[OPGELOST] database - logstrings

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] database - logstrings

Post by brentnl »

cmsms_module_stat_logstrings -- Deze tabel is 62,5mb groot (overhead 29mb, wat houdt dat in?) in mijn database en bevat 403.410 regels... is dit normaal? En is dit op te schonen?
Last edited by brentnl on Wed Feb 09, 2011 8:32 am, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: database - logstrings

Post by Jos »

Klinkt als een tabel die hoort bij de module Statistics.

Als ik in de install.php van die module kijk, dan zie ik die tabelnaam inderdaad terug. Er staat als opmerking bij "//Log strings, for debugging"

Ik neem daarmee aan dat je in de admin van Statistics de mogelijkheid hebt om dat loggen uit te schakelen, en misschien is daar ook wel een optie om de logs te verwijderen. Anders is het wel veilig om de tabel via phpmyadmin te legen (niet verwijderen)
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

heb 'truncate' uitgevoerd op de tabel, de module is ook een stuk sneller bereikbaar via de admin zie ik nu haha.

thanks. heb debug ook gelijk uitgeschakeld binnen statistics.

kan een dergelijk aantal regels binnen de database ook vertraging veroorzaken aan de frontend van de website?
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

brentnl wrote:kan een dergelijk aantal regels binnen de database ook vertraging veroorzaken aan de frontend van de website?
Zou mij sterk lijken als je daar iets van merkt. Een half miljoen records is niet echt megaveel, bovendien wordt er bij het opvragen van een pagina niet in die tabel gezocht naar een bepaald record, hooguit een recordje toegevoegd.
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Jos wrote:
brentnl wrote: Een half miljoen records is niet echt megaveel,..
Nou ik vind het toch aardig veel ;)

Maar bedankt in ieder geval, kan ik weer verder!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”