news module custom field interne link werkt niet !

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pedes
Power Poster
Power Poster

news module custom field interne link werkt niet !

Post by pedes »

ik heb in de module News een extra velddefinitie (voor franstalige invoer van het nieuwsbericht) gemaakt van het type tekst invoer (een custom field dus voor ingave van tekst ... met de standaard TinyMCE wysiswyg)

Dit werkt allemaal heel goed, echter is er 1 probleem.
Als ik in het custom field een 'interne link' wil maken met het knopje uit de TinyMCE balk, dan werkt deze link niet.

Normaal zou er daar in de html code van de TinyMCE box moeten komen : Klik <a href="{cms_selflink href='mtxl' }">HIER</a>
Dat is ook zo maar in de front wordt er een link gemaakt in de vorm van : http://www.mijndomein.be/{cms_selflink href='mtxl' }
ipv.: http://www.mijndomein.be/fr/produits/mtxl

Het vreemde is dat dit probleem zich niet voordoet in de standaard wysiswyg box die in ieder News bericht zit (deze gebruik ik voor de nederlandstalige bericht inhoud)

Ik heb al geprobeerd om een nieuw custom field aan te maken en ik verkrijg net hetzelfde.

Het gebruikte CMSMS is 1.9.4.2 en de news module is de 2.11.3.
Alles is up-to-date, er zijn anders geen problemen.

Iemand die weet heeft van dit probleem ?
Is dit een bug ?

Hopelijk is mijn uitleg wat duidelijk.
Ik hoor graag jullie comments.

Mvg,
Peter
pedes
Power Poster
Power Poster

Re: news module custom field interne link werkt niet !

Post by pedes »

sorry voor de **bump**

niemand een idee ?
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Roep het extra veld met de eval functie aan in je template:

Code: Select all

{eval var=$veldnaam}
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

Jos wrote:Roep het extra veld met de eval functie aan in je template:

Code: Select all

{eval var=$veldnaam}
Dag Jos,

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld ?

Misschien was mijn uitleg wat onduidelijk...
De gebruiker/eigenaar vult in de admin zijde bij de nieuwsmodule zijn bericht in, in dit bericht zitten er meerdere velden, onderandere de standaard News velden (waarbij ik het standaard inhoud veld gebruik voor het nederlands), er is een extra veld gemaakt (van het type tekst invoer), dat wordt gebruikt voor de franstalige tekst.
Als de gebruiker hier willekeurig een interne link wil leggen dan lukt dit niet, maar dit lukt wel bij het standaard veld.

Ik weet niet of dit een bug is of niet ...

Mvg,
Peter
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

pedes wrote:Als de gebruiker hier willekeurig een interne link wil leggen dan lukt dit niet, maar dit lukt wel bij het standaard veld.
Ik heb hetzelfde even getest, maar bij mij werkt het gewoon zoals verwacht. Dat wil zeggen: bij het aanmaken van een nieuw artikel kan ik keurig via de tinyMCE knoppenbalk een interne link kiezen en opslaan.

Uit je verhaal maakte ik op dat het bij jou ook wel werkt, maar dat bij de weergave aan de frontend de smarty-tags niet geparsed worden. Daarvoor heb je dan die eval functie nodig.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”