Het is niet CMSMS gerelateerd, maar omdat dit altijd zo'n fijn en snel forum is stel ik de vraag toch lekker hier :P
Ik wil op een website gebruik maken van de jwplayer met playlist functie, alleen heb ik momenteel een playlist.xml die ik elke keer handmatig moet updaten. Ik gebruik youtube filmpjes voor de player, en deze wil ik eigenlijk extern inladen via een RSS link van een bepaald youtube kanaal. Is dit mogelijk?
Ik moet dan dus een RSS zien te bemachtigen van een bepaalde youtube user, dit moet niet zo moeilijk zijn lijkt me, en deze dan op één of andere manier converteren naar een playlist die JW player 'snapt'.
Ik zit trouwens niet aan jw player gebonden, maar vind dat gewoon één van de betere video players van het moment.
EDIT: RSS uit youtube trekken is inmiddels gelukt.. Nu moet ik dus die RSS link omzetten naar een playlist , een dynamische xml file zegmaar... ???
EDIT 2: ik gebruikte een oude versie van JW player, in de nieuwe versie is Youtube RSS al lang ondersteund.. sorry, het werkt al! ;)
EDIT 3: nu rest alleen nog de vraag;'hoe krijg ik de youtube thumbnails/description ook in mn playlist te zien?
[OPGELOST] JW player externe playlist via youtube rss
Moderator: velden
[OPGELOST] JW player externe playlist via youtube rss
Last edited by brentnl on Thu Sep 09, 2010 9:05 pm, edited 1 time in total.
Re: JW player externe playlist via youtube rss
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:20 pm, edited 1 time in total.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:20 pm, edited 1 time in total.
haha, mijn excuses, ik heb die jw player als sinds 2008 en zat daar de readme van te lezen, ook kwam ik forum berichten uit 2007 tegen (zie ik nu) waarin stond dat het nog niet echt mogelijk was. Met wat beter zoek werk had ik dit topic kunnen besparen, edit 3 is inmiddels ook uit de lucht. Forum van JW bood toch uitkomst, alleen moet je even sorteren op datum om zo alle meuk uit 2007 weg te filterenarnoud wrote:Je edits komen sneller door dan de forum antwoorden :Pbrentnl wrote: EDIT: RSS uit youtube trekken is inmiddels gelukt.. Nu moet ik dus die RSS link omzetten naar een playlist , een dynamische xml file zegmaar... ???
EDIT 2: ik gebruikte een oude versie van JW player, in de nieuwe versie is Youtube RSS al lang ondersteund.. sorry, het werkt al! ;)
EDIT 3: nu rest alleen nog de vraag;'hoe krijg ik de youtube thumbnails/description ook in mn playlist te zien?
Last edited by brentnl on Thu Sep 09, 2010 9:05 pm, edited 1 time in total.