op dit gebied, noodgedwongen ben ik nu mijn eigen site aan het maken met kennis die ik uit het cmsforum haal, was bijna blijven steken bij Wordpress totdat ik door een tip van een kenner bij cmsMS terecht kwam.
Tot nu toe lukt het prima, maar ik blijf steken bij de prachtige module modulemaker.
Ik heb n.l. een cursusschema die ik niet helemaal kwijt kan, heb productmanager geprobeert, ook daar hetzelfde probleem.
wat ik wil is zo een soort schema:
Plaats locatie cursus niveau prijs
haarlem A dans1 beginners 1 € 10,00
haarlem A dans1 beginners 2 € 10,00
haarlem B dans1 beginners 1 € 10,00
haarlem B dans1 beginners 1 € 10,00
Velden aanmaken gaat prima, maar de cursussen invoeren maar gedeeltelijk, doordat ik niet op Haarlem nogmaals een tweede locatie kan invoeren met dezelfde cursus, ik krijg de melding dat de *Name al bestaat, wat eigenlijk ook logisch is.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, weet bijna wel zeker dat het kan, maar heb een richting nodig.
mijn voorkeur gaat eigenlijk om het via product manager te doen ivm de CART koppeling.
Maar ik ben al heel blij met een oplossing in modulemaker.
Als tegenprestatie kan ik altijd een leuke salsa les aanbieden.
mvrgr Andre
modulemaker en cursusschema
Moderator: velden
Re: modulemaker en cursusschema
andreG,
Heb je er al aan gedacht om bijv een code tussen haakjes in de naam op te nemen?
Duketown
Heb je er al aan gedacht om bijv een code tussen haakjes in de naam op te nemen?
Duketown
Hoi Duketown,
Bedankt voor je reactie.
Ik had gedacht een code voor de locatie in de cursusnaam op te nemen, maar kom er ook niet uit.
Ik probeer nu met Modulemaker een basismodule te maken met daaronder de entiteit van de verschillende locaties.
Dus Basismodule cursussen met entiteiten haarlem, hoofddorp, beverwijk en binnen elke entiteit de cursusinformatie velden.
Weet niet of het gaat lukken vanmiddag in de auto bedacht en vanavond aanmaken.
Het is belangrijk dat ik voor elke woonplaats het aanbod kan laten zien.
laat wel weten of gelukt.
groet,
Andre
Bedankt voor je reactie.
Ik had gedacht een code voor de locatie in de cursusnaam op te nemen, maar kom er ook niet uit.
Ik probeer nu met Modulemaker een basismodule te maken met daaronder de entiteit van de verschillende locaties.
Dus Basismodule cursussen met entiteiten haarlem, hoofddorp, beverwijk en binnen elke entiteit de cursusinformatie velden.
Weet niet of het gaat lukken vanmiddag in de auto bedacht en vanavond aanmaken.
Het is belangrijk dat ik voor elke woonplaats het aanbod kan laten zien.
laat wel weten of gelukt.
groet,
Andre
- stijlXpres
- Forum Members
Weet niet of je al een oplossing hebt, maar hier hoe ik het zou doen:
- Module aanmaken bestaande uit meerdere level, waarbij het parent-level de plaatsen bevat.
- Daaronder het level met de informatie over de cursussen. En daarbij een extra veld opnemen dat de daadwerkelijke titel weergeeft die getoond moet worden in de frontend.
Alle waarden van de extra velden hoeven namelijk niet uniek te zijn, je kunt de Name velden nu iets van volgnummers meegeven, waardoor deze wel uniek zijn, maar je hoeft deze niet te tonen in de frontend.
Op deze wijze heb ik meerdere keren een probleem als de jouwe opgelost, en dat werkt naar volle tevredenheid.
Succes!
- Module aanmaken bestaande uit meerdere level, waarbij het parent-level de plaatsen bevat.
- Daaronder het level met de informatie over de cursussen. En daarbij een extra veld opnemen dat de daadwerkelijke titel weergeeft die getoond moet worden in de frontend.
Alle waarden van de extra velden hoeven namelijk niet uniek te zijn, je kunt de Name velden nu iets van volgnummers meegeven, waardoor deze wel uniek zijn, maar je hoeft deze niet te tonen in de frontend.
Op deze wijze heb ik meerdere keren een probleem als de jouwe opgelost, en dat werkt naar volle tevredenheid.
Succes!
Re:[OPGELOST] modulemaker en cursusschema
Hoi StijXpres,
bedankt voor je reactie, volgens mij zou dat wel een oplossing zijn en dat kan ik mijn gemak gaan uitproberen.
Hiermee zou ik wel een tabel aan kunnen maken van het actuele aanbod en daar ging het mij ook om.
Ivm de tijd heb ik nu de inschrijfformulieren via een externe link naar een ander programma (www.formdek.n l) gemaakt, waar ik nu even een paar maanden mee gered ben.
met vrgr
André
bedankt voor je reactie, volgens mij zou dat wel een oplossing zijn en dat kan ik mijn gemak gaan uitproberen.
Hiermee zou ik wel een tabel aan kunnen maken van het actuele aanbod en daar ging het mij ook om.
Ivm de tijd heb ik nu de inschrijfformulieren via een externe link naar een ander programma (www.formdek.n l) gemaakt, waar ik nu even een paar maanden mee gered ben.
met vrgr
André