Availability vs 'eenvouding aanmeldsysteem' - planning

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

Availability vs 'eenvouding aanmeldsysteem' - planning

Post by brentnl »

Voor een opdracht wil de klant graag een rooster/plan module. Het betreft een personeelswebsite voor een discotheek. De website zal middels een inlog vergrendeld worden.

De gebruikers moeten (eenmaal ingelogd op de website) op een soort van agenda aan kunnen geven wanneer ze kunnen werken. In de back-end moet deze informatie makkelijk inzichtelijk gemaakt kunnen worden.

Momenteel ontvangt de persoon die over de planning gaat per personeelslid een emailtje met een hoop data erin wanneer ze kunnen, dit moet hij dan handmatig over gaan zetten in excel om zo een planning te maken. Deze procedure moet middels deze module dus makkelijker gemaakt worden.

Ik heb geen idee welke modules ik hier voor moet gebruiken/combineren. Of misschien is er wel een module/script nodig van buiten cmsms, ook al mogelijk..

edit; wat me nog te binnen schiet:
De module hoeft niet zelf te plannen of iets dergelijks. Simpel gezegd moet het op een overzichtelijke manier weergeven wanneer bepaalde personeelsleden beschikbaar zijn.
Het liefst met een mogelijkheid tot het geven van commentaar bij een bepaalde datum door een personeelslid (vb. "ik kan pas vanaf 20.30u aanwezig zijn" )
Last edited by brentnl on Wed Nov 17, 2010 12:15 am, edited 1 time in total.
Duketown

Re: Rooster/plan-module

Post by Duketown »

brentnl,

Nadat gebruikers beschikbare tijd hebben ingegeven, volgt de planning (in een ander systeem) geef je aan. Wordt daarna de planning in CMSMS ingegeven zodat de gebruiker ziet welke beschikbare tijd geplanned staat of loopt het terug leveren van planning via andere systeem.
Dient er iets met de gebruikers input te gebeuren? Ik lees namelijk niet dat er iets van export naar Excel of iets dergelijks plaats vindt.

Je zou eens naar de volgende modules kunnen kijken:
RadioRoster
Front End Calendar 2
SimpleBooking

Alternatief is om een module, door bijvoorbeeld mij, te laten bouwen tegen een vergoeding.

Duketown
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Duketown wrote: brentnl,

Nadat gebruikers beschikbare tijd hebben ingegeven, volgt de planning (in een ander systeem) geef je aan. Wordt daarna de planning in CMSMS ingegeven zodat de gebruiker ziet welke beschikbare tijd geplanned staat of loopt het terug leveren van planning via andere systeem.
Dient er iets met de gebruikers input te gebeuren? Ik lees namelijk niet dat er iets van export naar Excel of iets dergelijks plaats vindt.

Je zou eens naar de volgende modules kunnen kijken:
RadioRoster
Front End Calendar 2
SimpleBooking

Alternatief is om een module, door bijvoorbeeld mij, te laten bouwen tegen een vergoeding.

Duketown
Sommige dingen zijn voor mij ook nog niet duidelijk (zal snel met de klant overleggen) maar ik neem aan dat het ook de bedoeling is dat het personeel zelf op de website de planning kan zien, dus zal op de website ook de planning ingegeven/weergegeven moeten worden.

Verder is het een low-budget projectje van 400/500 euro, denk niet dat het custom laten maken van een module dan erg rendabel is..
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Heb het even nagevraagd:

De input van het personeel moet in een duidelijk/overzichtelijk excel sheet komen. Moet te doen zijn lijkt me?
Duketown

Post by Duketown »

brentnl,

Heb je nu in gedachte om een Excel spreadsheet direct CMSMS backend te laten komen?
Uit ervaring weet ik dat er geprogrammeerd dient te worden of er moet al een csv export bestand zijn. Klinkt wel interessant. Ik ben benieuwd in welke oplossing richting je gaat zoeken.
Laat je hier nog wat over horen?

Duketown
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Duketown wrote: brentnl,

Heb je nu in gedachte om een Excel spreadsheet direct CMSMS backend te laten komen?
Uit ervaring weet ik dat er geprogrammeerd dient te worden of er moet al een csv export bestand zijn. Klinkt wel interessant. Ik ben benieuwd in welke oplossing richting je gaat zoeken.
Laat je hier nog wat over horen?

