Gebruikers toepassing
Moderator: velden
-
- New Member
Gebruikers toepassing
Hallo CMS gebruikers,
Ik ben onlangs overstag gegaan om met CMS Made Simple te werken. Op aan raden van een aantal collega's was dit beduidend eenvoudiger dan Joomla e.a.
Maar goed, nu mijn vraag.
Ik ben onlangs gevraagd om de website van onze volleybal vereniging te vernieuwen. www.devoko.nl is de huidige omgeving.
Mijn mijn CMSMS omgeving ben ik al een heel eind, maar nu is het gebruikelijk dat een aantal prominente leden van onze vereniging zelf berichten op de voorpagina kunnen berichten. Dit doen ze nadat er ingelogd is op de site en dan voegen ze via een GUI de tekst en foto's in.
Is dit zelfde princiepe ook mogelijk in CMSMS? Zo ja, welke module is hier voor verantwoordelijk en zijn hier eventueel duidelijke handleidingen voor?
Ik wacht op jullie reactie, mijn dank is (alvast) zeer groot.
Marc
Ik ben onlangs overstag gegaan om met CMS Made Simple te werken. Op aan raden van een aantal collega's was dit beduidend eenvoudiger dan Joomla e.a.
Maar goed, nu mijn vraag.
Ik ben onlangs gevraagd om de website van onze volleybal vereniging te vernieuwen. www.devoko.nl is de huidige omgeving.
Mijn mijn CMSMS omgeving ben ik al een heel eind, maar nu is het gebruikelijk dat een aantal prominente leden van onze vereniging zelf berichten op de voorpagina kunnen berichten. Dit doen ze nadat er ingelogd is op de site en dan voegen ze via een GUI de tekst en foto's in.
Is dit zelfde princiepe ook mogelijk in CMSMS? Zo ja, welke module is hier voor verantwoordelijk en zijn hier eventueel duidelijke handleidingen voor?
Ik wacht op jullie reactie, mijn dank is (alvast) zeer groot.
Marc
Re: Gebruikers toepassing
Hallo Marc,
Welkom bij CMSms
Je kunt voor het doeleinde wat jij beschrijft de News module gebruiken en/of de CGBlog module.
De News module is standaard geïnstalleerd.
De CGBlog module is een fork van de News module, met geloof ik een net iets andere behandeling van categorieën, maar ook nog wat andere extraatjes.
Beiden hebben overigens ook de mogelijkheid om via de Frontend berichten te plaatsen.
Welkom bij CMSms
Je kunt voor het doeleinde wat jij beschrijft de News module gebruiken en/of de CGBlog module.
De News module is standaard geïnstalleerd.
De CGBlog module is een fork van de News module, met geloof ik een net iets andere behandeling van categorieën, maar ook nog wat andere extraatjes.
Beiden hebben overigens ook de mogelijkheid om via de Frontend berichten te plaatsen.
-
- New Member
Hallo Jos,
Bedankt voor je snelle reactie.
Is het ook mogelijk om de "toevoeging" van berichten te koppellen aan Frontend User.
Dus makkelijk gezegd: Berichten toevoegen alleen wanneer je bent ingelogd en de juiste rechten hebt en berichten lezen wanneer je helemaal niet bent ingelogd, als bezoeker dus?
Marc
Bedankt voor je snelle reactie.
Is het ook mogelijk om de "toevoeging" van berichten te koppellen aan Frontend User.
Dus makkelijk gezegd: Berichten toevoegen alleen wanneer je bent ingelogd en de juiste rechten hebt en berichten lezen wanneer je helemaal niet bent ingelogd, als bezoeker dus?
Marc
Ja, daarvoor heb je de FrontendUsers module voor nodig, alsmede de module CustomContent.
Hier vind je een uitleg hoe je die kunt inzetten: http://calguy1000.com/uploads/1/Hiding_ ... e-pdf.html
Hier vind je een uitleg hoe je die kunt inzetten: http://calguy1000.com/uploads/1/Hiding_ ... e-pdf.html
-
- New Member
Gelukkig, is zat al op de goeie weg.
Ik ga nu eerst jou handleiding eens doornemen. Ik neem aan dat dit wel gaat lukken.
Je hoort het nog wel! Heel erg bedankt!
Ik ga nu eerst jou handleiding eens doornemen. Ik neem aan dat dit wel gaat lukken.
Je hoort het nog wel! Heel erg bedankt!
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:05 pm, edited 1 time in total.
-
- New Member
Maar dat betekend wel dat die gebruikers aan de backend erin moeten?
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:05 pm, edited 1 time in total.
Ook deze zou nuttig kunnen zijn:Jos wrote: Ja, daarvoor heb je de FrontendUsers module voor nodig, alsmede de module CustomContent.
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg193819
Van de laatste workshop in Amersfoort...
Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
-
- New Member
Heren, bedankt voor al jullie info. Het begint er steeds meer op te lijken.
Ik kan nu pagina's verbergen voor gebruikers die daar niks te zoeken hebben.
Maar nu,
Is het mogelijk om met CGBlog een submit voor frontenduser toe te voegen?
Is las er al wel wat over zo her en der maar verder geen duidelijke code of oplossing.
zouden jullie mij dat kunnen verschaffen?
Groet!
Ik kan nu pagina's verbergen voor gebruikers die daar niks te zoeken hebben.
Maar nu,
Is het mogelijk om met CGBlog een submit voor frontenduser toe te voegen?
Is las er al wel wat over zo her en der maar verder geen duidelijke code of oplossing.
zouden jullie mij dat kunnen verschaffen?
Groet!
{CGBlog action="fesubmit"} op een beveiligde pagina
Rolf
Rolf
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Nadeel is wel dat gebruikers hun bijdrage niet meer kunnen aanpassen via de frontend
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:07 pm, edited 1 time in total.
-
- New Member
Ik snap al wat jullie bedoelen, waarschijnlijk ga ik een aantal gebruikers wel rechten geven.
Ook jammer dat de tekst editor zo simpel is.
Bedankt voor de info!
Ook jammer dat de tekst editor zo simpel is.
Bedankt voor de info!
Wat mis je nog dan? Via Uitbreidingen » TinyMCE WYSIWYG Editor kun je allerlei opties toevoegen, zoals bijvoorbeeld het invoegen van tabellen.MarcLohuis wrote: Ook jammer dat de tekst editor zo simpel is.