in mijn systeem informatie kom ik twee dingen tegen waar ik geen raad mee weet hij geeft het volgende aan
config_file:
0666 Fout
config.php is beschrijfbaar! Het is veiliger om dit in te stellen als 'alleen-lezen' (chmod 444). (hier staat een rood kruis achter)
en
disable_functions in PHP (disable_functions):
dl, exec, passthru, system, proc_open, shell_exec, popen Let op
( hier staat een geel uitroepteken achter)
wie kan mij hier mee helpen
groeten freerk
systeem info opgelost Topic is solved
Moderator: velden
systeem info opgelost
Last edited by freerk on Fri Mar 04, 2011 7:22 pm, edited 1 time in total.
Re: systeem info
Je config.php kun je vinden in de rootmap op de server.
Dit bekijk je met een programma als filezilla.
Klik rechts op config.php en dan op wijzig rechten. Een apart venster verschijnt en daar vul je in 444 óf je vinkt alle vinkjes uit. oke en klaar.
Nu is je config.php bestand het best beveiligd.
Klik rechts op config.php en dan op wijzig rechten. Een apart venster verschijnt en daar vul je in 444 óf je vinkt alle vinkjes uit. oke en klaar.
En het uitroepteken achter die disable_functions hoef je je zo te zien niet echt zorgen over te maken. Alleen wel even in het achterhoofd houden als je in de toekomst ergens problemen tegenkomt.
Ik heb op een van mijn sites de ervaring dat hij met 444 over z'n nek gaatSilvie wrote:Je config.php kun je vinden in de rootmap op de server.

Volgens mij is het belangrijkste dat hij niet voor de buitenwereld leesbaar is.
Gregor