Duketown
Er is dus nog geen .xls/.csv export module beschikbaar? Is het uberhaupt wel mogelijk om de data van de personeelsleden op te slaan in een soort van agenda?
Duketown

Post by Duketown »

brentnl,

Volgens mij is er geen losse module. Vaak vind je up/download mogelijkheden in de module zelf. Zoals in de module FrontEndUser die zowel import als export functionaliteit heeft.
Zelf heb ik in mijn modules ook dit soort dingen separaat gebouwd. Zeker met betrekking tot import functionaliteit, er moet gedefinieerd worden hoe het geimporteerde materiaal in de tabellen binnen CMSMS terecht dient te komen.
Hoop dat ik niet teveel richting techniek ga praten.

Duketown
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Dit klinkt nog redelijk duidelijk voor me ;)

maar ik heb dus iets nodig wat gegevens van verschillende gebruikers op kan slaan, dus de FEU module is sowieso benodigd. En dan iets van een agenda achtig ding, waar ze per datum aan kunnen geven of ze kunnen ja of nee + opmerking.

en dat hele zooitje moet dan weer uitgespuugd kunnen worden in .csv / .xls
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

De layout van de website is af, dus nu ga ik daadwerkelijk aan dit sub-projectje beginnen.

Van de opdrachtgever heb ik dit nog ontvangen:

Code: Select all

"Personeel krijgt 'n e-mail dat er nieuwe data beschikbaar zijn om te werken.
Ze loggen in op de website en achter iedere datum staat Beschikbaar of niet beschikbaar.
Ze klikken hetgeen aan wat bij hen van toepassing is. Als alles aangegeven is kunnen ze de planning "versturen"

Als de inschrijftermijn verlopen is (kan ik instellen als de mail verstuurd wordt) dan krijg ik een Excel bestand met daarin de beschikbaarheid van de medewerk(st)ers. Bij voorkeur in onze huidige layout.
Dat laatste, die export naar excel, is even ondergeschikt aan de rest. Als het werkoverzicht van beschikbaarheid enkel visueel gemaakt kan worden binnen het CMS dan is dat ook in orde. Als het maar overzichtelijk is.

EDIT:: de module Availability, kan ik die hiervoor gebruiken? Of is dat overkill en kan ik beter een aanpassing doen op http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 954.0.html
Last edited by brentnl on Tue Nov 16, 2010 12:07 pm, edited 1 time in total.
brentnl
Power Poster
Power Poster

Re: Availability vs 'eenvouding aanmeldsysteem' - planning

Post by brentnl »

anyone  ???
compufairy
Forum Members
Forum Members

Post by compufairy »

Hoi,

Ik wil graag iets opmerken vanuit ondernemers standpunt. Als ik het zo lees willen je klanten voor een duppie op de eerste rang. "Maatwerk voor een appel en een ei".

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet boos, maar feitelijk leg je nu hier de vraag neer of andere forumleden pro bono voor jou de oplossing willen neerleggen, omdat je klant de waarde van een goed ontworpen en ontwikkelde website onderschat.

Ik denk eerlijk gezegd dat je jouw klant moet uitleggen dat dit soort oplossingen gewoon extra geld kosten. Er bestaat niet zoiets als een Rolls Royce voor de prijs van een fiat. Ik heb je portfolio gezien en vind dat je een héle goede webdesigner bent, je ontwerpen zien er goed uit! Met jouw design kwaliteiten moet je wellicht overwegen om geen low-budget projecten meer aan te nemen.

Bedenk maar eens hoeveel uur je waarschijnlijk al kwijt bent geweest aan het zoeken naar oplossingen voor deze aanvraag, bovenop de tijd die je kwijt was aan het ontwerpen en bouwen van de basis. Voor je het weet zit je alles bij elkaar netto al snel op meer dan 25 uur voor een website. En dan heb je met 500 euro dus maar € 20 per uur verdiend. Een designer met jouw kwaliteiten moet feitelijk voor minder dan € 50 per uur niet eens zijn bed meer uit komen...

Groet,

Anne-Mieke
"If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur..." (Red Adair)
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Anne-Mieke, je hebt 100% gelijk!

het feit is alleen - heb ik hier niet vermeld - dat ik nu stage ben gaan lopen bij dat bedrijf  :D Ik zit nog op school, en had een stage plek nodig, dus ben daar nu bezig aan hetzelfde project, alleen dan dus voor stage.

het kosten aspect is dus even buiten beschouwing, ik krijg gewoon mijn stage vergoeding, maar geld kan (en ga) ik er dus niet voor uitgeven. Er wordt van mij verwacht dat ik dit zelf uitzoek.

OT: Er moet dus een formulier komen, met simpele checkboxen voor 'beschikbaar/nietbeschikbaar' en de labels moeten dus dynamisch zijn met de data van de evenementen.

Daarna moet de formulier info opgeslagen worden en in een module bekeken worden en/of geëxporteerd worden als .csv/.xls bestand.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”