Mogelijkheden design cms made simple

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
flip0505
Forum Members
Forum Members

Mogelijkheden design cms made simple

Post by flip0505 »

Hallo,

ik krijg geregeld de vraag bij het aanmaken van een website als het mogelijk is om gedeeltes van de inhoud aanpasbaar te maken. Nu was mijn vraag .... kan dit met cms made simple ?

Ik maak meestal mijn layouts in photoshop en zet deze dan om naar Html / xhtml / css / js.

Kan ik dit eenvoudig om zetten en dan gedeeltes van de website aanpasbaar maken ? ( Menu's hoeft zelfs niet )

Kan iemand mij hiermee op weg helpen ?

Alvast bedankt
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Mogelijkheden design cms made simple

Post by Jos »

flip0505 wrote:ik krijg geregeld de vraag bij het aanmaken van een website als het mogelijk is om gedeeltes van de inhoud aanpasbaar te maken. Nu was mijn vraag .... kan dit met cms made simple ?
Daar is CMS Made Simple juist voor gemaakt! En het mooie is... het menu verandert automatisch mee als er bijvoorbeeld een nieuwe pagina ingevoegd wordt

De inhoud die je nu in je html hebt staan, vervang je simpel door {content} en desgewenst zijn meerdere inhoudsblokken mogelijk.

Bekijk deze video maar eens http://www.cmsmadesimple.org/uploads/me ... colate.htm
(weliswaar een oudere versie van cmsms, dus de admin-layout ziet er iets anders uit, maar de werking is nog steeds dezelfde)
flip0505
Forum Members
Forum Members

Post by flip0505 »

Heb je toevallig ergens een goede tutorial online staan hoe je dit het best kunt doen ?

Dus als ik het goed begrijp .... ik heb jquery-menu's geïntegreerd, deze kan ik gewoon behouden.

Ik kan er dus ook voor zorgen dat als ik 5 pagina's heb slecht eentje daarvan aanpasbaar is. Allé een deelte daarvan :D
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Wat is er niet duidelijk aan de videotutorial die ik je gaf?

Om een eigen menu te gebruiken is mogelijk.

Het ligt er sterk aan hoe de html code van je menu is opgebouwd. De standaard cmsms menutemplates maken gebruik van ongeordende lijsten, dus ul en li elementen. Als jouw menu dat niet heeft, dan raad ik je aan om toch gewoon één van de standaard menu's te gebruiken. Het aanpassen van een menutemplate vergt namelijk wat meer kennis van smarty.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”