Hoi,
Ik heb het Greenery sjabloon misbruikt; een verticaal menu uit een ander sjabloon er in geplakt en het horizontale menu verwijderd.
Maar er doet zich een probleem voor, wat ik zelf niet op weet te lossen.
In het Greenery sjabloon wordt uitgegaan van een contentblock in het midden van het venster.
Als je van een maximum venster handmatig gaat verkleinen, dan schuift het contentblock naar links, tot de rand ervan. Als je daarna verder verkleint, dan blijft het contentblock staan.
Op zich wel mooi, maar naast het contentblock staat dus mijn menu, wat vrolijk blijft staan.
Het gevolg is dat het menu voor de tekst komt te staan, alles schuift over elkaar. Erg lelijk en onleesbaar.
Kortom, ik wil dat hele pagina op z'n plaats blijft, ongeacht de grootte van het venster.
Voor ervaren programmeurs vast een eitje, ik heb wel eens iets horen vallen over een wrapper, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
De site is: xxxxxxx (Anoniem maar even, anders verschijnt de url bij de zoekresultaten in Google)
Wil iemand me aub helpen?
In klein venster schuift alles over elkaar
Moderator: velden
-
- New Member
Re: In klein venster schuift alles over elkaar
Gaby, het is altijd onverstandig om in een bestaande template te gaan knippen en plakken als je niet heel goed weet wat je aan het doen bent. Eigenlijk vraag je hier om een fout in je code aan te geven. Dat kan alleen door de gehele code door te spitten en dat kost me een beetje te veel tijd.
In je code zie ik aan het begin wel direct dat het fout gaat:
Je sluit 3 divs terwijl er maar 2 geopend zijn. Je hebt daar dus dingen weg gehaald of teveel bij gezet. In principe gaat je layout verkeerd omdat je menu niet in dezelfde container zit als de rest van de content. Ik zou je adviseren om opnieuw te beginnen of een ander template te gebruiken dat wel aan je eisen voldoet. Als je opnieuw gaat beginnen met dezelfde template moet je stap voor stap de aanpassingen doen en bij iedere stap controleren wat het resultaat is. Alleen op die manier kom je te weten wat er fout gaat.
In je code zie ik aan het begin wel direct dat het fout gaat:
Code: Select all
</__body>
<?php include_once("analyticstracking.php") ?>
<div id="header">
<div id="title">
</div>
</div>
</div>