*SOLVED*Gallery foutmelding
Moderator: velden
*SOLVED*Gallery foutmelding
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, ik moet op een externe server Gallery installeren maar krijg de volgende fout melding:
No permission to write in directory. This could be caused by file permissions and ownership. Safe mode may also be in effect. > uploads/images/Gallery/
Ik kan de rechten ook niet veranderen via FTP, staan nu op 750, alle andere modules kan ik via FTP gewoon verwijderen en rechten veranderen.
Ik zelf denk dat de map Gallery de verkeerde eigenaar heeft gekregen van Apache, maar dat is volgend de eigenaar van de server niet het geval, en ik moet de installatie procedure van Gallery na lopen om te kijken waar de fout zit.
Nu heb ik deze module meerdere malen geïnstalleerd op mijn eigen server en die van derde, maar dit is de eerste keer dat ik zoiets krijg.
Hebben jullie een idee?
CMS Version 1.9.4.2
Gallery 1.4.4
Groetjes,
Marcel
Ik zit met het volgende probleem, ik moet op een externe server Gallery installeren maar krijg de volgende fout melding:
No permission to write in directory. This could be caused by file permissions and ownership. Safe mode may also be in effect. > uploads/images/Gallery/
Ik kan de rechten ook niet veranderen via FTP, staan nu op 750, alle andere modules kan ik via FTP gewoon verwijderen en rechten veranderen.
Ik zelf denk dat de map Gallery de verkeerde eigenaar heeft gekregen van Apache, maar dat is volgend de eigenaar van de server niet het geval, en ik moet de installatie procedure van Gallery na lopen om te kijken waar de fout zit.
Nu heb ik deze module meerdere malen geïnstalleerd op mijn eigen server en die van derde, maar dit is de eerste keer dat ik zoiets krijg.
Hebben jullie een idee?
CMS Version 1.9.4.2
Gallery 1.4.4
Groetjes,
Marcel
Last edited by Marcel on Sat Jul 16, 2011 12:44 pm, edited 1 time in total.
Re: Gallery foutmelding
Hoe heb je Gallery geïnstalleerd? via FTP, via xml upload of via de ModuleManager?
Hoi Jos,
Via de modulemanager.
Groetjes,
Marcel
Via de modulemanager.
Groetjes,
Marcel
Oke.. dat zou in de meeste gevallen toch goed moeten gaan...
Wat je kan proberen is om de rechten van de map uploads/images/Gallery via de FileManager (Bestandsbeheer) op 777 te zetten, en anders kun je het nog proberen via de portal van je provider: DirectAdmin, Cpanel oid

Wat je kan proberen is om de rechten van de map uploads/images/Gallery via de FileManager (Bestandsbeheer) op 777 te zetten, en anders kun je het nog proberen via de portal van je provider: DirectAdmin, Cpanel oid
Helaas Jos, ook dat werkt niet, en ik mag van de hoster niet in de DA kijken..
Ik snap er echt niets van.
Ik snap er echt niets van.
Marcel wrote:en ik mag van de hoster niet in de DA kijken

Gooi dan Gallery met bijbehorende mappen er eens helemaal af en upload opnieuw via FTP, daarna installeren via de tab modules.
Dat zeg ik, ik kan dus niet de Gallery verwijderen via FTP, wel via File Manager, als ik hem dan opnieuw installeer hetzelfde probleem.
Ook verwijderd en via FTP een map Gallery gemaakt, bestanden er in en ik kan alles rechten dan wel veranderen, alleen installeren lukt dan weer niet met dezelfde fout melding als mijn eerste post.
AAAAAHH, kan het niet hebben dat het niet lukt, en op mijn eigen server wel....
Ook verwijderd en via FTP een map Gallery gemaakt, bestanden er in en ik kan alles rechten dan wel veranderen, alleen installeren lukt dan weer niet met dezelfde fout melding als mijn eerste post.
AAAAAHH, kan het niet hebben dat het niet lukt, en op mijn eigen server wel....
Oké, even opnieuw dan alles eraf (maakt niet uit hoe)
Dan maak je via FTP twee mappen aan:
uploads/images/Gallery/
uploads/images/GalleryThumbs/
Die zet je beiden op rechten 777
Vervolgens Gallery installeren via ModuleManager.
En nu?
Dan maak je via FTP twee mappen aan:
uploads/images/Gallery/
uploads/images/GalleryThumbs/
Die zet je beiden op rechten 777
Vervolgens Gallery installeren via ModuleManager.
En nu?

Je bent mijn held.....
Re: *SOLVED*Gallery foutmelding
hahaha eigenlijk is het wel weer logische die rechten, maar ik zat zo met dat ownership in mijn hoofd