Hulp gezocht; melding: open_basedir restriction in effect

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Allard
New Member
New Member

Hulp gezocht; melding: open_basedir restriction in effect

Post by Allard »

Hallo allemaal,

Ik weet dat er meerdere posts over zijn geweest en dat je er op google veel over kunt lezen. Ik heb uiteraard eerst onderzoek gedaan maar ik kom er absoluut niet uit. Ik wil een login maken op mijn site waarmee je als user direct na in loggen toegang krijgt tot o.a. het forum. Ik ben aan het stoeien geweest maar ik krijg het niet voor elkaar om de login te maken op de homepage en op de pagina met de naam 'forum' het forum te implementeren. Ik krijg de hieronder staande foutmeldingen en als ik het scriptje van de login op de homepage plaats krijg ik wel de loginvelden te zien maar daarboven komt dan de onderstaande melding ook op de site te staan.

Heeft iemand een oplossing?

Groet,

Allard

Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/modules/CGSimpleSmarty/lib/class.feu_utils.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/g3765/amsterdamstalent.nl) in /var/www/g3765/amsterdamstalent.nl/HTML/lib/autoloader.php on line 44

Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/modules/CGSimpleSmarty/lib/interface.feu_utils.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/g3765/amsterdamstalent.nl) in /var/www/g3765/amsterdamstalent.nl/HTML/lib/autoloader.php on line 50

Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/modules/CGSimpleSmarty/lib/class.feu_std_consumer.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/g3765/amsterdamstalent.nl) in /var/www/g3765/amsterdamstalent.nl/HTML/lib/autoloader.php on line 44

Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/modules/CGSimpleSmarty/lib/interface.feu_std_consumer.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/g3765/amsterdamstalent.nl) in /var/www/g3765/amsterdamstalent.nl/HTML/lib/autoloader.php on line 50

Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/modules/CGSimpleSmarty/lib/class.feu_auth_consumer.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/g3765/amsterdamstalent.nl) in /var/www/g3765/amsterdamstalent.nl/HTML/lib/autoloader.php on line 44

Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/modules/CGSimpleSmarty/lib/interface.feu_auth_consumer.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/g3765/amsterdamstalent.nl) in /var/www/g3765/amsterdamstalent.nl/HTML/lib/autoloader.php on line 50
Last edited by Allard on Wed Aug 04, 2010 10:27 am, edited 1 time in total.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: Hulp gezocht; melding: open_basedir restriction in effect

Post by M@rtijn »

Een oplossing helaas niet, maar wel een manier om alle waarschuwingen te laten verdwijnen, errors worden nog wel weergegeven.

Plaats de volgende regel in je config.php:

Code: Select all

error_reporting(E_ALL & ~E_DEPRECATED);
Make your community a better place!
deactivated010521

Re: Hulp gezocht; melding: open_basedir restriction in effec

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:09 pm, edited 1 time in total.
Allard
New Member
New Member

Post by Allard »

Hoi Arnaud,

Allereerst bedankt voor je reactie.Er staatn inderdaad wat foutmeldingen. Hieronder een copy van de systeem info. Ik hoop dat je me kunt zeggen wat er anders moet en of je nog enige tips hebt voor de module "forum".

Groet,

Allard

----------------------------------------------

Cms Version: 1.7.1

Installed Modules:

CMSMailer: 2.0
FileManager: 1.0.2
MenuManager: 1.6.3
ModuleManager: 1.3.3
News: 2.10.5
nuSOAP: 1.0.1
Printing: 1.0.4
Search: 1.6.3
ThemeManager: 1.1.1
TinyMCE: 2.7.0
CGExtensions: 1.19.2
FrontEndUsers: 1.12
TranslationManager: 0.7.8
TreeManager: 0.6.0
avplayer: 1.01
RateThis: 1.0
CGCalendar: 1.5.2
CGSimpleSmarty: 1.4.5
CGFeedback: 1.2
CGGoogleMaps: 1.4.1
Comments: 1.9.2
Weather: 1.0
BirthdayListing: 1.0.1
CGPaymentGatewayBase: 1.0.8
IdealGateway: 0.1.0
Forum: 0.9.4
ABFlashGallery: 0.2
FormBuilder: 0.6.2
Gallery: 1.3.2
GoogleCalendar: 0.1.1
CustomContent: 1.7.3
SelfRegistration: 1.6.1
TeamSportScores: 1.1.7

Config Information:

php_memory_limit:
process_whole_template: false
max_upload_size: 64000000
default_upload_permission: 664
assume_mod_rewrite: false
page_extension:
internal_pretty_urls: false
use_hierarchy: true

Php Information:

phpversion: 5.2.4-2ubuntu5.10
md5_function: Aan (Waar)
gd_version: 2
tempnam_function: Aan (Waar)
magic_quotes_runtime: Uit (Onwaar)
E_STRICT: 0
memory_limit: 64M
max_execution_time: 60
safe_mode: Uit (Onwaar)
session_save_path: Geen controle omdat 'open_basedir' actief is
session_use_cookies: Aan (Waar)

Server Information:

Server Api: apache2handler
Server Db Type: MySQL (mysql)
Server Db Version: 5.1.45

----------------------------------------------
Allard
New Member
New Member

Post by Allard »

Beste Ringportal,

Dank voor je tip. Ik kijk even of ik het 'legitiem' kan oplossen zonder alle foutmeldingen uit te zetten. Mocht ik er niet uitkomen dan ga ik zeker gebruik maken van je advies.

Gr,

Allard
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Er is dus geen 'legitieme' oplossing, jammer genoeg. Behalve het laten uitschakelen van die openbase_dir door je webhost, maar dat doen ze niet zo snel.

Zie ook dit topic: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 435.0.html
Allard
New Member
New Member

Post by Allard »

Heeft er iemand nog een andere suggestie? Dank voor die van jou Ringportal maar ik kan dat idd niet laten uitschakelen. Arnoud...jij nog een idee? Alles is welkom.

Groet,

Allard
hostguy

Post by hostguy »

Het probleem lijkt mij niet zozeer de open_basedir, maar dat de files op de verkeerde locatie worden gezocht.

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de interne werking van CMSMS, maar is er niet iets waar je moet instellen wat de root map van je installatie is?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Uit mijn ervaring geeft Open_basedir eigenlijk geen problemen als de Safe_mode uit staat... Even wat vraagjes:

1. Waarom zijn deze modules geinstalleerd?
- CGPaymentGatewayBase: 1.0.8
- IdealGateway: 0.1.0

2. Waarom naast CGFeedback ook de Comments module geïnstalleerd? CGFeedback is eigenlijk de vervanger van Comments...

3. De module CustomContent zal je waarschijnlijk ook niet nodig hebben, dit zit volgens mij al in FMS ingebouwd.

4. Heb je al geprobeerd, na een volledige back-up gemaakt te hebben, te upgraden naar 1.8.1?

5. Heb je de {metadata} tag in het sjabloon?

Grt. Rolf  :)
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Allard
New Member
New Member

Post by Allard »

Beste Rolf,

Dank voor je reactie. De modules heb ik geinstalleerd om even wat te expirimenteren aangezien ik nieuw ben op het gebied van cmsms. maar ik vind het erg lastig om het forum te inplemeteren tot nu toe. De modules zoals je beschreef heb ik inmiddels verwijderd maar dan krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Wat betreft je vraag "Heb je de {metadata} tag in het sjabloon?"...vast niet want ik weet niet wat dat is. Zou je me verder op weg kunnen/willen helpen?

Groet,

Allard
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

De {metadata} zorgt zorgt er voor dat de algemene metadata die ingevuld is bij Algemene instellingen op de site worden meegenomen.
Daarnaast plaats deze de in het sjabloon. Wat de basis is voor alle verwijzingen in de pagina.

grtz. Rolf
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Allard
New Member
New Member

Post by Allard »

Hey Rolf,

Wederom dank voor je snelle reactie. Ik heb al je adviezen opgevolgt. Ik vroeg me af of je nu ook nog een oplossing kan bieden voor de open base melding want ik wil uiteindelijk dat gebruikers zich kunnen registeren/aanmelden op de site en dat ik een forum kan inplementeren. Als ik een login maak en die online zet krijg ik de meldingen zoals je die in mijn eerste post ziet ook in beeld op de pagina.

Groet,

Allard
Last edited by Allard on Fri Aug 06, 2010 11:21 am, edited 1 time in total.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Sorry, maar heeft iemand al de moeite genomen dit topic door te lezen?

Die openbase_dir foutmelding is erin geslopen na een update van FEU (1.9.2), in de foutmelding wordt het bestand autoloader.php genoemd, maar daar zit geen fout in (volgens Foaly*).
Ook wanneer de {metadata} of base href zijn opgenomen, blijft de foutmelding zichtbaar.

Begrijp me niet verkeerd: ik zoek zelf ook naar de oplossing voor dit probleem, heb daarom het bovenstaande topic geopend. Heb via IRC de vraag gesteld hoe hier mee om te gaan en heb uiteindelijk als 'antwoord' gekregen dat de enige manier om de waarschuwingen (niet foutmeldingen, die komen nog steeds) uit te schakelen met de regel:

Code: Select all

error_reporting(E_ALL & ~E_DEPRECATED);
Ik was zelf ook huiverig om het op deze manier te moeten doen, maar ik wil mijn gebruikers ook niet opzadelen met een aantal waarschuwingen elke keer wanneer zij op de inlog of onderliggende pagina's terecht komen. Het hele CMSMS system blijft gewoon werken, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”